י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סגולת ה'פלא'

חסידי הרב פינטו נערכים לנסיעה המונית לקבר ה'פלא יועץ', שהבטיח כי מי שיעלה על קברו - תפילתו תתקבל

רבי יאשיהו פינטו בציון ה'פלא יועץ'
רבי יאשיהו פינטו בציון ה'פלא יועץ'

בימים אלו ניכרת תכונה רבה והתרגשות לקראת הנסיעה ההמונית לציון בעל ה'פלא יועץ' ביום הייארצייט ח"י אלול. בהקדמתו לספרו כתב בעל ה'פלא יועץ': "כל מי שיבוא על קברי בטהרה לאחר טבילה במקווה ויתפלל בלב נשבר, אני ערב לו שתתקבל תפילתו".

הנסיעה מתקיימת בראשותו של הרב הצדיק רבי יאשיהו פינטו שליט"א, רב קהילת 'שובה ישראל', ובראשות הרב הצדיק רבי חיים שמעון פינטו שליט"א, ראש מוסדות 'אוצרות החיים'. בנסיעה ישתתפו מאות מחסידי הרב יאשיהו פינטו ובני קהילתו. הרב שליט"א גם ימסור במקום את שיעורו הקבוע.

גדולי ישראל כבר פסקו כי 'עת צרה היא ליעקב'. עם ישראל נמצא בימים אלו במצב קשה, כשנוחתים עלינו אסונות ופגעים מכל עבר. רק באמצעות תפילה ותחינה נוכל להשפיע על העליונים ולעורר רחמי שמים. גם בנושאים הפרטיים של כל אחד ואחד הזקוק לישועה, מי לבריאות, מי לפרנסה ומי לזיווג הגון, ישנה רק דרך אחת להיוושע: להרים כפינו אל על ולזעוק לישועה.

בעל ה'פלא יועץ' רבי אליעזר פאפו זצוק"ל קדוש עליון ונודע בגאונותו ובצדיקותו. הוא הפליא לענות בצום נפשו, ונהג בסיגופין ובמלקות בכל לילה ולילה שאומרים בהם תחנונים. הוא התגורר בעיר סילסטרה בבולגריה, שם כיהן בקודש כרב הקהילה.

בעת מלחמת העולם השנייה, רצו הצוררים ימ"ש לחרוש ולהשמיד את כל תחום בית העלמין, בו מצוי גם קברו של בעל ה'פלא יועץ'. ואכן, מעשה נפשע זה נעשה, אך מעשה ניסים, וקברו של בעל ה'פלא יועץ' נותר שלם ויציב ללא פגע. זוהי גדלותו של הצדיק כדי לזכותנו להתפלל על קברו.

בהקדמת ספרו התחייב להיות ערב לכל אחד שיבוא על קברו לאחר טבילה במקווה ויתפלל בלב נשבר שתפילתו תתקבל. זוהי סגולה עצומה לראות ישועות ולעורר את מידת הרחמים.

בשנים האחרונות פועל הצדיק רבי יאשיהו פינטו לעורר יהודים למצוא את הנחמה בזכות סגולה אדירה זו. הצדיק פנה לאחד מאנשי העסקים הפוקדים את ביתו, המעורבים בעסקים בבולגריה, שיפעל שם למען רכישת הציון הקדוש והקמת מקווה מפואר. חסידיו הרבים של הצדיק בקהילות הקודש בעולם נרתמו מכל העולם בכדי לסייע בכך. במקום הוקם מקווה מפואר ומתקדם לנוחות הפוקדים את הציון.

בעקבות כך, נסעו קבוצות של מאות איש ביום הייארצייט והשיחו את צקון לחשם על ציונו של בעל ה'פלא יועץ'. רבים מהם נושעו וראו ניסים גלויים בעקבות קיום הסגולה.

גם השנה נרתם הצדיק רבי יאשיהו פינטו לעורר את הציבור, ומתארגנת קבוצה המונית לנסיעה של יום אחד ביום ח"י אלול, יחד עם רבנים ואישי ציבור. הנסיעה ליום אחד בלבד, וכוללת טבילה במקווה מפואר שהוקם בסמוך, עלייה לציון וסעודת הילולא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד