ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"שביקור חולים יישאר חרדי"

הגרי"ש אלישיב: לעשות הכול שאת 'ביקור חולים' ינוהלו חרדים. ועד ציבורי יפעיל לחץ

הגרי"ש אלישיב במהלך הפגישה
הגרי"ש אלישיב במהלך הפגישה

התבטאות ראשונה של הגרי"ש אלישיב בפרשת בית החולים 'ביקור חולים' והמשבר המתמשך בו מזה שנים אחדות, כאשר בית החולים מוצע למכירה על-ידי כונס הנכסים ועומד בפני הכרעת בית המשפט. "יש לעשות הכול בכדי שבית החולים, שנוסד על-ידי גדולי ירושלים, ימשיך להתנהל ולהתקיים בידי הציבור החרדי", אמר הגרי"ש.

הגרי"ש אליישיב אמר את הדברים במהלך פגישה בה השתתפו הרב גרשון לידר, מנכ"ל בית החולים לניאדו, המתמודד על רכישת 'ביקור חולים', והרב מרדכי שלמה שטיינמץ דומ"ץ דחסידי ויזניץ בירושלים. הם הגיעו כדי לשמוע את דעתו ולקבל את ברכתו לקראת ההכרעה המשפטית הצפויה להתקבל בשבועות הקרובים על עתיד בית החולים.

במהלך הפגישה בירך הגרי"ש אליישיב את הרב לידר בהצלחה ואמר: "לו לא היה הוא הרב לידר מתמודד מעצמו על ניהול ורכישת בית החולים, היו צריכים ראשי הציבור החרדי ליזום זאת בעצמם. על כן וודאי שראוי וצריך לעשות הכול כדי שבית החולים יישאר בידי הציבור החרדי שבנה את בית החולים וניהל אותו עד עתה".

בעקבות דבריו של הרב אליישיב, הודיע מחזיק תיק הבריאות בעיריית ירושלים, חבר העירייה ר' שלמה רוזנשטיין, העומד בראש וועד ציבורי להצלת 'ביקור חולים', יחד עם יו"ר הצלה ישראל ר' דוד גרינוולד, כי חברי הוועד הציבורי, המורכב מהעסקנים הרפואיים המובילים במגזר החרדי, יתכנסו יחד עם אישי רפואה, פרופ' ומנהלי מרכזים רפואיים, מנהלי מחוזות בקופ"ח, ועו"ד מהמגזר החרדי, לאסיפת חרום, כבר ביום ראשון הקרוב, בכדי לטכס עצה בנידון לאור ההכרעה משפטית הקריבה.

רוזנשטיין ציין שזכותו וחובתו של הציבור החרדי להיות צד בעניין ולהשמיע את דעתו הנחרצת והברורה בנושא ביקור חולים, זאת בשל העובדה שבית החולים נבנה ונוסד בדמים רבים על-ידי הציבור החרדי לפני כ-167 שנים ובראש ע"י הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד רבה של ירושלים שהוביל את המהלך. לדבריו, "במהלך כל השנים נוהל בית החולים והוחזק בידי נציגי ההקדשות ונציגי הציבור החרדי, ואין כל סיבה שלאחר שנים כה רבות יוותר הציבור החרדי על נכס כה חשוב והיסטורי, המשמש את הציבור הכללי והחרדי מזה דורות בירושלים לפי עקרונות ההלכה והרפואה בהכוונת גדולי התורה, וכך ראוי שיישאר".

לאור זאת, יתקיים כאמור, ביום ראשון כנס העסקנים ואישי הציבור אשר יציגו בפני 'פורום רבנים ופוסקי הלכה', שימונו כראשי ושליחי 'הוועד הציבורי החרדי להצלת בית החולים ביקור חולים', את כל מכלול הבעיות והפתרונות, על מנת שהרבנים יוכלו להציג זאת בפניהם של גדולי התורה ולקבל את החלטתם והנחייתם לצעדים הנדרשים.

כמרכזי הוועד מונו שני מזכירים: קובי רוזנשטיין ויהודה גליקמן, שיתאמו את המהלכים בין חברי הוועד לרבנים ויעמדו בקשר עם עסקני הרפואה בציבור החרדי, בכדי לרכז את כל הכוחות למטרה החשובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד