ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

"רק ציטטנו"

ב'עולם החסידות' מגיבים על הדרישה לפתוח בחקירה בעקבות מאמר נגד הערבים: "אלו ציטוטים מחכמי ישראל"

פראי-אדם, לא אנחנו אמרנו. צילום אילוסטרציה
פראי-אדם, לא אנחנו אמרנו. צילום אילוסטרציה

"מנסים לתפוס הד פרסומי על גבו של מאמר תורני-עיוני ב'עולם החסידות'", כך מגיבים בעיתון 'עולם החסידות' לנוכח דרישת ארגון 'עדאלה' לפתוח בחקירה נגד העיתון בחשד להסתה.

ארגון 'עדאלה' פנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד כותב מאמר בעיתון 'עולם החסידות', שבו הוא מתאר - לדברי ארגון 'עדאלה' - את הערבים כ"כת רוצחים, פראי אדם ואומה שפלה שנביאה הוא נביא שקר".

במאמר ב"עולם החסידות" תחת הכותרת "הערבים - כל כוונתם היא רע", ישנו לקט מורחב מדבריהם של גדולי ישראל, החל מאברהם אבינו, דרך חכמי התלמוד והמדרש, הרמב"ם, האור החיים הקדוש, ועד גדולי החסידות. אגב, כותרת המאמר הינה ציטוט מדויק מדברי הרמב"ם.

דרישת ארגון 'עדאלה' פורסמה ב-Y-NET.

במערכת 'עולם החסידות' אומרים כי הם קיבלו בפליאה רבה את פנייתו של ארגון עדאלה ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את כותב המאמר, לא בגלל עצם הפנייה שלדבריהם, בוודאי לא תשא פרי, אלא מהצביעות וההיתממות של הארגון, שכן כל קורא מבחין מיד כי לא מדובר במאמר של העיתון, אלא מליקוט דבריהם של חכמי ישראל, שבין היתר יש בהם גם שבחים לאומה הערבית, כמו דבריו של המהרש"א שכותב כי הגלות בקרב בני ישמעאל עדיפה על הגלות בקרב הנוצרים.

ב'עולם החסידות' מאמינים כי היועץ המשפטי לא ידרש לחקירה בעניין, שכן כל בר בי רב יודע ומכיר כי מדובר בציטוטים מדברי חכמי ישראל.

מנכ"ל העיתון, מתי רוזנצוויג, אומר ל'בחדרי חרדים': "מערכת 'עולם החסידות' רואה בפליאה רבה את פניית ארגון 'עדאלה' ליועץ המשפטי לממשלה, כאשר ניכר מהדברים שכל כוונתם לתפוס הד פרסומי לארגונם על גבו של מאמר תורני-עיוני, שאין כל קשר בינו לבין הסתה וגזענות.

"המערכת מזמינה את הציבור לראות את המאמר מקרוב, ולא להיתפס לקטעים ממנו והוצאת דברים מהקשרם. יודגש כי המאמר כולו איננו כתבה של עיתונאי זה או אחר, אלא אך ורק ציטוטים מהימנים מחכמי ישראל, החל מאברהם אבינו, התנ"ך, חכמי התלמוד, רבי שמעון בר יוחאי והזוהר הקדוש, הרמב"ם, האור החיים, וגדולי תנועת החסידות.

בציטוט מהמאמר כפי שהביאו בארגון עדאלה, נכתב כי "הערבים הם עם הדומה לחמור.. הם אומה שפלה של פראי אדם.. יש להם חשק גדול בשעה שהם רוצחים אדם והם גרועים יותר מהצורר הנאצי".

לדברי גורמים בעיתון, הציטוט מתוך המאמר מגלה על בורות מדהימה, שכן את הכינוי 'פרא אדם' לבני ישמעאל לא נתן 'עולם החסידות', אלא מקורו מחומש בראשית "והוא יהיה פרא אדם ידו בכל ויד כל בו".

גם הכינוי 'עם הדומה לחמור' איננו פרי יצירתו של העיתון אלא דבריו של רש"י על הפסוק בבראשית "שבו לכם פה עם החמור", וכן על זה הדרך הציטוטים הנוספים שהובאו במאמר.

"יהיה תמוה מאוד אם במדינת היהודים ייאסר לומר בגאון ובגלוי את דעת חכמי ישראל והמקורות היהודים לדורותיהם. ברור כי כל עוד ולא הוציאו אל מחוץ לחוק את ספרי התנ"ך, התלמוד והרמב"ם, מותר גם לצטט את מה שנכתב בהם", אמר רוזנצוויג.

כזכור, בעבר הלא רחוק התנהלה חקירה כנגד רבה הראשי של צפת הרב שמואל אליהו, לאחר שהוציא פסק הלכה שאסור להשכיר ולמכור דירות לערבים בצפת. הפרקליטות ברצונה לסגור את התיק ביקשה מהרב אליהו התנצלות, אך זה אמר כי אין זה פסק הלכה שלו, אלא של השולחן ערוך שאין לסטות ממנו. בסופו של דבר החקירה נסגרה והרב אליהו נשאר בעמדתו.

קישורים:
החשיפה ב-Y-NET
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד