כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

ה'קקטוס' מגיע לפרסום החרדי

פרסום ראשון: תחרות ה'קקטוס' תציג בשנה הבאה קטגוריית מגזרים עם שופטים חרדים, ערבים ורוסים. וגם: TGI תערוך סקר ממוקד לכלי תקשורת מגזריים

לוגו תחרות ה'קקטוס'
לוגו תחרות ה'קקטוס'

בשנה הבאה מתכוונים באיגוד חברות הפרסום לפתוח קטגוריה חדשה בתחרות 'קקטוס הזהב' למגזרים חרדי, ערבי ורוסי. חבר שופטים מיוחד מהמגזרים יגובש לשיפוט בקטגוריות אלו. כך נודע ל'מרכז העניינים'.

מנכ"ל איגוד חברות הפרסום, יגאל בראון, אישר את הידיעה. "איגוד חברות הפרסום נדרש למצוא פתרון לנושא זה", אומר בראון, "הנושא התחיל דווקא מהמגזר הרוסי, שיש בו פעילות רבה מאד של יצירה פרסומית, כולל בתקשורת האלקטרונית. במגזר החרדי יש עבודות אחרות, ואני מאמין שמסגרת הזאת אנחנו נמצא פתרון גם לנושא הזה. אנו מתכוונים להרחיב את הביטוי שניתן למגזרים בתחרות הקקטוס ולהוסיף קטגוריה מגזרית עם אפשרות הגשה בנפרד".

בראון ציין כי לחבר השופטים הקיים יצטרפו צוות שופטים מהמגזרים החרדי, הערבי והרוסי, שידעו לשפוט את איכות עבודות הקריאטיב.

* מדוע עד עתה לא נפתחה קטגוריה מיוחדת למגזרים?

"בשנים הקודמות היתה התנגדות. המגזרים ביניהם לא היו מאוחדים ותמימי דעים. חלק ראו בזה הנצחת הגטו של הפרסום המגזרי, כאילו אינו פרסום רגיל, ובזה שאתה נותן לו תיקון מפלה אתה מנציח את זה שהוא לא כמו כולם. עכשיו הרוב מוכנים לצאת למהלך הנוכחי, ומיד עם סיום התחרות השנה אנחנו נתחיל לבנות את הקטגוריה החדשה".

תחרות 'קקטוס הזהב' היא התחרות הגדולה והיוקרתית של תחומי הקריאטיב בעולם הפרסום בישראל. בכל שנה מתמודדים בתחרות טובי משרדי הפרסום על היצירות האיכותית ביותר. ואולם, משרדי הפרסום החרדיים לא התמודדו מעולם בתחרות. זאת משום שלא נוצרה מעולם קטגוריה העוסקת במגזרים, ואילו בקטגוריות הכלליות משרדי הפרסום המגזריים לא השתלבו, בעיקר בגלל הבדלי שפה ותרבות.

בשנת 2004 דנה ועדת הקריטיב של תחרות ה'קטטוס' בנושא פתיחת קטגוריה חדשה, אשר בה יתחרו העבודות המגזריות ובה ייבחרו העבודות הטובות בפרסום לשלושת המגזרים: רוסי, ערבי וחרדי. ועדת הקריאייטיב של תחרות החליטה כי אין הצדקה לייזום קטגורית שיפוט נפרדת לטובת המגזרים, וכי הקמפיינים הללו יישפטו בתוך הקטגוריות הכלליות.

אנשי שיווק רבים ונציגי המשרדים המגזריים תקפו אז את ההחלטה. בני גל, מבעלי 'פרסום גל', התבטא בחריפות כנגד ההחלטה אז ואמר כי זהו "ביטוי עלוב של גזענות ופרימיטיביות. פשוט קוץ בערוגת הפרסום הישראלית".

אולם כעת, מתכוונים באיגוד חברות הפרסום לבצע שינוי ממשי בהתנהלותם מול המגזרים. בשבוע שעבר התקיים כנס של איגוד חברות הפרסום, בו השתתפו נציגים ממשרדי הפרסום המגזריים. מקרב משרדי הפרסום החרדיים השתתפו נציגים ממשרד הפרסום 'טריו', 'מגזרים', שרה גל מ'פרסום גל', איתן דובקין מנל המחלקה החרדית ב'מקאן אריקסון', שי לחוביצר מנכ"ל 'אפיקים', נציג מ'מימד' ואיציק רהב מנכ"ל 'פובלסיס סקטורס'.

במהלך הכנס עלה לדיון נושא פתיחת קטגוריה חדשה בתחרות 'קקטוס הזהב' למגזר החרדי, וכאמור, ראשי איגוד חברות הפרסום מתכוונים לפתוח קטגוריה כזו בתחרות הבאה.

בתוך כך נודע, כי 'פרסום גל' מתכוון כבר השנה להגיש מספר עבודות לתחרות ה'קקטוס'. זו התמודדות ראשונה של משרד פרסום חרדי בתחרות היוקרתית.

נושא נוסף וחשוב שעמד על הפרק בכינוס, הוא סקרי TGI של המגזרים החרדי, הערבי והרוסי.

נציגי משרדי הפרסום השמיעו טענות כי הנתונים לגבי כלי התקשורת המגזריים אינם מדויקים בסקרי TGI. בכינוס השתתפו איתן כסיף, מנכ"ל TGI ויונתן שליט, אנליסט בחברה. במהלך הדיון עלו מספר רעיונות כיצד לפלח את המחקרים המגזריים.

בסופו של דבר הוצע לקיים סקר TGI מיוחד למגזרים, שעלותו תהייה אמנם גבוהה יחסית, אולם הוא יציג נתונים מפולחים ומדויקים יותר. יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום, אישר כי בכוונת האיגוד במשותף עם TGI להרחיב את הסקר וליצור מחקר ממוקד למגזרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד