י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פחות משנה אחרי אלבום ההופעה בפריז: שוואקי חדש

בחנויות המוסיקה החסידית בארה"ב אפשר כבר להשיג את האלבום החדש. באלבום משתתפים טובי המוסיקאים, ולראשונה משתתפת גם מקהלת הילדים 'שירה חדשה'

שוואקי 4: דיסק "לשם שמים"
שוואקי 4: דיסק "לשם שמים"

אומן המוסיקה החסידית יעקב שוואקי משיק השבוע את אלבומו הרביעי, "לשם שמים". שבעה אלבומים רשומים על שמו, אולם שלושה מהם הם אלבומי אוסף או הופעות חיות, כעת כאמור מגיע לשוק האלבום הרביעי.

באלבום החדש 13 קטעים בעיבודים שונים וממלחינים מגוונים. המלחינים, חלקם אלמוניים: משה ורצברגר, איצי וואלדנר, ברוך לוין (נער הפלא), הרב משה דוד שוואקי, מוישה לאופר, הרב מנחם דוידוביץ' ובריו חקשור שהלחין את הלהיט המסתמן "ברשות". המעבדים מוכרים מעט יותר, מונה רוזנבלום, משה לאופר ובנו אלי ויענקי בריקסמן.

כאמור 13 הקטעים מכילים כמה להיטים בכמה שפות. "טאטע", באידיש שיר שקט שפורט על נימי הרגש, לעומתו "מה מה מה" (מה טובו), הוא להיט קצבי וקליט.שוואקי הקליט 2 גרסאות ל"טאטע". האחת כאמור באידיש, שקטה, השניה באנגלית, שמזכירה במעט את להיטו סוחט הרגשות של אברהם פריד באלבום "בין כך ובין כך". גם רצועה 'מזרחית' יש באלבום, כיאה לבן העדה החלבית: "הלא ידעת".

את השירים מלווה מקהלת "שירה חדשה", ההפקה של יוחי בריקסמן וגם ליפא שמעלצר קפץ לביקור, לא בשירה, בכתיבת מילים ועיבוד קולי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד