כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מדרגים וצוחקים

דירוג 'יפעת בקרת פרסום' לחציון הראשון של 2006: 'סנו' ו'בולטון פוטנציאל' בראש

גידול של כ-40%. ר' אברהם בריסק, מנכ"ל משותף ב'בולטון פוטנציאל'
גידול של כ-40%. ר' אברהם בריסק, מנכ"ל משותף ב'בולטון פוטנציאל'



'יפעת בקרת פרסום' מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במגזר הדתי במחירים ריאליים לסיכום החצי הראשון של שנת 2006.

מהנתונים עולה, כי תת ענף הדיור ממשיך להוביל את הטבלה עם היקף השקעה של 738 אלף דולר, אך הוא לא רושם גידול מהחציון המקביל אשתקד. המותג המוביל בענף הדיור הוא 'חפציבה'.

תת ענף רשתות השיווק מפגין גידול נאה של כ- 50% ועומד כולו על 670 אלף דולר. המותג המוביל בענף הוא 'שפע שוק', עם היקף השקעה של 257 אלף דולר באמצעות 'אפיקים'. הרשת נחשבת גם למותג המוביל בהשקה בפרסום בכל הענפים.

את הגידול המרשים ביותר (כ- 100%) רושם תת ענף הביגוד, הממוקם במקום השלישי עם 541 אלף דולר השקעה בפרסום. זאת בשל פרסום דינמי של 'קידי שיק' וכן בזכות 'בגיר' ועוד.

גם ענף הספרות רושם זינוק ועומד על 336 אלף דולר.

ענף הסלולר מתפתח עם היקף השקעה של 457 אלף דולר. המותג המוביל בקטגוריה הוא 'סלקום' באמצעות 'מקאן אריקסון' – 156 אלף דולר.

נתי יעקובי, מנכ"ל 'יפעת בקרת פרסום', אומר כי "במבט על רשימת תתי הענפים המובילים בפרסום במגזר עולה תמונה שונה מזו שהורגלנו לה ממגזרים אחרים וזאת עקב אורח החיים השונה של האוכלוסייה הדתית-חרדית. ניתן לראות שתת ענף הדיור דומיננטי ביותר עם פרסומות לפרויקטים רבים לאוכלוסיה הדתית וזאת בשל העובדה שאוכלוסיה זו מרבה לקנות דירות, וחיים בשכירות מקובלים פחות. כמו כן, נושא הלימודים והספרים הוא חלק חשוב מאורח החיים של המגזר".

בטבלת המפרסמים, 'סנו' ממשיכה להוביל עם היקף השקעה של 418 אלף דולר באמצעות 'אפיקים' ו'מימד'. תאגיד 'יוניליוור', שהוריד פרופיל פרסומי באופן מופגן במגזר הכללי, בולט דווקא במגזר הדתי עם גידול של מאות אחוזים בהוצאה לפרסום ל'ורד הגליל', 'קליק', 'קוקומן', 'דאב', "'ליפטון' ועוד באמצעות פרסום 'מימד'.

מפרסמים נוספים שהגדילו את מחזור הפרסום שלהם במאות אחוזים הם 'סלקום' ו'קידי שיק', הסוגרים את טבלת 10 הגדולים. גידול מרשים נוסף של עשרות אחוזים נרשם ל'הצורפים' באמצעות 'בולטון פוטנציאל'.

מפרסמים שצמצמו היקפי פרסום במגזר לעומת המחצית המקבילה אשתקד הם 'אלעל', בנק פאג"י, דוד לובינסקי, מוטורולה וקבוצת בנק הפועלים.

יעקובי אומר כי "הפרסום במגזר החרדי עומד בסימן עליה מובהק. העדות לכך היא עלייה של כ- 30% במספר המודעות של עיתונים מרכזיים כמו 'המודיע', 'יתד נאמן', 'משפחה' ועוד". עוד הוא מציין כי מספר המפרסמים במגזר גדל בכ- 10%.

'בולטון פוטנציאל' ממשיך להוביל את טבלת המשרדים במגזר ורושם גידול של בין 30-40% בהיקף הפעילות, שעומד בחציון הראשון על 1.6 מיליון דולר. זאת בשל התחזקות הלקוחות הקיימים שלהם כמו 'הצורפים', 'לאומית', 'סוגת' ופרויקט 'נאות הפסגה' מחד, ומאידך הצטרפות לקוחות חדשים כמו 'דיסקונט', 'איקאה' ו'נוברטיס'.

במקום השני ממוקם פרסום 'אפיקים' עם גידול קל, ובמקום השלישי ממוקם 'פרסום גל'. במקום הרביעי ממוקם פרסום 'מימד' שיותר ממכפיל את מחזורו בשל הגידול הדרמטי בתקציב 'יוניליוור', עבודה אינטנסיבית עם 'סנו', 'פרטנר' ועוד.

גידול נאה נוסף נרשם במחצית זו ל'מקאן אריקסון' עם פרסום מאסיבי ל'סלקום', 'מאורות הדף היומי' 'טבעול' ועוד.

ב'יפעת בקרת פרסום' מדגישים, כי במהלך 2006 הוספו לבקרה המגזרית שני עיתונים: 'יום ליום' ו'כפר חב"ד', מה שיוצר תוספת "מלאכותית" של כ- 5% בהשוואה לסכומי המחצית המקבילה אשתקד.

דירוג 'יפעת בקרת פרסום'

המפרסמים:

(בסוגריים: היקף הפעילות בחציון המקביל של 2005)

1. סנו $418,763 ($302,693)
2. יוניליוור $357,439 ($90,673)
3. תנובה $338,440 ($273,406)
4. הריבוע הכחול $258,494 ($173,373)
5. שטראוס עלית $228,357 ($282,266)
6. חפציבה $210,013 ($114,000)
7. אסם $193,628 ($144,802)
8. הצורפים $159,895 ($87,686)
9. סלקום $156,452 ($37,837)
10.קידי שיק $155,131 ($19,925)


המשרדים:

(בסוגריים: היקף הפעילות בחציון המקביל של 2005)

1. בולטון פוטנציאל $1,619,601 ($1,100,000)
2. אפיקים $1,328,348 ($1,100,000)
3. פרסום גל $1,024,108 ($972,377)
4. מימד $880,660 ($354,356)
5. מקאן אריקסון $766,817 ($377,992)
6. פרסום חן $686,395 ($516,304)
7. תוצאות אפקטיביות $662,162 ($471,686)
8. טריו $448,053 ($316,825)
9. מגזרים $393,240 ($53,900)
10. קו מחשבה $368,002 ($191,000)


המותגים:

(בסוגריים: היקף הפעילות בחציון המקביל של 2005)

1. שפע שוק $257,568 ($172,075)
2. חפציבה $210,013 ($112,500)
3. הצורפים $159,895 ($87,686)
4. סלקום $156,452 ($37,837)
5. קידי שיק $155,131 ($19,925)
6. פלאפון $132,779 ($8,375)
7. קופ"ח לאומית $130,702 ($74,000)
8. בנק דיסקונ $127,466 (לא פירסם)
9. אל-על $120,230 ($123,000)
10. פרטנר - אורנג' $119,871 ($42,531)


תתי הענפים:

(בסוגריים: היקף הפעילות בחציון המקביל של 2005)

1. דיור $738,818 ($703,844)
2. רשתות שיווק $670,407 ($438,216)
3. ביגוד $541,450 ($224,000)
4. מכללות וסמינרים $514,215 ($312,000)
5. סוכנויות נסיעות ותיירות $472,292 ($330,000)
6. תקשורת סלולרית $457,490 ($227,614)
7. צרכנות $368,414 ($240,000)
8.קופות חולים $368,326 ($287,000)
9. בנק $356,025 ($224,000)
10. ספרים $336,300 ($193,851)

באדיבות 'עניינים' - מרכז העניינים של הציבור החרדי

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד