ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"לחקור רבנים בכירים מבני ברק"

אנשי המרכז למאבק בגזענות דורשים ממזוז: להורות למשטרה על פתיחת חקירה נגד גדולי ישראל שאוסרים השכרת דירות לערבים בבני ברק

שהוים בלתי חוקיים בבני ברק. צילום: ישראל ברדוגו
שהוים בלתי חוקיים בבני ברק. צילום: ישראל ברדוגו

"על היועץ המשפטי לממשלה להורות למשטרה על פתיחת חקירה נגד רבנים בכירים מבני ברק, שאוסרים השכרת דירות לערבים", כך דורשים אנשי המרכז למאבק בגזענות במכתב ששלחו למזוז, בעקבות פירסום הידיעה כי גדולי ישראל קראו ליישם מדיניות זו.

לטענתם, הרבנים עברו על חוק איסור פירסום הסתה לגזענות והביעו זעזוע נוכח פירסום הכרוז.

במכתב, שכותרתו "דחוף מאוד", כתבו:

"אין ספק כי מודעות אלו הינן מסוכנות, גזעניות ומביישות".

המכתב נגד הרבנים נשלח לאחר שראשי גדולי ישראל יצאו בקריאת קודש כי "אסור בהחלט להשכיר דירות לערבים". על הקריאה חתומים הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר, הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן, הגאון רבי מיכל יהודה ליפקוביץ, הגאון רבי ניסים קרליץ, הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, כ"ק האדמו"ר מלעלוב, כ"ק האדמו"ר מנדבורנא, הגאון רבי מאיר מאזוז והרה"צ רבי ישראל הגר.

קריאת הקדש נכתבה לנוכח התרחבות מכת הטמיעה באזורים כמו שכונת פרדס כץ בבני ברק ובמקומות נוספים, בעקבות התגוררות משפחות ערביות באזור. בעקבוןת המערכה, המנוהלת בידי ארגון הפעילים יד לאחים, חתמו ראשי גדולי ישראל על כרוז מיוחד של קריאת קודש, חסרת תקדים בחומרתה ובבהירותה, שאינה משתמעת לשתי פנים.

קריאת הקודש מבהירה ברורות כי אין דעת חכמים, גדולי הדור, נוחה מאוזלת היד ועצימת העיניים המאפיינת את היטמעותם בתוככי קהל ישראל של בני מיעוטים יחידנים, המחוללים שמות בקרב נפשות הצעירים והתוצאות הרות אסון רח"ל.

בנוסח תמציתי, קצר וחד משמעי, נאמר בקריאת הקודש: "בדבר התופעה החמורה שבעלי דירות משכירים דירותיהם לערבים וזרים בפרדס כץ בני ברק הננו להודיע שהדבר אסור בהחלט".

בשולי הכרוז מתבקשת תשומת הלב של הציבור לכל התפתחות בתחום. כל היודע דבר על דירה המושכרת לערבים או פעילות נלווית לה – נקרא לפנות בדחיפות אל האגף להצלה מטמיעה של ארגון הפעילים יד לאחים.

יו"ר יד לאחים, הרב שלום דב ליפשיץ, אמר השבוע: "קריאת הקודש של גדול ישראל, מהווה מנוף לכלל הפעילות ובעיקר לפיתוח המודעות בקרב היראים לדבר ה'. מעתה לא ניתן יהיה עוד להגיב באדישות כלפי התערותם המסוכנת של בני מיעוטים, המבקשים לחולל שמות בקרב נפשות צעירים ולדרדרם מדחי אל דחי רח"ל".

הגרש"ב ליפשיץ הביע תקווה כי הקריאה תיפול על אוזניים קשובות ואורחיה הערלים והבלתי רצויים של עיר התורה והחסידות, לא ימצאו עוד מחסה בין בתיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד