ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

העיתונאים ממליצים

עיתונאים חרדים הצטלמו לקמפיין של חברת הביטוח 'מגדל'. ב'דה מרקר' שואלים האם זה אתי

ממליץ. אשר מדינה
ממליץ. אשר מדינה



עיתונאים ועורכים במגזר החרדי הצטלמו לראשונה לקמפיין פרסום של חברת 'מגדל' למגזר החרדי שיצא לאור לקראת חג הסוכות.

בתקציב הפרסום של 'מגדל' למגזר החרדי מטפל משרד הפרסום 'תוצאות אפקטיביות', שיזם והפיק את המהלך.

'מגדל' יצאה לאחרונה בקמפיין פרסומי נרחב למגזר הכללי, בו כיכב איש הטלוויזיה גיא פינס, תחת הכותרת "תדאגו לעתיד שלכם, קרנות פהנסיה של מגדל". משרד הפרסום למגזר החרדי התבקש גם הוא לצאת במהלך דומה המותאם למגזר החרדי.

במשרד הגו רעיון לגייס עיתונאים מכל עיתון במגזר החרדי שיופיעו בקמפיין הפרסום. זהו מהלך ראשון וייחודי בתחום הפרסום במגזר החרדי. מכל עיתון נבחר אחד מהעיתונאים, חלקם עורכים בכירים, שתמונתו מופיעה בקמפיין וכן כותב המלצה אישית על קרנות הפנסיה של 'מגדל'.

לקמפיין הצטלמו: גרשון קליינמן – כתב ועורך ב'יתד נאמן', אהרון גרנות – כתב 'משפחה', אשר מדינה – כתב 'בקהילה', ינון פאלח – עורך משנה ב'קו עיתונות דתית', חיים טריקי – כתב 'יום ליום', חיים גלינסקי – מנכ"ל 'כפר חב"ד'. גם כותב שורות אלו הצטלם לקמפיין הפרסומי כעורך 'עניינים'.

עיתון 'המודיע' בחר שלא לקחת חלק בקמפיין, והמליץ למשרד הפרסום לקחת את שמואל טירר, חבר מועצת עיריית פתח תקווה ומנהל מוסדות סערט ויזניץ.

הקמפיין עלה בהשקעה של 400 אלף שקל.

בעיות באתיקה?

ידיעה אודות הקמפיין הופיעה היום בעיתון ובאתר 'דה מרקר' על-ידי הכתבת איילה צורף, תחת הכותרת "עיתונאים מטעם: עורכים בכירים במגזר החרדי מככבים בקמפיין של חברת הביטוח מגדל ".

בידיעה העלתה הכתבת את סוגית האתיקה המקצועית והאם היא נוגדת את השתתפות עיתונאי בקמפיין פרסום. גרשון קליינמן אומר בכתבה כי "המערכת שקלה את העניין והחליטה שאין מדובר במהלך שיש בו בעיה אתית כלשהי".

גורם בכיר בעיתון 'המודיע', שכאמור, החליט שלא להציג עיתונאי מטעמו בקמפיין, אומר ב'דה מרקר' כי "החלטנו להתרחק מזה. בציבור החרדי יש רגישות גבוהה מאוד לכל דבר שהוא שונה. מהלכים חריגים לא מתקבלים בו בהבנה. עיתונאי שמפרסם חברת ביטוח זה לא מקובל במגזר שלנו, ואנחנו לא מאמינים שזה נכון לקחת בזה חלק".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד