י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מאחדים כוחות

נתוני מצעד הפרסום החרדי של 'עניינים' ימסרו על-ידי 'יפעת בקרת פרסום'. הנתונים יפורסמו גם ב'בחדרי חרדים'

נרחיב את שיתוף הפעולה. יעקובי
נרחיב את שיתוף הפעולה. יעקובי



משבוע זה, נתוני מצעד הפרסום החרדי של 'עניינים', ימסרו על-ידי 'יפעת בקרת פרסום'.

מדור שיווק ופרסום בעיתון 'עניינים' יצר פריצת דרך, כאשר הביא בפני הקוראים את הנתונים המלאים של הפרסום החרדי – מי המפרסם שהשקיע את התקציב הגבוה ביותר, מי משרד הפרסום שזכה בהיקף התקציבים הגבוה ביותר וגם – איזה עיתון קיבל את מנת הפרסום הגבוהה ביותר.

'מצעד הפרסום של עניינים' יצר תהודה רבה, הן בקרב אנשי המקצוע והן בקרב כלל הציבור.

בתחילת שנת 2005 החלה חברת 'יפעת בקרת פרסום', החברה המספקת נתונים על הפרסום הכללי, להקים חבילה ייעודית גם למגזר החרדי. משבוע זה, 'מצעד הפרסום של עניינים' ו'יפעת בקרת פרסום' מאחדים כוחות. בכל שבוע ב'עניינים' נתוני הפרסום החרדי שימסרו על-ידי 'יפעת בקרת פרסום'.

הנתונים ימשיכו להתייחס לשבוע הקודם – כך שבכל יום שני יסוקרו הימים ה'-ד' של השבוע הקודם.

הנתונים שיתפרסמו הם של ארבעת העיתונים הגדולים במגזר – 'המודיע', 'יתד נאמן', 'משפחה' ו'בקהילה' – המהווים את הנתח העיקרי של היקף הפרסום החרדי.

לראשונה, יפורסמו הנתונים גם במדור מיוחד באתר 'בחדרי חרדים'.

נתי יעקובי, מנכ"ל 'יפעת בקרת פרסום', מברך על המהלך: "אנחנו מתחילים היום שיתוף פעולה חדש עם מדור הפרסום של עיתון 'עניינים'. המדיניות שלנו כ'יפעת' היא לשתף פעולה עם המדיה על מנת לחלוק את המידע לציבור הקוראים. זה מידע מעניין, ומקבלי החלטות נעזרים בו בפעמים רבות. אנחנו מקווים להרחיב את שיתוף הפעולה בעתיד".

כאמור, 'יפעת בקרת פרסום' החלה לסקר את הפרסום החרדי כבר מתחילת 2005. "הפרסום החרדי הוא פרסום לכל דבר, והיו לנו פניות מצד משרדי הפרסום ולקוחות לכלים מקצועיים גם למגזר החרדי", מספר יעקובי. "אנחנו קשובים לרחשי השוק, ולכן אנחנו עושים כאן בקרה ידנית על העיתונים עצמם לפי מחירי מחירון. הסיקור שלנו מתרחב גם למדיות נוספות, כמו שילוט חוצות".

• האם אתם מבחינים בגידול בפרסום החרדי?

"שוק הפרסום במגזר הכללי הוא די רווי. ולכן, הגידול יבוא רק מהמגזרים. את זה אנחנו רואים במספרים שלנו. ובכל זאת, המגזרים לא מקבלים את החלק היחסי שלהם יחסית לבתי אב".

• מיהם הלקוחות שלכם?

"יש לנו את המפרסמים הגדולים שבודקים באמצעותנו שהפרסום ששילמו עליו אכן התפרסם. גם משרדי הפרסום בודקים מה הנתונים של המתחרים שלהם והם גם יכולים באמצעותנו לצפות בחלק גדול מהמודעות שהתפרסמו במדיה החרדית".

• איך אתם מבססים את נתוני המחירים?

"אנחנו נעזרים באופן צמוד ביועצים שעובדים בשכר. אלו יועצים שאנחנו מעסיקים והם חיים יום-יום את המגזר החרדי, כך שיש להם מושג על איכות הנתונים והמגמות".

יעקובי מוסיף, כי עתיד הפרסום החרדי עוד צפוי להתפתח, בעיקר עם קבלת הכשר לאינטרנט על-פי ההלכה. לדבריו, "אנחנו חושבים תמיד על מגמות קדימה, ומניחים שברגע שאישרו את הסלולר הכשר, יהיו צעדים נוספים להכשר בתחום התקשורת".

'יפעת' מוסיפה את 'נקודות'


'יפעת בקרת פרסום' תחל בקרוב להכניס לנתוני הפרסום החרדי גם את חברת 'נקודות' – הזכיינים לשילוט בסביבה הקמעונאית במגזר החרדי.

'נקודות' היא חברה המוכרת שטחי פרסום על-גבי שלטי חוצות. השלטים של 'נקודות' ממוקמים באזורים של חנויות מכולת, רשתות שיווק ומרכזי קניות.

כאמור, כחלק מהחבילה החרדית, תחל 'יפעת' לסקר גם את היקפי הפרסום בשלטי החוצות של 'נקודות', וזאת לאחר ש'יפעת' מסקרת את חבילות הפרסום החרדיות של חברות שילוט חוצות וכן של זכייני הפרסום על האוטובוסים, כמו 'כנען' ו'קווים'.



באדיבות 'עניינים' - מרכז העניינים של הציבור החרדי

קישורים:
למצעד הפרסום השבועי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד