י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"הקש בדלת"

מבצע 'הקש בדלת' של האגודה למלחמה בסרטן – בא' חשוון. באישור הפוסקים אפשר לתרום מכספי מעשר

בזכות תרומות הציבור
בזכות תרומות הציבור

ביום שני, א' חשוון תשס"ז (23.10) יתקיים מבצע "הקש בדלת", מבצע ההתרמה השנתי של האגודה למלחמה בסרטן. המבצע הינו מקור התרומה המרכזי של האגודה למלחמה בסרטן, אשר פעילותה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור וללא מימון מתקציב משרד ממשלתי כלשהו.

יצויין, כי גדולי תורה ופוסקים חשובים הודיעו, כי ניתן לתרום למבצע "הקש בדלת" של האגודה למלחמה בסרטן מכספי מעשר.

האגודה למלחמה בסרטן הוקמה בשנת 1952, מאז, היא מובילה את המאבק במחלות הסרטן בישראל ופועלת בכל החזיתות במטרה להפחית את התחלואה והתמותה ממחלות הסרטן בישראל. המאבק במחלות הסרטן נוגע לכלל הציבור במדינת ישראל וההתמודדות עימן מהווה יעד לאומי מן הדרגה הראשונה, על כן פעילויות האגודה למלחמה בסרטן חשובות ורלוונטיות לכלל הציבור - בריאים וחולים.

התרומות שיאספו במבצע "הקש בדלת", יאפשרו לאגודה לרכוש מכשירים רפואיים חדשניים ומתקדמים למרכזים הרפואיים לטיפול בחולי הסרטן, לממן עשרות מחקרים של רופאים וחוקרים בישראל ובעולם בתחום המלחמה בסרטן בתקווה למציאת תרופה למחלה, לבצע פעילויות הסברה במטרה להביא להגברת המודעות למחלות הסרטן בקרב הציבור הרחב, ליזום ולבנות תוכניות לאומיות לאבחון מוקדם של סוגי מחלות סרטן שונות אשר גילויים המוקדם מביא לאחוזי ריפוי גבוהים יותר, לתמוך כספית בחולי סרטן נזקקים, לסייע לילדים חולים בהשלמת חומר הלימודים, להפעיל קייטנות נופש לחולי סרטן ולבני משפחותיהם, להקים מחלקות לחולי סרטן בבתי החולים ברחבי הארץ ולממן את העסקתן של אחיות ועובדות סוציאליות, המסייעות לחולי הסרטן בבתי החולים ובמרפאות בקהילה.

כיום חיים בארץ כ-120,000 חולי סרטן הנמצאים בטיפול או במעקב והנתונים מראים שמדי שנה נוספים אליהם כ-23,500 חולים חדשים. אך יחד עם זאת, הודות לקידום המחקר ושימת דגש על שיפור אמצעי האבחון, הגילוי המוקדם והטיפול, חל גידול משמעותי במספר האנשים הנרפאים מן המחלה כמו גם שיפור ניכר באיכות חייהם ורווחתם של המטופלים.

כאמור פעילות האגודה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור וללא מימון מתקציב משרד ממשלתי כלשהו. הוצאות השכר והתפעול של האגודה למלחמה בסרטן מהוות כ–10% בלבד מסך כל תקציבה השנתי, עובדה הראויה לציון בקנה מידה לאומי ובין לאומי כאחד.

לשם השוואה, בעולם המערבי מקובל כי כ–30% מסך התרומות משמשות להוצאות שכר ותפעול. כמנכ"ל האגודה מכהנת מירי זיו, יו"ר האגודה הינו פרופ' אליעזר רובינזון, נשיא האגודה בני גאון וסגן יו"ר האגודה ליאון רקנאטי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד