י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ככה בונים עיר

סגן ראש עירית י-ם, יהושע פולק, נסע לניו-יורק ולמד מבכירי העיריה נושאים בתחום הבניה. "מצאתי לב יהודי חם"

לב יהודי חם. פולק ובלומברג
לב יהודי חם. פולק ובלומברג

בביקור מיוחד שערך סגן ראש עיריית ירושלים ר' יהושע פולק, בניו-יורק, נפגש עם ראש העירייה מר מייקל בלומברג, סגנו מר דניאל דוקטורוף, ועם קבוצת משקיעים גדולה שמעוניינת לחזק ולתמוך כלכלית בירושלים. פולק נפגש עם בכירי עירית ניו-יורק, שהציגו לו נושאים חוקתיים בנושאי בניה בניו-יורק.

בראשית ביקורו של פולק בארה"ב, נפגש עם ראשי הישיבות וראשי הקהילה היהודית בניו-יורק, והסביר להם על מצב המוסדות ועולם התורה בארץ שמצד אחד נמצאים לאחרונה בפריחה עצומה ומצד שני אין את המשאבים המספיקים עבור החזקתם. פולק הסביר לראשי הקהילות היהודיות כי תמיכתם הציבורית, חשובה לאין ערוך, עבור מוסדות התורה והישיבות בישראל.

פולק ערך בניו-יורק סדרת פגישות עם בכירי הממשל, ראש העיר, סגנו וכן עם קבוצת משקיעים גדולה המעוניינת להשקיע משאבים וכספים לרכישת קרקעות בירושלים. סגן ראש העיר הסביר להם על מעמד ירושלים בעולם ודן עימם על האפשרות לחיזוק העיר על-ידי השקעה בתעשייה ונכסים.

סגן ראש העיר, שהגיע לפגישה עם המשקיעים מארצות הברית יחד עם חבר מועצת העיר ניו-יורק מר שמחה פלדר, סיפר כי התרשם מאד מנכונותם ורצונם לחזק את ירושלים ולתת כתף לביצורה הכלכלי. המשקיעים שמעו מפיו תכניות ואפשרויות רבות הן למגורים והן להשקעה בירושלים. המשקיעים העלו בפני סגן ראש העיר את נושא הביוקרטיה בכל הנוגע להיתרי בנייה והוא הבטיח שהעירייה תפשיר את ההליכים ותצמצם את הקשיים הטכניים בכדי שיוכלו כבר בקרוב להשקיע בעיר, לחזק אותה ולתמוך בה ולביצורה הכלכלי.

פולק נפגש בניו יורק עם סגן ראש העיר ניו-יורק, מר דניאל דוקטורוף, הממונה גם על התכנון ובניה בעיר. פולק הסביר לו על תכנית המתאר החדשה המביאה פיתרון להגדלת העיר. כמו כן דנו השניים בתוכניות של תעשייה, תשתיות וחינוך. דוקטורוף הסביר לנציג הירושלמי על ההליכים החוקתיים בנושא הבנייה בניו יורק וסיפר רבות על הקשר שלו עם ירושלים.

לאחר מכן נכנס פולק לפגישה אישית עם ראש עיריית ניו-יורק מר מייקל בלומברג. פולק מסר את ברכתו האישית של ראש העיר י-ם ר' אורי לופוליאנסקי, והודה לראש העיר על תמיכתו הרבה ועל העידוד הרב שנתן לתושבי ירושלים עם ביקורו מיד לאחר הפיגוע הרצחני בקו 2 בירושלים.

ראש עיריית ניו-יורק ציין בפגישה כי הוא שמח לפגוש אדם שידיו רב לו בחיזוק בנייתה ופיתוחה של העיר ירושלים, דבר שמחזק את כל העם היהודי בכל העולם, כפי שידוע שעיני כל העולם נשואות לירושלים. בלומברג אמר לו כי ירושלים חשובה מאד לכל הציבור היהודי בעולם וכי העם היהודי בארה"ב מעוניין וישמח לסייע לגידולה ופיתוחה של ירושלים.

בסיום פגישתו עם ראש העיר ניו-יורק וסגנו, אמר פולק, כי פגישותיו עם ראשי הממשל בניו-יורק, תרמו לחיזוק מעמדה של ירושלים בעולם וכי בפגישותיו, מצא יהודים עם לב חם, שחושבים על ירושלים, ועושים רבות למען העיר ולמען תושביה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד