כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

סיכום 2006: גידול של 20% בפרסום החרדי

'סנו' היא המפרסמת המובילה בשנת 2006. 'בולטון פוטנציאל' מוביל ו'אפיקים במקום השני בהפרש קטן

קטגורית הסלולר בפריחה. פרסום של 'סלקום'
קטגורית הסלולר בפריחה. פרסום של 'סלקום'



דירוג 'יפעת בקרת פרסום' לשנת 2006 קובע: עליה של כ- 20% בהיקפי הפרסום במגזר הדתי – חרדי, זאת בשל התעוררות גזרת הסלולר, כניסת מפרסמים חדשים והתחזקות מפרסמים רבים.
המפרסם המוביל במגזר הוא 'סנו', המותג המוביל 'אורנג'' ומשרד הפרסום המוביל גם השנה הוא 'בולטון פוטנציאל'.

הקטגוריה המובילה: תקשורת סלולרית

בשנת 2006 חזר ענף הסלואר להיות המושקע ביותר במגזר. קטגוריית הסלולר מכפילה את כוחה הפרסומי ואף יותר בהשוואה ל- 2005 ומובילה השנה את הטבלה, תוך כדי שהיא דוחקת למקום השני את קטגוריית הדיור שיורדת בכ- 14%.

הקטגוריה הסלולרית השקיעה השנה כ- 1.4 מליון דולר בפרסום במגזר הדתי - חרדי, זאת לאחר שכל חברות הסלואר מציעות כיום מסלולים בכשרות ועדת הרבנים לענייני תקשורת. המפרסמים הבולטים בקטגוריה הם 'אורנג'' ו'סלקום' עם הוצאה משותפת לפרסום של כמיליון דולר. 'מירס' היא היחידה שהפחיתה השנה בתקציב הפרסום שלה, לעומת המפעילים הסלולרים האחרים.

המפרסמים הבולטים השנה בקטגוריית הדיור, הממוקמת כאמור במקום השני, הם 'חפציבה' באמצעות 'פרסום חן' ו'קריית דגל התורה' באמצעות 'בולטון פוטנציאל'.

רשתות השיווק ממוקמות במקום השלישי במגזר הדתי עם עלייה של 24% וגידול של כל המפרסמים בתוכה. תת ענף נוסף שמכפיל את כוחו הפרסומי השנה הוא תת ענף ספרים.

נתי יעקובי, מנכ"ל 'יפעת בקרת פרסום', אומר כי "תמונת הקטגוריות המובילות בפרסום במגזר הדתי, שונה מאד מהטבלה של המגזר הכללי. זאת בעקבות היצע מדיות שונה, וכמובן הבדלים תרבותיים". יעקובי מוסיף כי קטגוריות "חזקות" במגזר הכללי שכלל לא מופיעות בעשירייה המובילה של המגזר הדתי הן: רכב פרטי, רשתות חשמל, כרטיסי אשראי, ריהוט ותקשורת. לעומת זאת קטגוריות שמופיעות במגזר הדתי ולא מופיעות בעשירייה של המגזר הכללי הן דיור, מוצרי חלב, ספרים, מכללות וסמינרים, קופות חולים וסוכנויות נסיעות.

המפרסמים: 'סנו' מובילה


טבלת המפרסמים הופכת להיות יותר מוטת תקשורת וצריכה והמפרסמים החדשים שנכנסים אליה השנה הם 'פרטנר', 'בזק' ורשת 'שופרסל'. לעומת זאת לא מופיעים השנה בעשירייה: 'חפציבה', 'אגד' וקבוצת 'בנק הפועלים'.

'סנו' היא המפרסמת המובילה השנה במגזר הדתי – חרדי עם הוצאה לפרסום של כ- 767 אלף דולר באמצעות משרדי הפרסום 'מימד' ו'אפיקים'. 'סנו' השקיעה השנה במותגים 'אל כינים', 'סופט', 'ז'אבל', 'מקסימה' ועוד.

'סנו' תופסת את מקומה של 'שטראוס עלית' בטבלה, שהובילה ב- 2005.

במקום השני בטבלה ממוקמת גם השנה 'תנובה' עם עלייה של כ-22% ופרסום בולט ל'שוקו שוק', 'קרלו מוס חדש', 'השף הלבן' ועוד, באמצעות 'פרסום גל'.

'שטראוס עלית' קיצצה את היקפי הפרסום השנה ב-15% וניצבת במקום השלישי השנה. החברה פרסמה באמצעות פרסום 'בולטון פוטנציאל' את מבצע 'שוויץ כולה שלך', מסטיק 'מאסט', 'אחלה לייט' ועוד.

המפרסמים שהכפילו השנה את תקציב הפרסום שלהם ביותר מפי שניים הם 'פרטנר', 'בזק' ו'סלקום'. 'יוניליוור', שהורידה תקציב פרסום במגזר הכללי, כמעט שמכפילה את כוחה בפרסום במגזר הדתי – חרדי.

המשרדים: שוב 'בולטון פוטנציאל'

'בולטון פוטנציאל' מובילים גם השנה את טבלת המשרדים במגזר בגידול של כ- 20% בהיקף הפעילות. הלקוחות העיקריים של המשרד הם 'שטראוס עלית', שכאמור, דווקא צמצם מעט השנה את ההשקעה בפרסום במגזר, 'הצורפים', 'אפקטיב', קופ"ח 'לאומית', ומאידך הצטרפות לקוחות חדשים כמו 'מרכנתיל דיסקונט', 'איקאה' ו'נוברטיס'.

במקום השני בהפרש קטן ממוקם פרסום 'אפיקים' עם גידול של כ- 25%. הלקוחות העיקריים של המשרד הם 'קו אופ הריבוע הכחול' – 'שפע שוק', 'סנו', 'אסם', 'פלאפון' ועוד. במקום השלישי ממוקם 'פרסום גל', שעלה השנה בכ-9%, עם פרסום ל'תנובה', 'חוגלה קימברלי', בנק הפועלים ועוד.

במקום הרביעי ממוקם פרסום 'מימד' שמכפיל את מחזורו בשל הגידול הדרמטי בתקציב 'פרטנר', עבודה אינטנסיבית עם 'סנו', 'יוניליוור' ועוד. גידול נאה נוסף נרשם ל'מקאן אריקסון' הנהנה גם הוא מצמיחת הסלולר במגזר עם פרסום מאסיבי ל'סלקום', 'אסם' ועוד.

'מגזרים' שהתמזג עם 'שקד' מוכיח כי המהלך השתלם וסוגר את העשירייה המובילה עם גידול נאה בתקציבי המשרד המאוחד.

יעקובי אומר כי "טבלת משרדי הפרסום של המגזר מצביעה על כך שהמשרדים המגזריים העצמאיים עדיין שולטים בטבלה. לקבוצות הגדולות של משרדי הפרסום שתי נציגויות בטבלה: 'מקאן אריקסון' במקום החמישי ו'טריו' במקום השמיני".

הערה חשובה: במהלך 2006 הוספו לבקרה המגזרית שני עיתונים: 'יום ליום' ו'כפר חב"ד', וכן שילוט חוצות, מה שיוצר תוספת "מלאכותית" בחלק מהמקרים של עד כ- 5% בהשוואה לנתוני שנת 2005.


טבלת המפרסמים


(2005, 2006, אחוז גידול)

1. סנו $605,000 $767,995 27%
2. תנובה $605,000 $735,323 22%
3. שטראוס עלית $689,983 $587,788 -15%
4. אורנג' $131,740 $522,774 297%
5. יוניליוור ישראל $269,704 $512,303 90%
6. הריבוע הכחול – שפע שוק $386,129 $469,362 22%
7. סלקום $186,201 $428,080 130%
8. בזק $114,000 $395,316 247%
9. אסם $251,332 $380,013 51%
10. שופרסל $250,000 $363,890 46%

טבלת המשרדים


(2005, 2006, אחוז גידול)

1. בולטון פוטנציאל $2,362,518 $2,827,337 20%
2. אפיקים $2,149,257 $2,678,791 25%
3. פרסום גל $2,014,451 $2,193,543 9%
4. מימד $896,668 $1,831,509 104%
5. מקאן אריקסון $869,901 $1,683,708 94%
6. פרסום חן $1,142,104 $1,272,244 11%
7. תוצאות אפקטיביות $1,018,390 $1,156,617 14%
8. טריו $573,524 $1,012,522 77%
9. קו מחשבה $519,418 $707,722 36%
10. מגזרים $138,842 $629,000 353%

טבלת תתי הענפים


(2005, 2006, אחוז גידול)

1. תקשורת סלולרית $615,000 $1,423,903 132%
2. דיור $1,601,486 $1,378,897 -14%
3. רשתות שיווק $980,866 $1,211,456 24%
4. מוצרי חלב $649,384 $745,000 15%
5. ביגוד $632,866 $745,000 18%
6. ספרים $300,000 $720,000 140%
7. בנק $615,000 $720,000 17%
8. מכללות וסמינרים $717,061 $720,000 0%
9. קופות חולים $530,961 $612,640 15%
10. סוכנויות נסיעות ותיירות $677,000 $568,183 -16%

הקמפיינים הגדולים


הקמפיינים הגדולים

1.'שטראוס עלית' – מבצע כזה עוד לא היה! - שוויץ כולה שלך $88,740
2.'אורנג'' - תהנה מהחופש - 19 אג' לדקה בתוך הקהילה לכל הרשתות $88,394
3.'אורנג'' - הכל 9 - 9 אג' לדקת שיחה, 9 ש"ח לחודש לזוג מכשירים $85,491
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד