י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בעלי ההון

הציבור החרדי להוט אחר שוק ההון. קורסים של 'מטריקס' להשקעות ומט"ח התמלאו במאות משתתפים

משקיעים במט"ח. צילום אילוסטרציה
משקיעים במט"ח. צילום אילוסטרציה



לפני כחודשיים פרסמנו בהרחבה כתבה שנושאה המרכזי היה: הציבור החרדי נופל בשוק המט"ח. חרדים רבים נכנסים לתחום ההשקעות המסוכן, משקיעים בו כספים רבים ובסופו של דבר יוצאים בפנים נפולות כשכל כספם נעלם כלא היה.

מתברר כי יש מי שמנצל את התופעה ומתעל אותה לדרכים חיוביות. וההצלחה מאירה לו פנים. הכוונה העומדת מאחורי זה היא לעלות על הגל האדיר של המשיכה החרדית לתחום שוק ההון, ולספק לציבור את המידע המקצועי כיצד להתעסק בהשקעות מבלי להסתכן.

מי שעומד מאחורי התופעה היא חברת 'מטריקס', הידועה לכולנו כחברת היי-טק המפעילה מרכזי תעסוקה לנשים חרדיות ברחבי הארץ. 'מטריקס' מפעילה גם מרכזי הדרכה ולימוד לתחום ההיי-טק, ולאחר שנכחו שם לדעת שזה מקור הכנסה לא רע בכלל, הם החלו להקים מרכזי הדרכה לתחומים נוספים שאינם בהכרח קשורים לתחום ההיי-טק. מדובר על המרכז להשכלה פיננסית, המיועד להכשיר תלמידים להתעסק עם שוק ההון.

מתברר כי השוק החרדי להוט הרבה יותר מהשוק החילוני על תחומים מעין אלו. מנתונים שהגיעו ל'עניינים' עולה כי מאות אנשים הגיעו לקורסי מבוא לתחומים הללו בירושלים, ומתוכם נרשמו לשני קורסים מלאים כ-70 איש בתחום ניהול שוק ההון ומט"ח.

בעקבות כך, החליטו ב'מרכז להשכלה פיננסית' מבית 'מטריקס' להרחיב את הפנייה למגזר החרדי. מנכ"ל המרכז, יוסי הרצוג, החליט כי בעתיד הקרוב יפתח המרכז מרכזי לימוד לציבור החרדי באזור המרכז. המרכזים יפתחו ברמת אפעל ויהיו מותאמים לקהל החרדי.

ההשקעה הצפויה בפרסום למגזר החרדי לשנה הקרובה לקורסים בשוק ההון עומדת על כ-800 אלף שקל – סכום גבוה מאד יחסית למרכז לימוד המתעסק בתחום ממוקד. תקציב הפרסום של המרכז מטופל ב'פרסום חן'.

"הם גילו שיש פה שוק מדהים", אומר ל'עניינים' ר' נתי כהן, מנכ"ל 'פרסום חן'. "יש בציבור שלנו אנשים מוכשרים מאד. אתה יכול לראות את זה על מסכי הבנקים, כאשר אנשים חרדים עומדים שם בשעות פעילות המסחר בבורסה. הציבור החרדי חזק מאד ומבין בתחום הזה. עכשיו הציבור גילה שיש מקום ללמוד את זה בצורה מקצועית, ולכן ההצלחה של המרכז היתה גדולה כל כך".

גיל מלכה, מנהל המגזר החרדי ב'מרכז להשכלה פיננסית', אומר ל'עניינים' כי "ב'מטריקס' הגיעו להחלטה אסטרטגית להיכנס לתחום שוק ההון ולהעניק פתרונות לציבור החרדי. בשנה וחצי האחרונות פתחנו מרכזי לימוד על טהרת השוק החרדי, תוך הקפדה על כל הפרטים הקטנים. להפתעתי ולהפתעת קברניטי 'מטריקס', העסק הזה צובר תאוצה באופן מדהים. בירושלים הצלחנו לפתוח כיתות מצוינות עם אברכים יראי שמים שבאים ללמוד כיצד להתעסק בצורה נכונה בשוק ההון. השוק הזה מתפתח ואנחנו בהחלט רוצים להיות שותפים בו".

מלכה מציג לדוגמא את העבודה הפשוטה, כי כאשר הוא יוזם הרצאות מבוא על התחום במגזר החילוני, ומזמין כ-150 איש, מגיעים כ-70. לעומת זאת, במגזר החרדי הוא הזמין 150 והגיעו 250.

• מדוע המגזר החרדי נמשך לשוק הזה? אולי בגלל שיש תחושה שאפשר לעשות פה כסף קל?

"לדעתי, לא היה לציבור החרדי צינור להגיע לזה בצורה מכובדת", אומר מלכה. "הציבור החרדי הוא שותף להשקעות ולמה שקורה בכלכלה. הציבור החרדי היום החליט להיות מעורה במה שקורה סביבו, וזה בעיקר בורסה ושוק ההון".

• ואתם לא מוכרים להם אשליה לא נכונה שאפשר לעשות פה כסף קל מבלי להתאמץ?

"אנחנו אומרים במפגשים שאנחנו לא מלמדים אותם לעשות כסף קל. אנחנו מלמדים איך לעבוד נכון, איך לעשות שיקולים נכונים ואיך להכיר את תחום שוק ההון. כשאני אומר 'בא תדע איך לעשות כסף', זו אשליה? אנחנו מתכוונים לזה כי הם לומדים באמת איך עושים את זה נכון, איך ממזערים סיכונים".

• יועץ מט"ח בכיר אמר בזמנו כי אי אפשר ללמוד להתעסק עם מט"ח. זה חייב להיות תכונה באישיות.

"מה שהוא אמר זה ממש נכון. אני פוגש אברכים ובחורים צעירים שנכנסו לתוך שוק המט"ח והפסידו כספים רבים. ישב אצלי הבוקר איש משפחה חרדי שסיפר לי שהשקיע ממון רב ובעקבות עצה של חבר הפסיד את כל כספו. היום אני בא ללמד את הציבור כיצד לעבוד כדי לא לעשות טעויות כאלו. בציבור החרדי יותר סומכים על החבר והחברותא, וכשהוא אומר תשקיע ב'טבע' אולי זו לא עצה טובה. אתה גם מקבל אצלנו כלים יישומיים. אתה עושה פעולות בזמן אמת".

כך או כך, במגזר החרדי ישנו ביקוש רב למידע על שוק ההון, זאת לאור הפעילות הרבה בתחום. ב'מטריקס' החליטו להפעיל מאמצים שיווקים כבירים, וכאמור, בזמן הקרוב יחלו במסעי פרסום נרחבים לקורסים באזור המרכז.

באדיבות 'עניינים' - מרכז העניינים של הציבור החרדי

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד