כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

שלטונות אוקראינה החרימו 17 ספרי תורה

לטענת השלטונות, ספרי התורה העתיקים מוחזקים "בצורה רשלנית". ראשי הקהילה: "מדובר בפוגרום מודרני. עלילת דם נוסח שנת 2007"

עלילת דם. נציגי השלטון מחרימים את הספרים. צילום: אתר COL
עלילת דם. נציגי השלטון מחרימים את הספרים. צילום: אתר COL

זעזוע במחוז ז'יטומיר: שלטונות אוקראינה החליטו כי ספרי התורה בקהילה היהודית מוחזקים בצורה רשלנית, והערב החרימו את הספרים תוך זלזול גדול. מדובר ב-17 ספרים עתיקים הנמצאים ברשות הקהילה וניצלו מהפוגרום של שלטון הצאר וכן מתקופת הנאצים. על כך מדווח אתר COL.

ראשי הקהילה טוענים בתגובה: "מדובר בפוגרום מודרני. לטעון שאנחנו מחללים ספרי תורה זו עלילת דם נוסח שנת 2007".

הפרשה המוזרה החלה לפני כמה שנים, כאשר הארכיב של המחוז הסכים להחזיר לקהילה את 17 ספרי התורה. לדברי הרב של מחוז ז'יטומיר, הרב שלמה וילהלם, הספרים נמצאים בתוך כספת והם גם מבוטחים. "הטענה כאילו הם מוחזקים בצורה רשלנית היא אנטישמית. לפני חודש הגיעו נציגים של השלטונות, הורו לקהילה לפתוח את הכספת, פיזרו את הספרים בחוסר כבוד על הרצפה והחלו למדוד את אורך המגילות, תוך שהם טוענים שהקהילה היהודית גנבה חלק מהם. זה היה מחזה מבזה".

גורם במרכז רבני אירופה הסביר אמש כי "לפני כמה ימים, הורו לקהילה להחזיר מיד את כל הספרים לשלטונות, אך מכיוון שסירבנו הודיעו לנו שביום רביעי בבוקר יפשטו אנשי המשטרה המקומית על בית הספר היהודי וייקחו בכוח את הספרים".

הרב אברהם שלזינגר, ראש אגף במרכז רבני אירופה, אף נפגש לפני כמה שבועות עם מושל המחוז, וחילץ ממנו התחייבות לפיה הספרים יישארו בידי הקהילה, כדי למנוע סכסוך בינה לבין מהשלטונות. "הסיכום של הרב שלזינגר הרגיע אותנו מאוד", אמר גורם בקהילה היהודית, "אבל עכשיו אנחנו מבינים, שהם לא מתכוונים לעמוד בסיכומים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד