י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שישה יהודים הוטבלו לנצרות בגני התערוכה

ששת יהודים הוטבלו לנצרות, במעמד 800 איש. יו"ר יד לאחים: "לצאת מהאדישות"

הטבלה לנצרות. צילום ארכיון
הטבלה לנצרות. צילום ארכיון

כמו במקרים רבים אחרים, ההתראה הממוקדת שפרסם ארגון הפעילים יד לאחים, התבררה, למרבה הצער והאירוניה, כמדויקת ונכונה.

זה קרה בעיצומו של יום השבת קודש, בעוד המוני בית ישראל יושבים באווירה קדושה של רעווא דרעווין, לסעודה שלישית. באותה שעה נקהלו בביתן 15 בגני התערוכה בתל אביב, יותר משמונה מאות איש, שברובם המכריע הובאו למקום באוטובוסים מאורגנים, מבאר שבע, מראשון לציון ומתל אביב. במשך שעות ארוכות הם ישבו רתוקים להרצאות ומופעים של הטפה מיסיונרית בשפת חלקות. השיא ניתן לאחר מעמד הסיום, עם דמדומי חמה. לתוך בריכה שהוכנה מבעוד מועד הוטבלו שישה יהודים לנצרות, רח"ל, לקול תשואות הקהל.

באי האירוע היו יהודים משכבות מצוקה שהמיסיונרים מחוללים שמות בנפשותיהם, בחסות הנחשלות המשוועת בה הם חיים. הם היו משוכנעים כי האירוע הזה לו הם שותפים יחולל את המפנה שיביא את הישועה להם ולבתיהם. הפרטים המלאים שאנשי יד לאחים הצליחו לשים את ידם עליהם מצביעים על סדרה של פעולות מתחכמות ומתמשכות שבהם נקטו המיסיונרים כדי למצוא נתיבים ללבם ולהוליכם שולל.

חרף ההצלחה המקוממת של האירוע, בארגון יד לאחים לא מרפים ידיים. בהכוונתו הישירה של יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, מתמקד עתה המאמץ במיקוד המחאה הציבורית נגד הנהלת גני התערוכה המעניקה במה למיסיון. ביד לאחים עומדים לשחזר את המאבקים שנחלו הצלחה והביאו לבלימת המיסיונרים ודחיקת רגליהם מבנייני האומה, מכפר המכביה וממרכז הקונגרסים בחיפה.

יו"ר יד לאחים שב ואמר השבוע כי "אין שום סיבה שיהודי חרדי ירשה לעצמו להשתתף בתערוכות במקום המחלל שבת בפרהסיא ובעליו אף מצהירים על כך בריש גלי. לחילול השבת המחפיר, נוסף הפעם חטא על פשע שהמקום עצמו משמש במה לאירועי שמד מזעזעים, כשכל מי שמבקר בגני התערוכה, בדמי הכניסה שהוא משלם עם בואו לתערוכות, כמו גם בעצם השתתפותו בהן (אף בתערוכות שהכניסה אליהן חופשית), הוא מחזק את הגוף שמחלל שבת ומארח בשאט נפש את המיסיונרים לאירועים של שמד וציד נפשות".

כזכור, הפיץ יד לאחים מנשרים מיוחדים בכל מוקדי היהדות החרדית שבמרכזם שאלת המחץ: "יהודים! עד מתי נשתוק?". בכרוזים נאמר, בין היתר: "הנהלת גני התערוכה מסרבת להיענות לפניותינו לבטל את ההתקשרות העסקית עם המיסיונרים. האם נעמוד בשוויון נפש ובאדישות חושים למול מסע שמד, הנערך בגני התערוכה, תמורת בצע כסף!? אומרים לא למיסיון! הביעו מחאתכם כנגד הנהלת גני התערוכה על העמדת במה לצייד הנפשות, המיסיונרים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד