כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

למי להגיד תודה?

יש לכם מוקד שרות בבני ברק? 'תנובה' השיקה מעדן חדש למהדרין? נתי טוקר חושב שצריך להגיד תודה למשרדי הפרסום החרדיים, "הנציגים שלנו". דעה

בזכות הנציגים. חנוכת סניף 'סלקום' בבני ברק
בזכות הנציגים. חנוכת סניף 'סלקום' בבני ברק

בכל פעם שהטלפון של דוד עשה בעיות, הוא היה נאלץ לנסוע למרכז המסחרי בעיר החילונית הסמוכה ולמסור את הטלפון לתיקון. השבוע 'סלקום' חנכה השבוע סניף חדש למגזר החרדי ברמת בית שמש א'. בבני ברק כבר יש לה סניף. גם ל'פלאפון' ול'אורנג' יש סניפים בבני ברק. כך אנחנו יכולים לקבל את השירות שאנו זקוקים לו בתוך מקום מגורינו, מבלי צורך ללכת למקומות שאינם הולמים, על כל המשתמע מכך.

לר' אברהם יש משפחה עם עשרה ילדים בלע"ר. כל ילד הוא אוצר, ולכן, כשהוא רוצה לנסוע יחד עם כל המשפחה הוא לא מוכן לוותר על אף ילד. הוא צריך רכב גדול ואמין. לכן, כשהוא ראה פרסומות ב'המודיע' על מחיר מיוחד לרכב גדול, הוא מיהר להרים טלפון וזכה ברכב חדש במחיר מיוחד. מאז, כל המשפחה מאושרת.

אם אין לחם אין תורה. אהרון חיפש זמן רב פרנסה, כדי להקל קצת על המינוס בחשבון הבנק שלו. הוא לא ידע מה מתאים לו. אולי להיות מלמד בחיידר? אולי ללמוד מקצוע בתחום המחשבים? ואז הוא שמע על אפשרות לעבודה בתחום המסחר בשוק ההון. הוא למד את הנושא לעומק והיום הוא מפרנס בכבוד את משפחתו הגדולה, ועוד מספיק לשבת בערב עם החברותא וללמוד את הדף היומי. והוא מאושר.

לאמא של שמוליק נמאס. בכל שנה היא נאלצת לזרוק לפח האשפה השכונתי ערימות של בגדים שלא הצליחו להחזיק מעמד בפגעי החורף. הילדים לכלכו אותם, הם עברו עוד ועוד כביסות והיום הם נראים כמו סמרטוטים. היא שמעה על חברת ביגוד שמוכרת "מותגים", לא עלינו, והלכה לבדוק במה מדובר. היא גילתה שם בגדים איכותיים יותר, עמידים יותר בכביסות ואולי אפילו גם בגדים יפים יותר שמכבדים יותר את בעליהם. היא קנתה אותם במחיר יקר יותר, אבל מאז היא לא מספיקה להלל ולשבח. הבגדים האיכותיים שעלו מעט יותר יקר, התגלו כחיסכון כספי משמעותי. מעתה ואילך היא לא צריכה לקנות בגדים כל שנה. הנה, הבגד משנה שעברה נראה ממש כמו חדש. איזה אושר אימהי.

אמא של דודי דואגת מאד לבריאותו. דודי הוא רק בן שנה וזה בדיוק הזמן לשמור על תזונה נכונה בשבילו. אבל מה, הילד עושה צרות ולא אוהב לאכול כל דבר. בריא או לא בריא, זה לא מעניין אותו. הוא רוצה אוכל טעים. ואז היא שמעה על מעדן חלב חדש של 'תנובה' שמכיל בתוכו ערכים תזונתיים חיוביים ובכשרות מהדרין. דודי אוהב את המעדן ורואים עליו שהוא אוכל יותר טוב, וגם, מאושר יותר.

חמישה סיפורים סיפרנו לכם. חמישה סיפורים שלמעשה מגלמים את עליית כוחו הכלכלי של הציבור החרדי בשנים האחרונות. וכל אחד מהם אינו היה יכול להתקיים ללא שגורם מסחרי כלשהו יכיר בכוח האדיר הזה.

הנתונים של סקרי 'גיאוקטורגרפיה' מצביעים על 7 מיליארד שקל שמגלגל השוק החרדי בשנה, 2.6 מתוכו הולך על מוצרי מזון. 24% מהחרדים מייחסים חשיבות למותגים הקשורים במוצרי צריכה. 20% מהציבור החרדי רכש רכב חדש מהיבואן. זה הרבה כסף.

אם לא היה מי שיראה שוב ושוב, מכל כיוון אפשרי, את הנתונים הללו בפני החברות המסחריות, הן לא היו מסתכלות לכיוון של הציבור החרדי. אז לא היה לנו מרכזי שירות, לא מותגים איכותיים יותר, לא מזון בריא יותר וגם היינו צריכים לעשות השתדלות גדולה יותר לפרנסה.

בראש החץ של פעילות זו נמצאים משרדי הפרסום החרדיים. הם הנציגים שלנו בפני החברות המסחריות, הם אלו שיודעים להציג להם בשפה שלהם את נתוני השוק האמיתיים של הציבור החרדי. הם גם אלו שעושים מאמץ על כדי שאתם אכן תדעו על כל הצעה שיווקית של חברה כזו או אחרת, ותעשו בעצמכם את ההחלטה האם זה מתאים לדרישותיכם וליכולתכם או לא.

אבל יש אנשים שלא אוהבים את זה. סיבותיהם, הגלויות והנסתרות, שמורות עימהם. הם עושים כל מאמץ כדי לקעקע את התדמית החיובית של הציבור החרדי בתחום כלכליים, ולא מהססים לתקוף בחריפות את פועלם של משרדי הפרסום החרדיים. האם הם מתנגדים לרמת חיים גבוהה יותר? האם הם רוצים בכוונה להמשיך ולהיעזר בשירותים מחוץ לקהילה?

מסופקני. גם הם יודעים שהמהלכים החברתיים – כלכליים שעובר הציבור החרדי בשנים האחרונות רק מיטיב עימו (כמובן, עם הגבלות הלכתיות ושימת גבולות).

הם פשוט לא יודעים למי להגיד תודה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד