י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ואיפה היה המלחין של 'חזק'?

עוד מאבק במוזיקה החסידית: משה לאופר החליט שלא להעניק יותר לחנים לאברהם פריד, לאחר שלא היה שותף בחגיגות ה-25 שנה

לא יקבל לחנים. אברהם פריד. צילום: ישראל ברדוגו
לא יקבל לחנים. אברהם פריד. צילום: ישראל ברדוגו

משהו לא טוב עובר על המוזיקה החסידית בתקופה האחרונה. אחרי שדיווחנו כאן לראשונה כי מרדכי בן דוד מתכוון לתבוע את 'גל פז הפקות' על דיסק אוסף שהוציאו ללא רשותו, עכשיו מתפתח מאבק בין שני ענקים אחרים – אברהם פריד ומשה לאופר.

בשבוע שעבר חגג אברהם פריד 25 שנות שירה במופע מיוחד. במהלך המופע שר אברהם פריד את להיטיו הגדולים, כשחלק נכבד מהם היו פרי לחניו של משה לאופר.

אבל מי שחיפש את משה לאופר על הבמה בתור מעבד מוזיקלי או מנצח, לא מצא אותו. משה לאופר גם לא נכח כלל במופע. זאת למרות שלאופר ליווה את פריד במשך שנים רבות והביא לו להיטים שהצליחו מאד, כמו 'חזק', 'ענבי הגפן' ועוד.

במקום לאופר, היה אחראי על העיבוד המוזיקלי יובל סטופל.

בעקבות הסכסכוך שהתפתח בין השניים, נודע כי משה לאופר החליט כי מעתה ואילך לא יעניק לפריד לחנים ולא ישתף עימו פעולה.

רעייתו של משה לאופר אומרת ל'בחדרי חרדים': "בעלי נתן כל כך הרבה לחנים גדולים לאברהם פריד, והוא כנראה החליט שהוא הולך בדרך אחרת. אפשר לשאול אם בכל הקריירה של משה לאופר יש למישהו דבר אחד רע להגיד עליו. בעלי לא רב עם אף אחד".

משה לאופר עצמו סירב להגיב לידיעה.

אמרגנו של אברהם פריד, אלי יזראלביץ, סירב להתייחס לפרטי הידיעה וטען שזהו "קשקוש".

גורמים המעורבים בהפקת מופע ה-25 טוענים כי לאופר לא הוזמן להיות אחראי על העיבודים המוזקליים של המופע בגלל שיקולים כספיים. לדבריהם, אילו היה מוזמן לאופר כל מפיקי האירוע היו מסיימים בהפסדים.

עוד מדגישים גורמים הקשורים להפקה, כי משה לאופר אכן הוזמח להשתתף באירוע ולאחל ברכות בוידאו לאברהם פריד, וכן לנצח על מחזורת שירים שלו, אולם הוא סירב. "לאברהם פריד אין שום אינטרס נגד לאופר. לאברהם פריד מותר לבחור עם מי לעבוד", אומרים בהפקה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד