כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ציבין: משרד החוץ התרשל

טוען: המשרד סירב לסייע לשחרר אזרח סורי הכלוא ברומניה תמורת מידע מודיעיני על סוריה

עדיף לפנות לשלוחים. עו"ד ציבין
עדיף לפנות לשלוחים. עו"ד ציבין

עו"ד החרדי, חסיד חב"ד, מרדכי ציבין הגיש השבוע תלונה ליחידה לחקירות הונאה במשטרת ישראל נגד היועץ המשפטי של משרד החוץ, עו"ד קינן. על-פי התלונה, קינן התרשל בתפקידו, כאשר סירב להעביר מידע מודיעיני על סוריה, תמורת סיוע לשחרר אזרח סורי שנעצר ברומניה.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', אזרח סורי, עומר הייסם, המקורב של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, נעזר בשירותיו של עו"ד ציבין לאחר שנעצר בחשד כי היה מעורב בחטיפתם של שלושה עיתונאים רומנים בעיראק.

ציבין לקח לידיו את הטיפול בתיק, ולמעשה ייצג אזרח של מדינה עוינת לישראל.

ציבין התנה את הסיוע בכך שהייסם ישתף פעולה עם המוסד הישראלי. הייסם הסכים ובני משפחתו אף אשרו זאת בכתב.

עו"ד קינן פנה למשרד החוץ, אך שם נאמר לו כי המשרד לא עוסק בעניינים אלה. ציבין לא הרפה ודרש כי היועץ המשפטי יעביר את החומר לגורמי מודיעין ישראלים, הואיל ובין היתר במשרד החוץ קיים מתאם בין משרד החוץ למוסד.

לאחר שפניות חוזרות ונשנות של ציבין לא נענו, הוא נאלץ להגיש, כאמור, השבוע תלונה למשטרת ישראל.

עומר הייסם, הינו מולטי-מיליונר המתגורר ברומניה עם קשרים ענפים בקרב פוליטיקאים ומנהיגים בעולם. הוא קרוב משפחה של מוסטאפה טלאס, שר ההגנה בימי שלטונו של נשיא סוריה לשעבר, חפאז אל אסעד, ובן כיתתו של מנאף טלאס, המיועד להיות שר ההגנה בממשלתו של בשאר אל אסעד.

הייסם ידוע כאחד מהתומכים העיקריים של ממשלתו של נשיא רומניה הקודם, אליאסקו. גם שותפו של הייסם, אף הוא אזרח סוריה אמיד מאוד המתגורר ברומניה והמתעתד להציג מועמדות לפרלמנט הסורי בבחירות הקרובות, הסכים לשתף פעולה עם גורמי מודיעין ישראלים.

ציבין אמר "עדיף לפנות לשלוחים המקומיים המשמשים בדרך כלל כקבלתן המבצע של מדינת ישראל, או למנהיגים יהודיים מקומיים. הרצון והיעילות של אלו עולים עשרת מונים על יחס וטיפול משרד החוץ". לדבריו, במחלקה המשפטית ישנם גם אנשים טובים.

קישורים:
עו"ד ציבין מסייע לאזרח סורי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד