י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'חיזוק' לתושבי הצפון

שיעורי הדף היומי בצפון השתבשו בעקבות הלחימה. ביום שני נערך מעמד חיזוק ע"י 'מאורות' עם גדולי הדור

מעמד החיזוק בחיפה
מעמד החיזוק בחיפה



תקופה לא קלה עברה על כלל תושבי הצפון. אזעקות וצפירות בלי הפסקה, מטחי קטיושות וטילים בזה אחר זה, בתים הרוסים ומשפחות בוכיות. כחלק מהשיבוש בשגרה היומיומית, נפגעו גם השיעורים הקבועים בדף היומי המועברים בעשרות רבות בכל אזור הצפון.

ארגון 'מאורות הדף היומי' תומך ומסייע ללמעלה משמונים שיעורים בערים צפת, טבריה, נהרייה, כרמיאל, מגדל העמק, חיפה והקריות, לצד מושבים וישובים רבים וחלוקת גמרות ותקליטורים חינם לכל דורש. למרות כל מאמצי הארגון, תחת אש בלתי פוסקת, ניכרה הירידה בשיעורים אלו. החיים חזרו למסלולם אולם לומדים רבים שעזבו את בתיהם וכעת 'שבו לגבולם' טרם חזרו לשיעור ואיבדו במקצת משגרת הלימוד.

בהתייעצות עם גדולי ישראל שליט"א, וכאות הערכה ללומדים הרבים, שהמשיכו למרות הכול בלימודם בשיעורים במקלטים ובבתי כנסיות גם בתקופה הקשה, הוחלט על מעמד חיזוק גדול לקראת חודש אלול, עם פתיחת הלימוד במסכת סוכה שיחל ביום ראשון הקרוב.

במעמד הגדול שהתקיים ביום שני, באולם הכינוסים העירוני ברחוב פבזנר 50 בחיפה, השתתפו הגאון הגראי"ל שטיינמן שליט"א וכ"ק האדמו"ר מסערט ויזני'ץ שליט"א, אשר נשאו את המשא המרכזי במעמד וחיזקו בדבריהם את הקהל הרב שהשתתף והגיע מכל רחבי אזור הצפון, וכן רבני הערים בצפון.

במעמד שנפתח בשעה 19:30 סיימו מאות הלומדים את מסכת יומא ונמסר שיעור פתיחה במסכת סוכה, כאשר הרב שלמה לוונשטיין שליט"א תיאר בדבריו את סדר עבודת הכהן הגדול ביום הכיפורים מתוך מסכת יומא שסיומה זה עתה, וכן הוסברו ההשלכות המעשיות של הלכות סוכה מתוך 'מאורות ההלכה'.

מגידי השיעורים שהשתתפו במעמד הנכבד הביעו קורת רוח רבה מקיום מעמד זה, באומרם כי אין ספק שדבר זה יחזק את כלל שורות הלומדים ויחזירם לשגרת הלימוד בדף היומי וההלכה. הסעות מאורגנות יצאו מכל הערים בצפון למעמד בחיפה בסיוע 'מאורות הדף היומי'.

גם בבני ברק נערך באותו ערב, כנס נרחב לרגל סיום מסכת יומא ותחילת הלימוד במסכת סוכה.
בכנס שהתקיים בהיכל 'כולל ברסלב' בשעה 8:30 בערב, השתתפו מאות רבות מלומדי ומגידי השיעורים בבני ברק והאזור, אשר בואו לשמוע את דבר הרבנים שליט"א על ההשלכות המעשיות והבעיות המצויות כיום בהלכות סוכה, בליווי שקופיות עם כל פרטי הדינים וההלכות הנהוגות כיום בפרט בהלכות בניית הסוכה, אשר בהם רבו התקלות בשנים האחרונות.

הרה"ג הרב חיים דוד קובלסקי שליט"א ראש בית המדרש 'מאורות הדף היומי' השמיע בפני הנוכחים, דברי חיזוק והתעוררות על גודל החשיבות בקביעת עיתים לתורה ובפרט בימי הרחמים והרצון.





חדש: מסכת סוכה של 'מאורות'

ביום ראשון השבוע י' אלול, סיימו רבבות לומדי הדף היומי וההלכה את מסכת יומא העוסקת בהלכות יום הכיפורים, והחלו בלימוד מסכת סוכה עם כל הלכותיה.

עוד בטרם תחילת לימוד מסכת בסדר הדף היומי, חשבו בארגון 'מאורות הדף היומי' במה ניתן לבאר ולפשט את הסוגיות במסכת סוכה על מנת להקל על הלומדים הרבים ובפרט השנה כאשר לימוד מסכת סוכה והלכותיה, חל שלושים יום קודם החג.

החיבור 'המאור המבואר' בהוצאת 'מאורות' שראה אור בשנה האחרונה על מסכתות עירובין, שקלים, ולאחרונה על מסכת יומא, הופיע כעת במתכונת מורחבת ומהודרת על מסכת סוכה, כאשר משולבות בו תמונות רבות בתלת מימד לצד קטעי הגמרא על כל מקרה ומקרה להבנת הסוגיות על בוריים.

בנוסף, לגמרות המהודרות מצורף גם קונטרס 'מאורות ההלכה', בו הושם דגש מיוחד על הלכות הסוכה, בנייתה, שיעוריה השונים, ומצבים ודוגמאות רבות, בהם ניתן לקיים את הסוכה כהלכתה.

בנוסף להלכות בניית ודיני הסוכה, ישנו חידוש בקונטרס 'מאורות ההלכה', כאשר בצד ההלכות נוספו איורים מיוחדים, המראים את הדעות ההלכתיות השונות בעיני הלומד והמתבונן, להבנת הדברים כהלכתם. דבר זה יקל על הלימוד בצורה משמעותית ויביא את הלומדים לקיום ההלכה למעשה.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד