י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עוקלו אמבולנסים ב'הצלה ישראל'

הסכסוך ב'הצלה ישראל': אמש הגיעו מעקלים ושוטרים לבתי מתנדבים ולקחו אמבולנסים ואופנועים

המעקלים ושוטר גוררים את האמבלונס
המעקלים ושוטר גוררים את האמבלונס

מחריף המאבק הפנימי ב'הצלה ישראל': אמש הגיעה חבורת מעקלים לבתיהם של מתנדבים מהארגון ועיקלו להם אמבולנסים ואופנועי הצלה.

הנהלת העמותה, בראשות דוקי גרינוולד, שכרה חברה פרטית של מעקלים מחברת 'דודו ייעוץ משפטי' על מנת לעקל את הרכבים. מדובר על רכבים מצויים בידי מתנדבי הארגון, שחלקם פועלים להדחת גרינוולד וחברי הנהלתו - יעקב ברגר, אליהו הנדלר, יעקב גרוסמן ויעקב ירוסלובסקי, ואף פועלים בימים אלו להקים ארגון חילופי ל'הצלה ישראל', לטענתם, בגיבוי רוב ראשי הסניפים בארץ.

חבורת המעקלים הגיעה אמש לביתו של אחראי מתנדבים ארצי של 'הצלה ישראל', אלי פולק, ואחראי יחידת האופנועים, זאב סופר, והציגו מסמך לפיו בישיבת פרוטוקול של הנהלת העמותה בראשותו של דוקי גרינוולד הוחלט על החרמת שלושה אמבולנסים ואופנוע חירום מידיהם של המתנדבים.

פולק וסופר לא התנגדו, אך סירבו לשתף פעולה ולמסור את מפתחות הרכבים.

אחד מהשכנים של זאב סופר, שצפה במתרחש, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי "הגיעו למקום שלושה רכבים בהם היו מספר חילונים וכן שוטר יס"מ. הבחנתי באדם גלוח ראש, שהגיע עם כמה מחבריו והחלו לנסר את השרשרת של האופנוע. זעקתי לעברם יחד עם עוד כמה שכנים שיעזבו את האופנוע אחרת לא יהיה מי שיציל חיים בשכונה, אך המעקלים שהגיעו עם שוטר טענו כי הם עושים זאת בהוראה מפורשת של הנהלת 'הצלה'. לי אישית בתור אברך חרדי שהבחין במהומה, מוזר היה לי שאנשים חרדים פונים לגורמים שכאלו בכל מצב שלא יהיה".

אחראי מתנדבים ארצי, אלי פולק, נכנס לביתו של רב הארגון הרב חיים כהן, בכדי לשמוע האם אכן הדבר נעשה בהוראתו. לדבריו, הרב הביע סלידה מהמעשה והכחיש כל מעורבות בדבר.

לדברי פולק, לפני העיקול בשעות הלילה לא הגיעה אליהם כל פנייה להשבת הרכבים, ואף הם הודיעו להנהלת הארגון כי באם ידרשו מהם להשיב את הרכבים, הם ימסרו את המפתחות ברגע שיבקשו. לדבריו, תמוה מדוע החליטו בהנהלת העמותה לפעול באמצעות כוחות יס"מ ומעקלים שכירים.

הסיכסוך ב'הצלה ישראל' עדין לא הגיע אל סיומו. נודע כי היו"ר דוקי גרינוולד כבר החל בהליכים להחלפת הנהלה והבאת מנכ"ל, בכדי להעיד על רצונו לשינוי הארגון, אך חברי הארגון שפרשו, מבטיחים כי תוך ימים ספורים יחול שינוי משמעותי בארגון החדש שיביא לסיום הפרשה וסיום כהונתם של חברי ההנהלה הנוכחית. , ,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד