כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

היונה הפלאית בערב יום הדין

בערב ר"ה נחתה יונה בביהמ"ד של הגר"ע יוסף. רק לאחר שהרב ליטף אותה ואמר מספר משפטים - היא עפה לדרכה

הגר"ע יוסף בביתו
הגר"ע יוסף בביתו

ביום שישי האחרון ערב ראש השנה, בסביבות השעה 10 בבוקר נחתה לפתע יונה צחורה בבית המדרש של הגר"ע יוסף. ניכר היה שמשימתה ברורה לה, היא בחרה על אתר בסטנדר המוצב במקומו של הרב עובדיה לתפילות היום הקדוש.

תחילה סברו יושבי בית המדרש כי מדובר בעוף טרדני גרידא, מהסוג המופיע מידי פעם בפעם כאשר החלונות פתוחים לרוח היום. הם ניסו להפריח את היונה, אך ללא הועיל. היונה הצחורה נאחזה בעקשנות ללא חת וללא מורא בשיפולי הסטנדר, כאילו הייתה עוף מחמד הבקי ורגיל בבני אדם.

לאחר ניסיונות ואופני גירוש שונים, ניגש אחד הלומדים במקום ואחזה בידיו על כפיים כשהוא מוציאה אל מחוץ לבית המדרש ומפריח אותה אל על. למרבה הפלא שבה היונה וניצבה על עמדתה הראשונה כאילו לא היה דבר.

השמועה עשתה לה כנפיים, ומרגע לרגע נאספו ובאו ההמונים לחזות בפלא. התדהמה הגדולה אחזה בכלל הנאספים כאשר בפעם נוספת התנדב מאן דהו והוציא בכח את היונה מבית המדרש, ואילו היא שבה במפתיע למקומו של הרב, כאילו היא ממתינה אך ורק לו.

כך נישאה היונה אל מחוץ לבית המדרש שש פעמים, ותמיד שבה לאותו מקום בדיוק נמרץ.

במשך היום הגיעה השמועה גם אל הגר"ע יוסף. עם התקרב החג, דקות ספורות לפני מנחה, ירד הרב אל בית המדרש, ניגש אל מקום תפילתו ואחז את היונה בידיו ברחמנות רבה. הגר"ע יוסף ליטף את היונה, הישיר מבטו אליה, ואמר לה את המשפטים הבאים:

" יונה מה תהגי ומה תהמי. נדרך שלמי יען כי אני ה'.

וישלח את היונה ולא יספה שוב אליו עוד.

עשית שליחותך לכי לשלום

אמן כן יהי רצון"


או אז, לנגד עיניהם המשתאות של כל הנוכחים הרבים, כשמוע את המילים פרחה לה היונה מעצמה ולא יספה לשוב עוד.

נציין כי המילים הראשונות אותם אמר הגר"ע יוסף ליונה שאולות כנראה מפיוט עתיק של רבי יהודה הלוי זיע"ה הפותח במילים "יונה מה תהגי ומה תהמי חגיך חגי ונדרך שלמי" כאשר במקור הכוונה כמובן לכנסת ישראל המשולה ליונה, ואילו האחרונות הם ממילותיו של נח בתיבה ליונה הידועה שנשלחה מאיתו.

הרב עובדיה התבטא לאחר מכן באוזני מקורביו והסביר כי מדובר בנשמות של צדיקים המתגלגלות בעולם הזה למצוא תקנה לעצמם.

המחזה היה לשיחת היום בכל רחבי ירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד