י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

החריבו את המסיבה

ב'יום ליום' רצו לחגוג את גיליון האלף באולם שמחות. בש"ס לא אהבו שהאולם לא בכשרות 'בית יוסף' - והאירוע בוטל

מקפיד על הכשרות. אטיאס
מקפיד על הכשרות. אטיאס

בוטל האירוע החגיגי של עיתון 'יום ליום', שהיה אמור להתקיים מחר (ה') באולמי 'גן הלוטוס' לרגל הופעת גיליון האלף של ביטאון תנועת ש"ס. זאת לאחר ששרי ש"ס זעמו על-כך שהאירוע לא מתקיים באולם שבכשרות בד"צ 'בית יוסף'.

עיתון 'יום ליום' חוגג השבוע את גיליון האלף שלו. זה התחיל עם הוצאה של עיתון מורחב וחגיגי, אבל כעת זה מסתיים בטונים צורמניים מאד. באירוע החגיגי היו אמורים לנאום המנכ"ל רונן פרץ, אלי ישי, נציגי משרדי הפרסום ודבר העורך יצחק קקון.

בכירים פנו בש"ס אל מנכ"ל 'יום ליום', רונן פרץ, והתלוננו בפניו על כך שעיתון ש"ס מקיים אירוע באולם שאינו בכשרות 'בית יוסף'. פרץ ניסה להגיע להסדר עם בעלי האולם, כך שהוא יוכשר והקייטרינג יהיה בכשרות בד"צ 'בית יוסף'. פרץ גם טען כי שכירת האולם היתה ללא עלויות בעסקת ברטר – תשלום בפרסום בעיתון.

בש"ס לא קיבלו את הטענות וסירבו להשתתף באירוע. בעקבות כך, החליט יו"ר ש"ס, אלי ישי, לבטל את האירוע. הודעות על הביטול נמסרו למוזמנים ולנציגי משרדי הפרסום.

ל'בחדר חרדים' נודע, כי המשקיע והבעלים של העיתון, איש העסקים קובי מימון, זועם מזה זמן רב על התנהלות הנהגת ש"ס בכל הנוגע לקידום ענייניו של העיתון. מיימון סבור שחברי הכנסת והשרים לא עושים מספיק לא רק בתחום המסחרי של העיתון, אלא גם נוהגים להתראיין באופן קבוע לעיתונים אחרים, ומפלים לרעה את העיתון המפלגתי. "פעם היו קוראים את 'יום ליום' כדי לדעת את עמדת ש"ס, היום 'יום ליום' צריך לקרוא עיתונים אחרים כדי לדעת מה עמדת המפלגה", צוטטו אישים בכירים בהנהלת העיתון.

גורם בכיר המקורב לתנועה סבור כי יתכן והפרשה האחרונה של ביטול האירוע החגיגי, תוסיף שמן למדורה במערכת היחסים בין מימון והנהלת ש"ס, ואף יתכן כי מימון יחליט למשוך את ידו מהעיתון.

במערכת 'יום ליום' אומרים בתגובה: "האירוע בוטל בעקבות מצעד התועבה המתוכנן ליום שישי הקרוב. מרן הגאון רבי עובדיה יוסף ביקש מחברי הכנסת והשרים להתעסק אך ורק בנושא המצעד ואמר שלא ניתן לקיים אירוע מעין זה כאשר כל הארץ בוערת".

ביטול האירוע העלה על פני השטח את המאבק הפנימי שמתנהל מזה זמן רב בין ראשי ש"ס לבין מערכת 'יום ליום'.

בגיליון האלף היה ניתן לראות עוד השפעה של מאבק הראשים. הקוראים שדקדקו היטב בברכותיהם של הפוליטיקאים בגיליון האלף של העיתון, וודאי התפלאו לראות כי ברכותיהם של ישי ואטיאס דומות כמעט מילה במילה.

ומעשה שיה כך היה: אטיאס התמהמה עם הגשת הברכה עד שהשעות האחרונות שלפני סגירת העיתון. בסופו של דבר, ביקש עוזרו של אטיאס לראות דוגמה לברכה. מערכת העיתון שיגרה למשרדו של אטיאס את אותה הברכה של יו"ר ש"ס אלי ישי. בלשכת אטיאס הגישו אותה עם שינויים קטנים. לא ברור על מי האשמה מוטלת כאן, האם על לשכת אטיאס או על עורכי העיתון. בסופו של דבר עורכי 'יום ליום' לא עלו על הדמיון הלא מקרי, ושתי הברכות התפרסמו האחת לאחר השנייה.

ועוד 'קטנה' מגיליון האלף: בשרות הברכות מופיעה ברכה 'רשמית' ו'רצינית' של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לרגל המאורע החגיגי. ההקלטה של אולמרט הגיעה לידי העיתונאי מרדכי לביא, מגיש המהדורה המרכזית ברדיו 'קול-חי'. מי שזכה כבר להכיר את נימת קולו של אולמרט, מזהה את היטב את הלגלוג הציני בקולו. בתכנית המהדורה המרכזית הושמעה ההקלטה, ולביא והפרשן הפוליטי, יעקב ריבלין, נשמעו משועשעים מדבריו של אולמרט.

"כפי שעיתון הזה מתפתח", נשמע אולמרט אומר, "זה ענין של ימים עד שתהיו העיתון הנפוץ ביותר במדינה. כאיש מפלגה שמנהיג את תנועת 'קדימה', אני לא יכול לאחל לכם הצלחה עד כדי כך, כי היות ואתם קשורים לש"ס פירושו של דבר הוא שש"ס תגבר על 'קדימה'. יש גבול למה שאני יכול לאחל גם לידידים שאני מאוד אוהב".

לסיום לא שכח גם אולמרט להזכיר "שתאמרו תמיד, כמו שאתם אוהבים, רק דברי שבח על הממשלה שאני עומד בראשה...".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד