א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

יוחזרו ההנחות בארנונה: הקצבאות לא נחשבות יותר כהכנסה

מאבקו העיקש של הרב אוביץ, סגן ראש עיריית ביתר עילית, נשא פרי: קצבאות הילדים לא תחושבנה יותר כהכנסה לענין ההנחות בארנונה

הרב עקיבא אוביץ, סגן ראש עיריית ביתר עילית
הרב עקיבא אוביץ, סגן ראש עיריית ביתר עילית


בתום דיון בועדת הכספים, ביום רביעי האחרון, על חוק התקציב לשנת 2007, קיבל סגן ראש עיריית ביתר עילית, הרב עקיבא אוביץ, הודעה מלשכת יו"ר הוועדה, ח"כ הרב יעקב ליצמן, כי מאבקו הממושך לביטול התקנה המחשיבה גם את קצבאות הילדים וקצבאות הזקנה, כחלק ממכלול ההכנסות למשק הבית, לצורך קבלת זכאות להנחה בארנונה - נשא פרי, וכי הוועדה ביטלה תקנה זו, לרווחת אלפי משפחות ברוכות ילדים.

לפני כשלוש שנים, בעת כהונתו של אברהם פורז משינוי כשר הפנים, הוא יזם תיקון לתקנה, אשר לפיה גם קצבאות הילדים, תחושבנה כהכנסה לכל דבר וענין, מה שגרם לביטול ההנחות בארנונה לחלק גדול מהציבור, ובעיקר למשפחות חרדיות ברוכות ילדים.

עם פרסום התקנה החדשה מבית מדרשו של פורז, פעל הרב עקיבא אוביץ, סגן ראש עיריית ביתר עילית, המכהן גם כמ"מ יו"ר פורום הסגנים בישראל, ואשר קיבל עשרות פניות בענין, על מנת לבטלה.

הרב אוביץ פנה לכל הנציגות החרדית בכנסת וברשויות המקומיות, כדי שיפעלו איש איש בתחום השפעתו, להשבת ההסדר הישן, אשר לפיו קצבאות הילדים לא תחשבנה כהכנסה. "גזירה זו היא קשה מאד למשפחות הנזקקות, אשר הוכו בכפליים: גם צמצמו את הכנסתם על ידי קיצוץ נוראי וכואב של קצבאות הביטוח הלאומי, ומצד שני גם "שארית הפליטה" של הקצבה, תחושב מעתה כהכנסה בשעת מתן הזכאות להנחה בארנונה. עוולה זו זועקת לשמים", ציין הרב אוביץ בפנייתו.

בין השאר, ביקש הרב אוביץ את מעורבותו של ח"כ הרב יעקב ליצמן, במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת הכספים, כדי להביא לביטול התקנה - שלמעשה לא היתה תקנה אלא קלקלה - המכבידה עוד יותר על משפחות ברוכות הילדים, את ההתמודדות השוטפת עם הקיום היומיומי, הקשה בלאו הכי.

כאמור, יו"ר הוועדה, ח"כ ליצמן, הביא לביטול תקנה זו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד