י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בקרוב: הכשר ל'בזק'

'בזק' תפעיל קו כשר בכשרות ועדת הרבנים. שר התקשורת: "צוות שלנו עובד על זה. בקרוב זה יאושר"

מוריד עלויות. אטיאס בכנסת. צילום: שוקי לרר
מוריד עלויות. אטיאס בכנסת. צילום: שוקי לרר

מהפיכת הכשרות בתקשורת נמשכת: חברת 'בזק' מתכוונת להציע בקרוב למגזר החרדי קו כשר למהדרין בכשרות ועדת הרבנים לענייני תקשורת. החברה נמצאת בימים אלו במגעים אינטנסיביים לקבלת הכשרות, והיא אמורה להציג את הפתרונות הטכניים לקבלת הכשרות על-פי דרישות הועדה. עם זאת, הועדה עדין לא אישרה את מתן הכשרות ל'בזק'.

במקביל, 'בזק' הגישה בקשה למשרד התקשורת לאישור הפעלת הקו הכשר. שר התקשורת, אריאל אטיאס, שהיה מעורב בייזום המהלך יחד עם ועדת הרבנים, אומר כי הוא אמור לאשר בקרוב את הבקשה.

אטיאס אומר ל'עניינים': "המהלך הנוכחי הוא כחלק מהרעיון הכללי שנועד להילחם בשיחות התועבה. יש לנו צוות שעובד על הנושא. כבר בזמן הקרוב זה יאושר". אטיאס נפגש בנושא מספר פעמים עם גורמים ב'בזק' ובוועדת הרבנים.

'בזק' ביקשה ממשרד התקשורת להפעיל את השרות בעלות של 10 שקלים לכל משתמש. אולם לדברי אטיאס, הוא פועל על מנת לבטל את העלות על השרות, או למזער אותה למינימום ההכרחי.

כזכור, לפני כשנתיים החלה המהפיכה הגדולה בתחום התקשורת במגזר החרדי. אז הוקמה ועדת הרבנים לענייני תקשורת, שנטלה לידיה את הסמכות לטיפול בכל מפגעי התקשורת בימינו. הועדה הורתה להפסיק את הפרסום של חברות הסלולר עד להצגת מכשיר כשר, שיהיה מנותק מכל תוכן פוגע וללא פונקציות כמו כתיבת SMS.

'מירס' היתה הראשונה שיצאה ביוזמה, ועד עתה כל חברות הסלולר מציגות ללקוחותיהן מהמגזר החרדי רק מכשירים מהודרים בכשרות ועדת הרבנים לענייני התקשורת.

במהלך הזמן זכו לכשרות ועדת הרבנים גם חברות תקשורת בין-לאומיות, כמו 'אקספון'. הודעה גם טיפלה בנושא המפגעים במכשירי ה-MP3.

כעת, לראשונה, צפויה חברת טלפונים קווית לקבל גם היא את כשרות וועדת הרבנים. כאמור, 'בזק' מקיימת בשבועות האחרונים מגעים אינטנסיביים עם נציגי ועדת הרבנים לענייני התקשורת. מגעים אלו מתקיימים אמנם מזה זמן רב, אך גורמים הקשורים למשא ומתן טוענים כי חלה התקדמות של ממש והחברה אמורה להציג בקרוב את הפתרון הטכני על-פי דרישות ועדת הרבנים.

ככל הנראה, 'בזק' תציע לציבור קו כשר שיהיה חסום משיחות תועבה שיזוהה על פי שיוכו לקבוצת מספרים מסוימת. בנוסף, 'בזק' גם פועלת לקבלת הכשר מועדת הרבנים להפעלת שרותי דואר אלקטרוני ללא חיבור לרשת האינטרנט, שנאסר על-ידי כל גדולי הדור. למעשה, 'בזק' כבר מפעילה שרות מעין זה - 'נטומייל', אך לא משקיעה מאמצים שיווקיים בכך.

ב'בזק' ביקשו שלא להתייחס לידיעה בשלב זה עד לקבלת הכשרות.

'בזק' היא לא היחידה שמנהלת מגעים עם ועדת הרבנים לקבלת כשרות. גם חברת 'הוט', המפעילה גם היא טלפון קווי, קיימה בשנה האחרונה מגעים עם נציגי הועדה במטרה לקבלת הכשרות. 'הוט' התכוונה להשתמש בהכשר כמנוף שיווקי בתחילת החדירה למגזר החרדי. אולם ככל הנראה, כעת היא זנחה את הרעיון ובחרה שלא להקדיש למגזר החרדי תקציבי פרסום מיוחדים.

גם מפעילה נוספת של טלפונים קווים, 'גלובלקול', התעניינה בועדת הרבנים בנושא מתן כשרות.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד