י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

ירושלים של כסף

בנק ירושלים רוצה להעמיק פעילות במגזר החרדי ועורך מכרז על תקציב הפרסום בין שלושה משרדים ירושלמים

יכבוש את ירושלים? ר' דודי זילברשלג
יכבוש את ירושלים? ר' דודי זילברשלג



בנק ירושלים יצא לאחרונה במכרז על תקציב הפרסום למגזר החרדי. במכרז מתמודדים שלושה משרדי פרסום בינוניים – קטנים: פרסום 'נטו', 'מותג בפרסום' בבעלות יהודית יפרח ומשרד הפרסום 'קשרים' שבבעלות ר' דודי זילברשלג. המשרדים הציגו לבנק את הצעותיהם בתחילת השבוע שעבר.

כל המשרדים ממוקמים באזור ירושלים, מתוך בחירה של מנהלי הבנק לבחור במשרד שנמצא באזור הגיאוגרפי של משרדי הנהלת הבנק.

במכרז מעורבים גם שני נציגים חרדים המשמשים בתפקידים בכירים בבנק: שמואל דויטש ויאיר חסידיאל, זאת מעבר להנהלת הבנק ולאחראים על מחלקת השיווק,

נודע, כי כחלק מכוונת הבנק להעמיק את הקשר עם המגזר החרדי, תהייה התמקדות בשוק העסקי החרדי, במטרה להביא למודעות את מגוון השירותים של הבנק לקהל העסקי בתחום שוק ההון.

תקציב הפרסום של הבנק טופל בעבר במשרד 'פרסום חן'. עם עזיבת מנהל בכיר בבנק, הוחלט כי משרד הפרסום 'רגב קוויצקי', המטפל בתקציב הבנק במגזר הכללי, יטפל בבנק גם במגזר החרדי. אולם הבנק השקיע מעט מאד מאמצים שיווקיים במגזר החרדי. מתחילת שנת 2006 הבנק כמעט ולא היה פעיל במגזר. תקציב הפרסום של הבנק בשנת 2005 עמד על כ-77 אלף דולר במחירי מחירון על-פי נתוני 'יפעת בקרת פרסום'.

בנק ירושלים שולט בנתח שוק גדול מאד בתחום המשכנתאות במגזר החרדי. זאת משום שהוא מלווה חלק גדול מהפרויקטים לבנייה בערים החרדיות החדשות. אולם הבנק לא הצליח לתפוס בנתח מספק בשירותים הנוספים שלו, כמו בתחום הלוואות, אשראי וניהול חשבון הבנק של משקי בית פרטיים. תחום פעילות מרכזי של הבנק הוא שוק ההון, וכאמור, הבנק מתכוון למקד פעילות בתחום זה במגזר החרדי.

אישיות בכירה בתחום הבנקאות במגזר החרדי אומר ל'עניינים' כי "הם הגיעו למסקנה שהם חייבים להסביר לציבור החרדי שבנק ירושלים זה לא רק משכנתאות. הם שולטים ומלווים את רוב הפרויקטים החרדים, אבל אף אחד לא יודע עליהם מעבר לזה".

מנהלת מחלקת משאבי אנוש ומערך השיווק בבנק ירושלים, דינה פרומוביץ, מאשרת ל'עניינים' כי הבנק יצא למכרז על תקציב הפרסום למגזר החרדי. "הפעילות שלנו במגזר החרדי היא לא משהו חדש", אומרת פרומוביץ, "אנחנו מאד חזקים במגזר החרדי ופעילים בו שנים ארוכות. כיום אנחנו בודקים אפשרות לעבוד מול משרדים מתמחים במגזר החרדי במטרה לטפח את הקשר עם המגזר ולהביא בפניו את מגוון האפשרויות גם למשקי בית וגם בתחום האשראי".

לא ידוע מה היקף התקציב המיועד למגזר החרדי.

באדיבות 'עניינים' - מרכז העניינים של הציבור החרדי

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד