י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האיש והמהפכה

משה רייך התפרסם כידיד אישי של דרעי, אבל פרויקט חייו הוא תעסוקה לנשים חרדיות. ראיון

התורה מלמדת אותנו הכל. רייך
התורה מלמדת אותנו הכל. רייך



רבים מכירים אותו כידידו הטוב של אריה דרעי. ידיד נעורים שלא זנח אותו גם בימים הקשים כשהמערכת המשפטית הרשיעה את דרעי ושלחה אותו לכלא.

הוא לא אוהב להתראיין. הציטוטים היחידים ששמעו ממנו עד היום בעיתונות היו רק עדות אופי חיובית לחברו הטוב. במהלך משפטו של דרעי הוא פרסם בעיתונות מודעות ענק המצדדות בזיכויו של יו"ר ש"ס. הוא גם נחקר בפרשיות דרעי ונרדף על-ידי חוקרי יאח"ה.

אבל משה רייך הוא לא רק 'חבר של'. הוא בעצמו מוביל מהפיכה של ממש בתחום התעסוקה במגזר החרדי, מאות נשים בריכוזים החרדיים היו אמורות לשבת בביתן מחוסרות תעסוקה ופרנסה. משה רייך ואחיו אפרים, היו החלוצים לפני המחנה וגילו את הפוטנציאל התעסוקתי הגבוה של נשים בתחומי ההיי-טק והחומרה.

את מרכז התעסוקה הראשון לנשים חרדיות של חברת 'אימג'סטור' הם פתחו לפני כשנה במודיעין עילית, אחריהם הגיעו גם 'מטריקס', 'טיסקום', ועוד חברות נוספות.

"מהפיכה", מגדיר את זה משה רייך, ויש צדק בדבריו. תחום ההוראה, שמהווה מסלול לימודים בלעדי ויחידי, מיצה את עצמו ושערי בתי הספר ננעלו בפני אלפי מורות פוטנציאליות. פרויקט התעסוקה של 'אימג'סטור' העניק להם הצלה של ממש.

מי שחשב שהפרקליטות תצליח לשבור את אריה דרעי ואת חבורתו, יגלה את רייך פועל בנמרצות להרחיב את החברה שבבעלותו, כשלצידו חבר נוסף מהקבוצה שסבבה את דרעי, ר' יום טוב רובין, שמשמש כחשב.

בלשכתו של רייך בפתח תקווה הוא יושב בחדר מרוהט בקפידה, על קירות המשרד תמונות משפחתיות ועל השולחן מונח סיגר קובני משובח.

לצד הסיגר, מונח הספר 'ניהולוגיה' של ד"ר איתי שילוני וגלעד רבינוביץ, שאמור להעניק למנהלים מתחילים כלים איך לנהל נכון.

* אתה עדיין צריך ללמוד איך מנהלים? אתה יכול לכתוב ספר כזה...

(מחייך) "מישהו הביא לי את זה עכשיו מארה"ב. אני אגיד לך את האמת, לפעמים אני קורא בזה ולומד מזה. מכל מלמדי השכלתי. ללמוד זה דבר שאף פעם לא מאוחר, אפילו ליהודי זקן".

* חרדים צעירים שרוצים לצאת לשוק העבודה, חייבים ללמוד ולרכוש מקצוע?

"אצלנו יש אנשים שהם מנהלים עסקים אדירים, עולם ומלואו, ולא למדו באקדמיה. הם לא הוציאו פרופסורה, לא MA ואפילו לא BA. הם למדו בבית ספר או בחיידר את חכמת התורה, ואין כמו חכמה זו. מי שלומד בישיבה לומד את כל הדברים שצריכים, התורה מלמדת אותנו הכל. יש גם דברים אחרים, שיכולים מאד לסייע ולהתקדם".

* בחברה שלך, בתחום ההיי-טק, מתקבלים לעבודה רק אנשים שלמדו ורכשו ידע.

"בהיי-טק אתה לוקח את האנשים הכי טובים שאתה יכול לקחת. אתה רואה לבד, שגם אנשים שלא למדו דבר, אלא אנשים שלאחר שישבו ולמדו, יוצאים לעבוד, הם הולכים לקחת קורס אחד של ניהול ומשתלבים בעבודה. המהירות שלהם לקלוט את הכושר ואת הייצור היא כל כך טובה, שמאד מהר הם יכולים להשתלב גם בכל מיני דברים אחרים. לצד מרכזי התעסוקה שלנו לנשים חרדיות, יש לנו מקומות שעובדים גם חילוניים. ואני חייב להגיד לך שכושר הלימוד של חרדיות הוא כל כך מהר, ואני לא רוצה לעשות אפליות, אבל הלוואי ובמקומות החילוניים ילמדו כל כך מהר.

"אני אתן לך דוגמא. ישבתי לאחרונה על פרויקט גדול עם חברת 'ויזה'. הם לקחו אברכים חרדים שסיימו ללמוד ונזקקו לצאת לעבוד. והם שואלים אותי - מאיפה הידע הזה של החבר'ה האלו שישבו בישיבה ולמדו גמרא? איך הם משתלבים כל כך מהר במערך הזה יותר מאחרים? זה אומר הרבה".

* יש בכלל ביקוש לעובדים חרדים?

"בכל המקומות היום מחפשים עובדים חרדים. אם זה חברות ענקיות שצריכות עובדים, הם רוצים דווקא את הקהל החרדי. זה קהל אמין מאד. אני אתן לך דוגמא שסיפר לי אחד מהמנהלים הבכירים של בנק דיסקונט. בא אליו בחור חרדי לעבוד באחד הבנקים. הבחור הזה מצא חן בעיניו והוא החליט לשלוח אותו לקורס מיוחד שנועד למנהלים. למרות שהבחור היה בלי בגרות, המנהל הבכיר ביקש שהמיון יפסוק אם הוא מתאים או לא. במיון הוא קיבל את אחד הציונים הכי גבוהים. הבחור השתלב בקורס בצורה נפלאה, ולפתע הוא רואה שהבחור לא מעוניין יותר להגיע לקורס. מקבלים כל מיני דוחות שליליים על הבחור הזה. זה מאד כאב לו. הוא קרא ושאל אותו על מה קרה. אומר לו הבחור: בא אני אגיד לך, כל הבחינות עברתי בהצלחה, למדתי יותר קשה ועברתי, אך בתוך הקורס היו כמה דברים שהיו כנגד היהדות וגובלים בחוסר צניעות. הלכתי לרב שלי ושאלתי, והוא אמר לי שאם זה דבר שיכול להיות לך בעיה ביידישקייט, חלילה וחס, תעזוב. אומר המנהל הבכיר, אני ראיתי את זה ואמרתי לעצמי, הבחור הזה צודק במאה אחוז. בשביל להיות מנהל בנק בכיר לא צריך לפגוע באמונה שלו. המנהל עשה הפרדה בין חומר הלימודים בקורס, והיום הבחור החרדי הוא אחד המנהלים הבכירים בבנק דיסקונט".

* חוסר ההתאמה זו הבעיה העיקרית מדוע לא מצליחים להשתלב בשוק העבודה?

"אני לא יודע אם צריך לצאת לשוק העבודה או לא. זו החלטה של הרבנים ושל גדולי ישראל. אבל כאשר אברך צריך להביא פרנסה לביתו, ומתאימים בעבורו מקומות עבודה, זה יכול להביא למהפך. אותו דבר אצל הבנות. תראה מה שקורה במודיעין עילית. היינו הראשונים שהתחלנו, והיום בעקבותינו הגיעו 'מטריקס' ו'סיטקום', ויש עוד כמה עכשיו, כמו מתחרה גדול שלנו שמקים באלעד. ברגע שהתאמת לנשים החרדיות את מקום העבודה, תהיה קצת גמיש, וכשאתה גמיש איתן הן משלמות לך הרבה יותר בכוח עבודה, ביושר עבודה ובמוסר עבודה. אין לך את זה באף מקום אחר. נכון, פה היא צריכה לשלוח את הילד לחיידר, פה הילד חולה, פה ערב חג, פה סוכות ופה פסח. אבל בכל הדברים האלה אתה יכול להתאים את עצמך. עם רצון טוב אתה יכול להגיע לכל דבר ודבר. ואז אתה יכולה לעשות מהפכה בכל מקום ומקום".

סורקים ומפרנסים


בשנת 2000 רכשו האחים אפרים ומשה רייך את חברת 'אימג'סטור', ומאז היא הפכה מחברה קטנה עם 20 עובדים ומחזור מכירות של 1.5 מיליון שקל בשנה, לחברה עם יותר מ-300 עובדים ומחזור שמסתכם בכ-30 מיליון שקל.

החברה עוסקת במיקרופילם – סריקה של מסמכים ישנם ושמירתם במאגרים ממוחשבים. עם לקוחות אימג'סטור נמנים משרדי ממשלה, הביטוח הלאומי, התעשייה האווירית, תבל, סלקום מבטחים, דיסקונט, הבינלאומי, אוצר החייל, ביטוח ישיר, ועוד ועוד.

לאחרונה זכתה אימג'סטור בפרוייקט סריקת הארכיון בכנסת המוערך ב-1.5 מיליון שקל. בארכיון הכנסת נמצא תיעוד חוקים ופרוטוקולים שנאגרו במשך 40 שנה על גבי כ-500,000 דפים. תפקיד 'אימג'סטור' הוא להעבירו לקבצים דיגיטליים הניתנים לאחזור לפי מילות מפתח. התוכנה תאפשר סריקת טקסט כתוב ופענוחו על גבי קבצים דיגיטליים.

לפני כשנה יצאו משרד התמ"ת, שהיה בראשות אהוד אולמרט, ביוזמה חדשה לעידוד תעסוקה בערים החרדיות. במסגרת זה הממשלה התנדבה לסייע למפעלים אשר יעסיקו נשים במודיעין עילית, אלעד, ועוד.

'אימג' סטור' היתה החלוצה לפני המחנה, ופתחה את מרכז התעסוקה הראשון במודיעין עילית לכ-100 נשים חרדיות. בחברה התחייבו לשלם לעובדות 5% מעל שכר המינימום עבור השנתיים הראשונות ומהשנה השלישית כ 10% מעל שכר המינימום. הסבסוד הממשלתי עבור כל עובד נאמד בכ – 60,000 שקלים בשנה למשך 5 שנים.

* היו טענות בתקשורת שהמתכנתות החרדיות כביכול 'גונבות' את העבודה מאנשי ההיי-טק החילוניים. הן מוכנות לעבוד בשכר נמוך יותר, וכולם נאלצים לרדת לרמת המשכורות שלהן.

"ראשית, זה צחוק הסיפור הזה. העובדות אצלנו לא מרוויחות פחות מהחילוניות, אלא בדרך-כלל הן מרוויחות יותר. שנית, יש כל כך הרבה עבודה, ואף אחד לא ללוקח מהשני".

* בועת ההיי-טק עוד לא התפוצצה?

"איזה בועה? צריך היום אלפי מקומות עבודה להטמעה של מערכות שהכניסו בממשלה, ובמערכות גדולות אחרות. חסר כל כך הרבה. אז אף אחד לא לוקח מהשני. כל מי שהוא מתכנת טוב, מחפשים אותו. מי שכתב את הכתבה הזאת בעיתון, כתב שטות שצחקנו ממנה".


* אתם לא משלמים לבד לעובדות בערים החרדיות. משרדי הממשלה מממנים חלק מהעלויות.

"למשרדי הממשלה יש פרויקטים מסוימים לעידוד התעסוקה. מי שפעל מאד בדבר הזה זה משרד התמ"ת יחד עם יו"ר ועדת הכספים ר' יעקב ליצמן וראש מועצת מודיעין עילית ר' יעקב גוטרמן. הם היו הלוחמים הגדולים למען המטרה הזו. האיש שלקח את המהפכה לידו והביא את זה לידי גמר הוא ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שאז היה שר התמ"ת. הוא ומנכ"ל משרדו, רענן דינור, לקחו את זה לידיים, והתחילו במהפכה קטנה שגדלה וגדלה. אני חושב שיש כבר היום 10 או 12 מקומות שמאושרים על-ידי משרד התמ"ת. זה נותן חלק קטן יחסית של המשכורות לבנות, אבל זה מכסה בעיקר על הלימודים וההוצאות הנוספות. זה נתן עידוד ענק למטרה הזו. אני שומע שעכשיו הם הולכים לעשות את זה בכל מקום שיש ריכוז חרדי".

* למה אתם צריכים את חסדי הממשלה? יש לך חברה רווחית מאד שיכולה לשלם היטב לעובדים שלה. בשביל מה אתה צריך עזרה? זה מצטייר כאילו אתה לא מצליח לשלם להם לבד.

"אם צריך ללמד מאה נשים את המקצוע, זה לוקח כמה חודשים. בחודשים האלו לא היית אמור לשלם להן שום דבר. הסיוע הממשלתי מאפשר לך לתת להן כבר מהיום הראשון, כשהיא עוד לא יודעת שום דבר, משכורת מלאה. בנוסף, כשהולכים למקומות כאלו, יש הוצאות גדולות אחרות. למשל, אם אנחנו במודיעין עילית, לצערינו, שם ובמקומות נוספים אין איפה להיות, ולכן אנחנו נאלצים לשלם שכירות גבוהה מאד, אלפי דולרים לחודש. הסיוע הממשלתי עוזר גם לזה. אני גם צריך לשלם לשרת מחשבים כל חודש בשביל שיהיה חיבור למשרד הראשי, זה בערך 20 אלף שקל לחודש רק בשביל קו טלפוני. התקציב הממשלתי מאפשר לעשות את העבודה שם, איפה שהציבור החרדי זקוק לזה, באותו מחיר שנוכל לעשות את זה פה".

* מה השלב הבא? איפה עוד אתם מתכוונים לפתוח מרכזי תעסוקה לנשים חרדיות?

"יש שני מקומות שאנחנו עובדים עליהם עכשיו חזק מאד - בריכוזים החרדיים בערד ובאשדוד. הייתי אצל הרה"ג ר' חיים קנייבסקי, והוא אמר לי שאני עושה עבודת קודש. אמרתי לו שבינתיים יש לי 150 עובדות במודיעין ואני מרגיש שזה לא מספיק, אני רוצה להעסיק 1500 נשים. הגר"ח אמר לי שבעזרת ה' זה יהיה. לפני שנה וחצי שנכנסתי אליו, אמרתי לו הפרויקט שלקחתי על עצמי מאד קשה ולא הולך לי. אז הוא אמר לי: מה אתה חושב, זה דבר שבקדושה, ודבר שבקדושה הולך מאד קשה, אבל אני מבטיח לך ש'היה ראשיתך מצער ואחריתך תשגה מאד'. וברוך ה' זה התקיים וזה הולך מצוין. הצלחנו לתת ל-150 משפחות פרנסה בכבוד. אז אם ברוך ה' הצלחנו עד עתה, אני מקווה גם שהמשך וה-1500 יהיה מאד מהר".


לשם שמים


רייך נולד בארה"ב להורים חסידי צאנז ומקורבים לאדמו"ר ה'שפע חיים'. בשנת תשכ"ד הוריו עלו לארץ בציווי האדמו"ר כדי לבנות ולהקים את בית החולים לניאדו לציבור החרדי.

את דרכו בעולם העשייה החל רייך כאשר סיים את לימודיו בכולל. על-פי הוראתו של האדמו"ר מצאנז גם הוא פנה לסייע לבית החולים לנידאו, שכאמור, אביו היה בין מייסדיו. "האדמו"ר מצאנז ביקש ממני שאני אלך לבית חולים לניאדו. הוא אמר לי שאם יוצאים לעבודה, צריכים גם לתת משהו לשם שמים", אומר רייך.

בבית החולים 'לנידאו' הוא פגש את ר' גרשון לידר, מנכ"ל בית החולים, שמתמודד כיום על ניהול בית החולים הקורס 'ביקור חולים'.

* אתה מסייע לר' גרשון לידר במכרז על בית חולים 'ביקור חולים'?

"יש לנו קשר הדוק עשרות שנים. מה שאני יכול לעשות אני עוזר לו. אני מקווה מאד שהוא יקבל את את בית החולים. יש לו ניסיון ענק, והוא לדעתי היחיד שיכול להביא להמשך קיום בית חולים דתי שמעניק שירותים לציבור החרדי. לדעתי הוא היחיד שרוצה להמשיך אותו כבית חולים ואני מקווה שהוא יוכל לעשות את זה".

לאחר כשנה בה פעל בבית החולים, הוא פנה לעסקים פרטיים יחד עם אחיו, ר' אפרים רייך. הוא התעסק ביהלומים, בציוד אלקטרוניקה ובציוד רפואי. דרכו לא היתה סוגה בשושנים, והוא נקלע גם לקשיים כלכליים בעקבות פשיטת רגל של חברה שבבעלותו.

במהלך כל השנים, אומרים מקורביו, הוא מעולם לא השיב ריקם את פניהם של מבקשי התרומות. כל מוסד שפנה אליו, זכה בתרומה הגונה ומכובדת. "הוא אחד מבעלי הצדקה הגדולים בציבור החרדי", אומר מקורבו.

קשריו האישיים של רייך מגיעים עד לחלונות הגבוהים ביותר במשרדי הממשלה. את ר' אריה דרעי הוא הכיר עוד מימי לימודיו בחיידר.

לשאלתנו האם הקשר בינו לדרעי אין קשר פסול של הון ושלטון, הוא עונה: "אני מכיר את ר' אריה שנים כשעוד למדנו בחיידר. האדמו"ר מצאנז פתח ישיבה לספרדים, בזמן שהיתה עלייה גדולה ממרוקו. ב-66 אריה דרעי עלה ממרוקו והוא למד בתחילה בקרית צאנז בנתניה. מאז אנחנו חברים. אז הוא הרי היה בלי שלטון ואני עוד לא ידעתי מה זה הון. היינו עוד ילדים".

* אריה דרעי זכאי?

"אין שום שאלה. זו כבר שאלה היפותטית - היסטורית. כולם היום יודעים שהוא זכאי. ראיתי לא מזמן מאמר של אחד העיתונים הגדולים, אני חושב של דן מרגלית, שרצה לסנגר על דורית ביניש (נשיאת בית המשט העליון הנכנסת שהיתה הפרקליטה במשפט דרעי - נ.ט.). במאמר המוסגר הוא גם כותב שבסיפור של אריה דרעי היא לא צדקה ולא היה שם כלום. יום אחד זה ייוודע לכולם. אמנם אין כרגע ערעור, אבל כמו בכל דבר, יום אחד הצדק יוצא לאור. גם מה שהיה לפני 50 שנה במרתפי הק.ג.ב. יוצא החוצה".

* אתה משווה בין הק.ג.ב. למשטרת ישראל?

"חלילה וחס, אני לא משווה שום דבר. אני רק אומר שאין דבר שלא יוצא לאור".

רייך חש גם על בשרו את היטפלותה של מערכת המשפט ומשטרת ישראל. ראש יאח"ה בזמנו, רב-ניצב מאיר גלבוע, האשים בראיונות לתקשורת את רייך כאילו היה מעורב במות אימו של עד המדינה בפרשת דרעי. לטענת גלבוע, האישה נהרגה בתאונת דרכים מכוונת שמגרמה על-ידי נהג שהועסק על-ידי רייך. גלבוע אמר כי הוא מבסס את זה על "מידע מודיעיני שהגיע למשטרה".

דרעי ורייך לא הסכימו לשתוק על האשמה זו, והחליטו להגיש תביעת דיבה ופיצוי מגלבוע על-סך 230 אלף שקלים. "את אריה דרעי לא מעניין הכסף," אומר רייך, "אבל באו כמה חברים שלנו ואמרו - אתה לא יודע מה יכול לקרות עוד עשרים שנה ואולי יגידו שהיה מעורבות. תבענו אותם בשביל הילדים ובשביל הנכדים".

בסופו של דבר, פסק בית המשפט כי על גלבוע להתנצל, והוא אכן פרסם בעיתונים התנצלות מדרעי ורייך.

* מה התוכניות של אריה דרעי לעתיד? מה המטרה שלו?

"הוא עוד ימשיך. יש לפעמים עסקנים שיש להם איזה תקופה של 'הסתר'. המטרה של אריה דרעי זה לסייע לכלל ישראל. הוא כל הזמן חושב על זה ומתעסק בזה. יש גם גדולי ישראל שקוראים לו ונעזרים בו בנושאים ציבוריים".

* ותפקיד רשמי הוא לא רוצה? אולי ראשות עיריית ירושלים?

"זה לא עומד על הפרק כרגע. אתה שואל מה יהיה בעוד שנתיים? אנחנו גרים במדינה שאנחנו לא יודעים מה יהיה מחר, אז אתה שואל אותי מה יהיה בעוד שנתיים?".

באמצעות יחסיו הקרובים עם דרעי, הוא בנה לעצמו מערכת קשרים עניפה עם פוליטיקאים בכירים, ובראשם – ראש הממשלה אהוד אלמרט, שעל-פי מקורות יודעי דבר, השניים משוחחים רבות בטלפון בנושאים שונים, וגם דנים במהלך הניסיונות לשלב את יהדות התורה בקואליציה.

לרייך יש גם יחסים קרובים עם ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. אבל זה לא אומר שאין לו מה להגיד על המדיניות הכלכלית שלו. "אני לא חושב שכשחותכים זה עוזר לצאת לעבודה", אומר רייך "אתה לא יכול לקחת מהבשר החי, לקחת לאנשים את הלחם ולהגיד להם לצאת לעבודה. כל הגזירות הכלכליות לא היו מוצדקות. להיפך, אנחנו רואים בכל מקום שמקצצים האנשים מתייאשים בגלל המחסור וכל המוטיבציה לצאת לעבוד יורדת".

הנתונים מראים שנתניהו גרם לצמיחה בכלכלה. יכול להיות שאתה אחד מהמרוויחים הגדולים מהצמיחה.

"כשיש מאות אלפי אנשים בישראל שאין להם לחם לאכול זה צמיחה? זה לא היה שווה. צריך גם קצת רגש. אני רק יודע שכאשר ביבי נתניהו סיים את הקדנציה שלו, הוא השאיר בקופת משרד האוצר למעלה מ-10 מילארד שקל כסף. אני חושב שאם סך הכול שליש מזה היה מחזירים לקצבאות הילדים, שזה מה שהיה שקיצצו, היה נשאר כמה מיליארדים בקופה והיתה צמיחה, ואולי אפילו יותר גדולה".


מורידים את הכובע


אחד מהאנשים אליהם רייך מקורב ביותר הוא יו"ר ועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן. יחד עימו מוביל רייך מהלכים נסתרים בנפתולי הפוליטיקה החרדית והעסקנות הציבורית.

* אומרים שמשה רייך מעורב בפוליטיקה, אבל הוא לא רוצה לדבר על זה.

"אני לא מעורב. מבקשים את עזרתי ואני מנסה כל פעם לעזור. ברוך ה' אני רואה שר' יעקב ליצמן לא בקואליציה וברוך ה' הוא עושה גדולות".

* בעיניך, הוא הנציג היום של היהדות החרדית?

"כולם נציגים, אבל הוא הפעלתן ביותר ויש לו כישרונות אדירים. אני יכול להגיד לך דבר אחד, יש לנו נציגים חרדים בכל מקום, אני מסתובב במשרדי ממשלה מתוקף עבודתי, ויש לליצמן כוח אדיר ביד. זה כוח חזק, כוח שיכול להפוך מערכות. הוא מקדש שם שמים ברבים. אנשים שהייתי מגדיר אותם כשונאי חרדים, ואני יושב איתם בכל מיני מקומות, יש להם הערכה גדולה לאדם הזה. הם אומרים לי במפורש: כן, כאשר זה מגיע לנושאים הקשורים לציבור החרדי הוא לא מתפשר, אבל כשאנחנו רואים את הצניעות של האדם אנחנו מורידים את הכובע בפניו. עוד לא היה פעם שצלצלתי אליו באמצע הלילה, ביום, בכל זמן אחר, בשביל לעזור, והאדם הזה לא לקח את הנושא מיד לידיים ועשה הכל. קיבלתי טלפון אתמול בלילה מחבר, והוא אומר לי שליצמן קצת כועס עליך. אמרתי לו מה קרה? הוא אומר לי – מה עם אשדוד מה עם כל המקומות האחרים?".

* יש לו רק שישה מנדטים ולש"ס יש פי שניים.

"אני לא מעורב בש"ס ואני לא יכול להגיד לך. אני לא יודע מה הולך שם. אני מקווה שאלי ישי יעשה דברים גדולים. יש לו את התמ"ת ואם אהוד אולמרט התחיל ופתח במהפיכה, אני בטוח שאלי ישי יפתח לאלפי נשים חרדיות מקומות תעסוקה. במשרד הזה אצלו זו המהפכה הכי גדולה שיכולים לעשות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד