י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מלחמת קרקעות באלעד

עשרות חברי הקהילות החסידיות באלעד פרצו לבניין המועצה, לאחר שקודם לכן נמסר לחברי המועצה צו מניעה אישי, נגד קיום הצבעה בנושא ההקצאות לבתי הכנסת. שוטרים הוזעקו לשמור על הסדר

יו"ר סיעת 'כח'  משה גבירר ומפגינים, בלשכת ראש המועצה, צבי כהן (צילום: חדשות אלעד)
יו"ר סיעת 'כח' משה גבירר ומפגינים, בלשכת ראש המועצה, צבי כהן (צילום: חדשות אלעד)

"מערכה קרקעית" של ממש, ניטשה אמש במליאת מועצת אלעד. אל בניין המועצה, בו התכנסו חברי המועצה על מנת לאשר את החלטת ועדת ההקצאות, בעניין חלוקת מגרשים לבתי הכנסת של הקהילות השונות, התפרצו עשרות מחברי הקהילות החסידיות, ובפיהם טענות לקיפוח סדרתי של הקהילות החסידיות בהליך הקצאות.

במקום התפתחה מהומה, ישיבת המועצה נסגרה לציבור הרחב, ושוטרים הוזעקו לבניין, על מנת להרחיק את מפירי הסדר.

קדמה להצבעה, מסכת של מאבקים וטיעונים משפטיים, שהחלה לפני כשלושה חודשים עת פרסמה המועצה רשימה של עשרים עמותות להם התעתדה המועצה להקצות קרקעות. בתגובה, נתקבל בלשכת ראש המועצה, מכתבו החריף של עו"ד ויינרוט, שייצג את הרב שלום בער סורוצקין, מנהל רשת הכוללים 'עטרת שלמה' ונאמן ביתו של הגראי"ל שטיינמן, שטען גם הוא לקיפוח בהליך ההקצאות.

עו"ד ויינרוט התריע כנגד הכוונה להקצות קרקעות לעמותות שאין בידיהם אישורי מנהל תקין ומלכ"ר. היועץ המשפטי של המועצה, הודיע בתגובה, כי למרות הפרסום הרשמי, לא יוקצו הקרקעות לעמותות חסרות האישורים, וכתוצאה מכך הצטמצמה עד כדי מחצית רשימת ההקצאות, אותן נתבקשה לאשר אמש, מליאת המועצה המקומית.

אולם בכך לא תמו התלאות.

אנשי הקהילה הכלל חסידית בעיר, בראשות הגאון ר' יוסף בנימין וואזנר, נכדו של הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר מבני ברק, הגישו שעות ספורות לפני ישיבת המועצה, כתב תביעה אישי לבית הדין הרבני בראשות הגרב"ש סלומון בפ"ת, כנגד כל אחד ואחד מחברי המועצה. במסגרת כתב התביעה נתבקש בית הדין להוציא – ואכן הוציא - צו מניעה האוסר על חברי המועצה להצביע בעניינן של שלוש עמותות, שהקרקעות שיועדו להם, הובטחו בעבר, ואחת מהן כבר הוקצתה בעבר בהליך מלא, לקהילה הכלל חסידית.

בעצת פטרונם, ח"כ מאיר פורוש, שברו שני נציגי הקהילה החסידית במועצה את הכלים, ובעוד עשרות חסידים מאנשי הקהילה, מתפרצים לבניין המועצה, ומוחים כנגד האפליה לדבריהם, הגישו נציגי הקהילה החסידית לחברי המועצה צו מניעה מבית הדין הרבני, וטרפדו את הדיון בעניינן של שלושת החלקות.

הצעד התקדימי של הגשת כתבי תביעה אישיים כנגד חברי המועצה, נועד לעקוף את מכשול אי החוקיות שבתביעת המועצה כגוף סטטוטורי בבית דין רבני. אנשי הקהילה שלא רצו לעתור לערכאות, מצאו את הפתרון בדמותו של הגשת תביעה אישית כנגד חברי המועצה.

חברי המועצה, למעט חבר סיעת המפד"ל, הבהירו לפרקליט המועצה עו"ד עופר שפיר שנכח בדיון, כי כיהודים חרדים הם מחויבים אישית להוראות בית הדין הרבני וכתוצאה מכך נאלץ ראש המועצה להוריד את ההקצאות שבמחלוקת מסדר היום.

כשהם מותירים מאחוריהם ריהוט שבור בלשכת ראש המועצה, ולאחר שהתעמתו עם השוטרים שנשלחו לבניין על מנת להשיב את הסדר על כנו, עזבו עשרות החסידים את הבניין, כשחצי תאוותם – דחיית ההצבעה, בידם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד