י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגראי"ל שטיינמן חתם!

לקראת הדינר השנתי של ישיבת פוניבז' המתקיים בניו יורק חתם הגראי"ל שטיינמן על מכתב תמיכה בגר"א כהנמן

מכתב גדולי ישראל התומך בהגר"א כהנמן
מכתב גדולי ישראל התומך בהגר"א כהנמן

הגראי"ל שטיינמן, הגר"A וואזנר, הגרמ"י ליפקוביץ, הגר"נ קרליץ והגר"ח קנייבסקי: הגר"א כהנמן פועל בכל עניני ישיבת פוניבז' עפ"י הוראותינו.

מכתב נדיר בבהירותו יצא משולחנם של גדולי ישראל בתקופה האחרונה בענינה של ישיבת פוניבז'. זאת לרגל הדינר השנתי שמקיימת הישיבה בכל שנה בתקופה זו בארה"ב. הדינר שהתקיים אמש [יום א'] במנהטן שבארה"ב בהשתתפותו של נשיא הישיבה הרה"ג אליעזר כהנמן, התקיים בעטיו של מכתב זה ובו גילוי דעת מיוחד מראשי ישיבת פוניבז' ומרנן גדולי ישראל.

על המכתב המיוחד חתמו ראשי ישיבת פוניבז' הגר"ג אדלשטיין, הגרב"ד פוברסקי והגרח"ש ליבוביץ, וכשאליהם הצטרפו הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י ליפקוביץ, הגר"נ קרליץ והגר"ח קנייבסקי והגר"ש וואזנר.

בקריאת הקודש כותבים גדולי ישראל: "ובאנו בזה למען הישיבה הקדושה ישיבת פוניבז' בא"י וכו' אשר כיום היא תחת נשיאות נכדו ידידנו הגאון רבי אליעזר כהנמן שליט"א הנושא בעולה של הישיבה בכל ענינה והוא מוסר נפשו באופן נעלה ביותר".

בדבריהם מדגישים: כי "עליו לבדו מוטל עול החזקתם של הישיבה ומוסדותיה, ומשתדל בכל כוחו שהדבר יתנהל כפי רוח מייסד הישיבה מרן הגאון זיע"א מכל הבחינות ועפ"י הוראותינו".

יצויין, כי מדובר בהתבטאות תקדימית שחתומים עליה כל גדולי ישראל, שהגר"א כהנמן פועל מכל הבחינות על פי הוראותינו. בעקבות שמועות זדוניות שהופצו, ולפיהם היו אי אלו אי-דיוקים בנוגע לחתימתו של הגראי"ל שטיינמן על המכתב, חרג הגראי"ל שטיינמן מגדרו וכתב בכתב-ידו מכתב מיוחד ומפורש שבו הוא מוסיף בשנית ומחזק את ידיו של הגאון רבי אליעזר כהנמן ש"נושא בעול החזקת ישיבת פוניבז'".

יצויין, כי המכתבים הברורים עוררו הדים רבים בעולם הישיבות בפרט ובציבור החרדי בכלל, על ההתייצבות החד משמעית של גדולי התורה לצידו של הגר"א כהנמן, ועל העדות הברורה כי כל פעולותיו בישיבת פוניבז' הם לפי הוראתם של גדולי ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד