י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרבצ"ר נגד הרבנות

הרבצ"ר החדש אבי רונסקי הבהיר לרה"ר רבי שלמה עמאר: "אני לא מתכוון להתייעץ איתך"

הרב עמאר מאוכזב, "לו יש את הרבנים שלו".
הרב עמאר מאוכזב, "לו יש את הרבנים שלו".

שני גופי הרבנות הרשמיים של ישראל, הרבנות הראשית לישראל והרבנות הצבאית, לא עתידים לשתף פעולה זה עם זה. כך לפחות יהיה מרגע כניסתו של הרבצ"ר החדש, אבי רונסקי, חובש הכיפה הסרוגה, ואדם נחרץ בדעותיו.

רונסקי ידוע כבעל דעה עצמאית בפסיקות ההלכה. הוא אדם שאינו זז בעמדותיו האידיאולוגיות וההלכתיות. אישיותו של רונסקי, שניתן להגדירה גם כ'טירון פוליטי', הביאה לאחרונה לעימות ראשון מסוגו בין הקודקודים ברבנות הצבאית וברבנות הראשית.

ומעשה שהיה כך היה: הראשון לציון רבי שלמה עמאר, זימן אליו לפגישת היכרות ראשונה את הרבצ"ר הנכנס, אבי רונסקי.
במהלך הפגישה אמר הרב עמאר לרונסקי: "הרבנות הראשית תשמח לסייע לך. תביא בפנינו את ענייניך ואנחנו נדון בכך יחד".
את הדברים הללו לא אהב רונסקי לשמוע. הוא ענה לראשל"צ בתגובה נזעמת: "אהיה כנה איתך, אני לא מתכוון להתייעץ עם הרבנות הראשית. לי יש את הרבנים שלי".

הרב רונסקי הוא איש עקרונות. הוא אינו מוכן להישמע לתכתיבים של אנשי שררה ושלטון, כמו גם של עיתונאים. הוא אפילו לא מוכן להיפגש עימם.

הוא אינו יודע מי זה ח"כ גפני, גם על אלי ישי הוא לא שמע, אפילו לא על ישראל קצובר הכתב הצבאי של עיתון 'המודיע', הוא בטרם שמע. לא ידוע האם הוא שמע שיש עיתון 'המודיע', ושיש גם ציבור חרדי בארץ ישראל - אותה הוא מכיר אך ורק מזווית ראייתו כרב הישוב איתמר שבשומרון.

אנשים שעבדו בצמוד אליו אומרים, כי לצד עמידתו על ערכיו שלו, שעל כך יש להעריכו, יש בו מן דורסנות כלפי זרמים שאינם מתאימים להשקפת עולמו. פסיקותיו ההלכתיות הן שונות בתכלית ממה שהיה מקובל שנים רבות ברבנות הצבאית.

כך לדוגמא, גישתו היא כי אם מפקד חושב שיש צורך בחילול שבת לטובת בישול, עירוב, פעילות וכד', הרי שיש לבצע זאת, ועל הרבנות הצבאית לאתר את ההיתר שיתאים למפקד. והוא לא עושה זאת כדי להחניף למפקדים, הוא באמת מאמין שכך יש לנהוג.

אם יש תרגיל צבאי, הרי שעל החייל הדתי לוותר על תפילותיו, כך הוא פסק באופן גורף בספרו 'כחיצים ביד גיבור', ספר אותו הוא הוציא לפני למעלה מעשור שנים. על-פי דבריו, על החייל להשלים את תפילתו בתפילה הבאה, מדין אנוס. סוף כל סוף תרגיל צה"לי, חשוב מאד, יותר מתפילה.

מערכת הרבנות הצבאית עומדת לעבור לימים אחרים, עם כניסתו של רונסקי לתפקיד הרבצ"ר. ימים יגידו אם יהיה זה לטובת המערכת, או שמא התנהלותו תביא לחצי ביקורת חדים מחלקי אוכלוסייה נרחבים בציבור הדתי-חרדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד