י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לא רוצים קליטה

תושבים מב"ב הפגינו נגד הצבת אנטנות חדשות של גל"צ. ראש העיר: כל האנטנות יופעלו רק לאחר בירור

האנטנה כפי שנראתה לפי הסרתה, ברחוב רבי יצחק מאיר הכהן 2.
האנטנה כפי שנראתה לפי הסרתה, ברחוב רבי יצחק מאיר הכהן 2.

"כל האנטנות של גל"צ במעלה רחוב מימון בבני-ברק תופעלנה רק לאחר בירור מקיף וקבלת כל האישורים הנדרשים ממשרד איכות הסביבה", כך הודיע ראש-העיר יששכר פרנקנטהל, לפונים בנושא החלפת האנטנה.

מזכיר העירייה אברהם טננבוים אומר, מדווח כי השבוע התקיימה הפגנה של תושבים בטענה שגל"צ מציבים אנטנות חדשות במקום והן בעלות עוצמה גדולה מבעבר.

במקביל הודיע משרד הביטחון לראש העיר, כי האנטנות של גל"צ המוצבות עשרות שנים תוסרנה לחלוטין בעוד שנתיים, והעבודות שתתבצענה באתר הן רק שימור המצב. ראש-העיר ניסה פעמים אחדות לפעול להסרת האנטנות שהוקמו בשעתו, כאשר האזור היה ריק מתושבים, לעומת המצב כיום, אך מבדיקה משפטית התברר שבדרך רגילה, לו רצו נציגי משרד הביטחון, הנושא יכול היה להימשך עוד שנים רבות והאנטנות לא היו מורדות מהאתר.

אולם, כאשר נציגי משרד הביטחון פנו לאגף ההנדסה של העירייה בבקשה לאפשר תיקון בסיס אחת האנטנות שהיה חשש לקריסתה ולסיכון רב כתוצאה מכך, ולהחלפת אנטנה ישנה ורקובה שעלולה היתה ליפול, החליט ראש העיר להתנות את מתן האישור לעבודות אלו עד להבטחה בכתב של הנהלת משרד הביטחון להסרה מוחלטת של האנטנות תוך שנתיים ימים.

במכתב ששיגר ראש העיר למר יעקב תורן, מנכ"ל משרד הביטחון הדגיש פרנקנטהל כי אף שנכון שהתרנים הוקמו לפני שנים רבות, אך באותה תקופה הם היו בפאתי העיר, לעומת המצב שהם ממוקמים, כיום, בלב ליבה של העיר, במיקום מרכזי והם מוקפים בדירות מגורים.

ראש העיר הוסיף במכתבו שפעילות האנטנות, על כל המתלווה מכך, מבחינת תנועת כלי-רכב ומיקום חריג, מהווה מטרד ומפגע קשה ביותר ומהווה גם סיכון פוטנציאלי בשל הקרינה מהאנטנות.

בתגובה הבהיר מר אריה לב, ראש חטיבת נכסים ושיווק מחנות במשרד הביטחון במכתבו לראש העיר, כי המתקן יפונה מהעיר בטווח של שנתיים ימים. הפעולות המתבצעות במקום באחרונה הן תיקון בסיס לאחת האנטנות והחלפת אנטנה, ישנה כחדשה שהיה חשש לנפילתה, אך באותו גודל כבעבר, וכל זאת לשנתיים בלבד בהתאם להתחייבות משרד הביטחון.

במסגרת פעילותו של ראש העיר להסרת אנטנות בלתי חוקיות ברחבי העיר, שכללה הורדתן של אנטנות רבות, הוסרו השבוע על ידי פקחי אגף ההנדסה של העירייה אנטנות שהוצבו ברחוב הרב דוד פוברסקי 5 וברחוב רבי יצחק מאיר הכהן 2.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד