כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

"היצור המוזר ישיבה חילונית מקבל הכרה רשמית"

שרת החינוך הבטיחה לתקצב את הישיבה החילונית שנפתחה בת"א. ח"כ כהן: יצור הכלאיים זוכה לתמיכה, ואילו המוסדות התורניים מקופחים

מזמין לביקור. ח"כ כהן
מזמין לביקור. ח"כ כהן

הישיבה החילונית הראשונה נפתחה בשבוע שעבר בתל-אביב. שרת החינוך, יולי תמיר, השתתפה בטקס חנוכת הישיבה והצהירה כי תפעל לתקצב את הישיבה. ח"כ ר' יעקב כהן בתגובה: היוצר המוזר מקבל הכרה רשמית, ומהישיבות מתעלמים.

הישיבה החילונית נפתחה בתל-אביב ועל-פי דיווח הישיבה, כיום לומדים בה 150 תלמידים ומלמדים בה מורים שונים, בהם ארי אלון, יונה ארזי, דב אלבוים, מוקי צור ועוד. לדבריהם, מפעם לפעם מגיעים גם רבנים להעביר שיעורים.

שרת החינוך, יולי תמיר, השתתפה בטקס חנוכת הישיבה, והבטיחה לתקצב את הישיבה המוזרה: "אפעל לקדם תקצוב ישיבות, גם לחילוניים ולא רק לדתיים. אני שרת חינוך חילונית ולדעתי היהדות היא חלק בלתי נפרד מאיתנו... זה נושא קרוב ללבי. אני יהודיה חילונית ויש מקום בחברה הישראלית ובמערכת החינוך ללמוד ברוח זו", אמרה השרה.

בתגובה, פנה ח"כ ר' יעקב כהן, במכתב לשרת החינוך, בו תמה כיצד דווקא היצור המוזר המתיימר להיקרא כ'ישיבה' מקבל הכרה רשמית, לעומת הישיבות עצמן שהשרה מעדיפה להתעלם מהן. ח"כ יעקב כהן קורא לשרה לבקר מקרוב במוסדות החרדיים ולהתרשם מהרמה ההתנהגותית כמו הלימודית.

"עולם הישיבות אינו זקוק לתמיכה ובודאי שלא להכרה רשמית של הרשויות לסוגיהן. אך כשרת החינוך של מדינת ישראל, שאף טרחה לבקר בבתי ספר שכל כל המגזרים, הבדואי, הנוצרי והערבי וכעת גם בישיבה החילונית , הייתי מצפה כי תנסה לפחות לבקר גם במוסדות חרדיים ולראות את יופיים", קובע כהן.

"המונח 'ישיבה' אינה עולה קנה אחד עם חילוניות כך שהשעטנז הזה הוא בלתי מציאותי", מדגיש כהן. "ואם ברצונה של השרה לגלות יצירתיות ולייעל את מערכת החינוך, שתקדיש מאמצים לשיפור המערכת הממלכתית שם מצפה לשרה עבודה למכביר. מערכת החינוך הממלכתית משוועת לשינוי, ההורים והתלמידים מלאי אכזבות, וכל שינוי שיתבטא בשילוב תכנים יהודיים בחומר הלימודי יתרום לשיפור המערכת ולמיגור תחלואיה. הישיבות החרדיות, לעומת זאת, נמצאות בידיים טובות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד