י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חרדי נבחר לבית-מחוקקים

היסטוריה בניו-המפשיר בארצות הברית: יהושע בדריק נבחר לבית-המחוקקים ולא מתפשר על דתו: אוכל כשר ולא נשבע אמונים

יהושע בדריק עם ראש עיריית ניו-יורק לשעבר רודי ג'וליאני
יהושע בדריק עם ראש עיריית ניו-יורק לשעבר רודי ג'וליאני



יהושע בדריק הוא היהודי האורתודוקסי הראשון שנבחר בניו-המפשיר, מדינה בה מתגוררים לא יותר מעשרה משפחות יהודיות שומרות מצוות והאוכלוסייה היהודית מונה אחוז בודד.

החב"דניק, בעל הזקן השחרחר, הוא בן 23 ונבחר לבית-המחוקקים של מדינת ניו-המפשיר כנציג האיזור וינדהאם מטעם הרפובליקנים. קרוב ל-4,500 תושבי וינדהאם וסיילם בחרו בו, אפילו שהפסיד מספר עצרות פוליטיות בגלל השבת.

הוא מסרב באומץ להצטרף לסעוד עם עמיתיו וכבר נראה השבוע מביא מביתו סנדוויץ' או סלט לארוחת צהריים. בטקס השבעתו אמש (רביעי) הוא לא נשבע אמונים, אלא הצהיר נאמנות כפי שההלכה דורשת.

העיתון היהודי "פורווארד" דיווח כי בדריק הוא הגבאי של בית-חב"ד בשכונת וולסליי הילס במסצ'וסטס, בהנהלת השליח הרב משה בלייך.

הרפורמים לא שמחים


לפליאת התקשורת המקומית, אחת התומכות הבולטות בבדריק הייתה ברברה אליוט, נשיאת מועדון הנשים המקומי. היא וחברותיה הודיעו על תמיכתן בו רק שלאחר שהבינו כי אי הושטת ידו לנשים אינה בגלל דעה קדומה.

"זה בגלל שמירת הדת. זה שינה את דעתינו. אני הייתי גאה אם הוא היה הבן שלי", אמרה הגב' אליוט והוסיפה כי בדריק הוא אדם מוסרי ומחונך.

בדריק זכה במספר קולות זעום (6 קולות) יותר מיריבו, ונכנס אחרון מבין 13 המועמדים הרפובליקנים מאיזור הבחירה, עדיין יותר מכל מועמד דמוקרטי. הוא אמר שהוא לא בהכרח יתמקד בנושאים יהודיים ברמה המחוזית כי ציבור בוחריו אינו יהודי.

הוא תומך בהענקת תלושי חינוך לבתי-ספר, עמדה שלא אהודה על החוגים הרפורמים והליברלים בקהילה היהודית המקומית. "עמדותיו על תלושי חינוך מפולגים מהמגמה הרווחת בקהילה", הצהיר אדם סולנדר, מנהל הפדרציה היהודית בניו-המפשיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד