כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

ג'ו ליברמן הפסיד בפריימריס

סנסציה בפוליטיקה האמריקנית: הסנטור יוסף ליברמן, הפסיד בפריימריס של הדמוקרטים בקונטיקט

סנטור, יוסף ליברמן. הפסיד
סנטור, יוסף ליברמן. הפסיד

בגיל 64, אחרי שהתמודד לתפקיד סגן הנשיא והפך לאחד המנהיגים הידועים בארצות הברית, הפסיד הסנטור יוסף ליברמן, יהודי שומר מצוות, בפריימריס של המפלגה הדמוקרטית במדינת קונטיקט למתמודד נד למונט.

משמעות ההפסד היא שליברמן לא ייצג את המפלגה הדמוקרטית בבחירות לסנאט מטעם מדינת קונטיקט, שייערכו בנובמבר. ליברמן כבר הודיע כי ימשיך במירוץ לסנאט כמועמד עצמאי, אך פרשנים מעריכים כי סיכוייו לחזור אל הסאנט אינם גבוהים.

יוסף (ג'ו) ליברמן הוא הסנטור היהודי שומר המצוות הראשון בתולדות ארצות-הברית. בשנת 2000, הוא התמודד לתפקיד סגן נשיא ארצות-הברית - היהודי הראשון שהתמודד לתפקיד זה במפלגות הגדולות. ב-2004 הוא ניסה להתמודד לראשות המפלגה הדמוקרטית, אך זכה לשיעור תמיכה נמוך. ליברמן מתבלט במפלגתו בשל תמיכתו בנשיא בוש בנוגע למלחמת עיראק.

עד לאחרונה צפו פרשנים שליברמן ינצח ללא קושי בבחירות במדינת קונטיקט. אלא שאז צץ פוליטיקאי לא מוכר, איש עסקים בשם נד למונט, שהצליח להדביק את ליברמן בסקרים בעיקר בזכות תמיכתם של כותבי בלוגים, הזועמים על הגיבוי שהעניק ליברמן לפלישה לעיראק.

למונט, שהוצג כ'מועמד המקוון', הוא יזם של חברות טלוויזיה בכבלים, שגם את המימון למסע הבחירות שלו גייס דרך האינטרנט.

לפני כחודשיים עוד נהנה ליברמן מפער של 27% על למונט. אבל שבוע אחר-כך קטן הפער הזה עד כדי שישה אחוזים. שישה שבועות התרחש המהפך.

המפנה המפתיע במירוץ מנבא כנראה את הכיוון אליו תפנה המפלגה הדמוקרטית. מדובר במאבק בין האופן המסורתי בו פוליטיקה מתנהלת היום, באמצעות מנגנון מפלגתי הירארכי - לבין צורה חדשה של פוליטיקה, אשר פותחה על-ידי מי שמכונים אנשי "האינטרנט מלמטה". בקמפיינים האחרונים בפוליטיקה האמריקנית, הפך מדיום האינטרנט לזירה עיקרית לגיוס כספים.

הצלחתו של למונט עשויה לסמן נקודת אל-חזור בפוליטיקה האמריקנית. כבר היום, נראה שפריחת האינטרנט משנה את המפלגה הדמוקרטית מן היסוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד