י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גל מעצרים של בכירים ב'יד לאחים'

המשטרה החליטה שסיפורי הגבורה בהצלת נשים יהודיות מכפרים ערביים זה פשע, ועצרה פעילים בכירים בארגון

הרב אלכס ארטובסקי, הפעיל שנעצר. צילום: שטורעם.נט
הרב אלכס ארטובסקי, הפעיל שנעצר. צילום: שטורעם.נט

שום דבר לא הכין את באי המקווה השכונתי של קריית נורדאו בנתניה לדרמה שתתחוללה לנגד עיניהם, בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני השבוע, בעיצומה של טבילת שחרית. זה קרה ברגע אחד. אל המקווה התקרבה ניידת משטרה עמוסת שוטרים. מתוכה זינקו באחת ארבעה שוטרים ובקולות צעקה רמים, פרצו למקווה, כשהם שואלים-צווחים: "מי זה ארטובסקי".

עדי הראייה שנקלעו למקום באותה שעת בוקר מוקדמת הופתעו לגלות את הרב אלכס ארטובסקי, קצין המבצעים המפורסם של ארגון הפעילים 'יד לאחים', כשהוא מוקף בשוטרים ומושלך לניידת שמיהרה להסתלק מן המקום, בעוד היא מותירה אחריה שובל עפר ארוך ואינסוף תהיות. מאוחר יותר נודע כי עשרה שוטרים, שביקרו תחילה בבית הרב ארטובסקי, החרימו משם מחשבים וציוד אישי.

בחדר החקירות של מטה מחוז ש"י במשטרה, בשיפולי הר הזיתים בירושלים, ציפתה לרב ארטובסקי הפתעה. בזה אחר זה הוכנסו אל מטה המשטרה, פעילים בכירים של 'יד לאחים', עובדות סוציאליות העושות את מלאכתן בהתנדבות, למען הצלת בנות ישראל מכפרים ערביים. התדהמה גברה שבעתיים כשנודע לרב ארטובסקי כי המשטרה הצליחה לשים את ידה על האם היהודייה, שבתה חולצה מהאב הערבי ואף אותה הובילה לחקירה.

החקירה עצמה נמשכה כמה שעות ובתומה שוחררו כל העצורים, לא לפני שקיבלו לידיהם צו להמשך חקירה. סעיף האישום בו נופפה המשטרה היה: "חטיפת אב ערבי לכמה שעות כדי לחלץ את בתו היהודייה". הרב אלכס ארטובסקי עצמו אמר עם תום חקירתו כי כל המעשים שנעשו במסגרת 'יד לאחים', היו אך ורק לשם הצלת נפשות וכי איש לא יצליח להדביק רבב בפעילותו כמו בפעילות כל אחד מהנפשות הפועלות.

יו"ר 'יד לאחים', הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א, הגיב על ההתפתחות הדרמטית בחומרה רבה. "יד ימין במשטרה אינה יודעת מה יד שמאל עושה", אמר באירוניה. "בידה האחת, פונה אלינו המשטרה בבקשת עזרה מקצועית למקרי טמיעה קשים. בידה השנייה, היא שולחת את שוטריה לעצור את מיטב פעילינו". הגרש"ב ליפשיץ הוסיף ואמר כי "למען הסר ספק, איש לא יצליח לבלום את פעילותנו. לא הערבים העוינים העושים הכול על מנת להוליך שולל בנות ישראל ולא המשטרה, שביום מעונן אחד, החליטה לשמש להם כפה, בחסות תלונות שווא".

עו"ד משה מורגנשטרן, המלווה משפטית את פעילות האגף להצלה מטמיעה של ארגון הפעילים 'יד לאחים', אמר בתגובה לחקירה ולמעצר: "כמי שמלווה אישית את פעילות 'יד לאחים' משפטית, אני מבהיר בזאת כי כל הפעילות שננקטת בידי הפעילים חוקית לחלוטין". עו"ד מורגנשטרן הוסיף כי נשקלת הגשת תלונה למח"ש לנוכח התנהגות שאינה הולמת בחלק ממקרי הפשיטה של בוקר יום שני השבוע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד