ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרב הלפרין חוזר לתכנית להקמת עיתון יומי

הפעם זה רציני? לפני 4 שנים עלתה התכנית אבל לא יצאה לפועל. עכשיו הרב הלפרין מכריז כי זה סופי ו"אני הולך על זה"

"אני בשל". הרב הלפרין. צילום: עיתון תל אביב
"אני בשל". הרב הלפרין. צילום: עיתון תל אביב

מקורות בסביבתו של הרב רפאל הלפרין מדווחים על כוונתו לשוב לתוכניתו הישנה ולהקים עיתון יומי עצמאי למגזר החרדי. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. על-פי הדיווחים, הלפרין עדיין לא החליט האם להקים עיתון חדש מהיסוד, או שמא לרכוש כלי תקשורת קיים.

הרב הלפרין עצמו אישר ל'בחדרי חרדים' את הידיעה."יש כמה אופציות", אומר הרב הלפרין, "האם להקים עיתון מהיסוד או האם לרכוש עיתון אחר. אני צריך לשקול את זה בנחת".

* מדוע הפעם זה שונה מהתכנית הקודמת שלא יצאה לפועל?

"הפעם אני בשל לכך. אז היו נימוקים שבעקבותיהם גנזתי את התכנית. עכשיו אני הולך עליה. רק לא החלטתי באיזה ערוץ".

* בתוך כמה זמן יצא העיתון היומי?

"אתה מכיר אותי, אני עובד מהר".

לפני כארבע שנים פורסם בכל כלי התקשורת כי בכוונתו של הרב הלפרין להקים עיתון יומי. אז דווח על השקעה של 10 מיליון שקלים במיזם, וכן על משרדים שנשכרו לשם כך. בתפקיד העורך הראשי היה אמור להיות יצחק נחשוני – שסגר באותה העת את העיתון 'יום השישי'.

אולם בסופו של דבר, מפת העיתונות החרדית לא השתנתה ועיתון יומי חדש נשאר בגדר תוכניות בלבד. הפעם, טוענים מקורבים לרב הלפרין, כי התוכניות רציניות ומבוססות יותר, ואף נעשו מהלכים שונים לקידום הענין.

יצוין, כי בסיבוב הקודם, עלו טענות כי היוזמה היא כתוצאה מהפניית עורף של עיתון 'המודיע' לרב הלפרין. 'המודיע' אז יצא בשיתוף פעולה עם רשת האופטיקה 'אופטיקנה' שהעניק 60% הנחה לקוראי העיתון, מה שהצליח להרגיז את הבוס של 'אופטיקה הלפרין'. הרב הלפרין טען אז כי זהו שיקול "שולי שבשולי".

אולם באופן לא מקרי, גם בתקופה הנוכחית, התפתח סכסוך עמוק בין הרב הלפרין לעיתונות החרדית. בפרשת מאבק השבת של 'אל על' התבטא הרב הלפרין בראיון לעיתון 'גלובס' בנחרצות כנגד תפקודה של 'ועדת הרבנים לענייני השבת', וטען כי הוא מונעת מאינטרסים אישיים. התבטאות זו גררה אחריה מודעות מחאה בעיתונים המפלגתיים ואף החרמה של כל פרסומי רשת 'אופטיקה הלפרין'.

האם כל התוכניות הנוכחיות נועדו רק להפעיל לחץ על העיתונים היומיים, או שמא היא אכן רצינית? כאמור, מקורבים לרב הלפרין טוענים כי בימים אלו נעשים מספר מהלכים גדולים בשוק התקשורת.

בעבר פורסם ב'בחדרי חרדים' כי הרב הלפרין מנהל משא מתן בין בעלי רדיו 'קול חי' לרכישת הרדיו. אולם הצדיים לא הגיעו להסכמות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד