י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

'המודיע' מוביל, למרות המשרדים הגדולים

מאחורי המספרים: עיתון 'המודיע' אולי מוביל את היקף הפרסום, אבל רוב משרדי הפרסום הגדולים הפנו ל'יתד נאמן' פרסום בהיקף נרחב יותר. פרשנות

יותר פרסומות קטנות. מנכ"ל 'המודיע' אלעזר קנופף עם העיתונאי מנחם גישייד
יותר פרסומות קטנות. מנכ"ל 'המודיע' אלעזר קנופף עם העיתונאי מנחם גישייד

הנתון שלכאורה אין עליו חולק הוא כי תקציבי הפרסום של העיתונים מגיעים בעיקר ממשרדי הפרסום הגדולים והם אלו שמשפיעים על הטבלאות.

אולי כך חשבתם עד כה, אולם מבדיקה מקיפה של נתוני 'יפעת בקרת פרסום' ומפילוח מדוקדק של הפניית תקציבי הפרסום של המשרדים הגדולים, עולה כי ההובלה של עיתון 'המודיע' על עיתון 'יתד נאמן' היא דווקא לא מעשרת משרדי הפרסום המובילים, וממילא, לא מהחברות הגדולות במשק.

ובמילים אחרות: עיתון 'המודיע' מוביל על 'יתד נאמן', למרות שרוב משרדי הפרסום הגדולים הקדישו ל'יתד נאמן' פרסום בהיקף נרחב יותר.

רוצים הוכחות? הנה: המשרד המוביל של 2007, 'בולטון פוטנציאל', העביר ל'המודיע' פרסום בהיקף של 27,512 אינטש בשנת 2006, ואילו ל'יתד נאמן' מעט יותר - 28,885 אינטש.
גם משרד הפרסום במקום השני, 'אפיקים', העניק ל'יתד נאמן' יותר - 27,653, לעומת 23,454 בלבד ל'המודיע'.

במשרד השלישי - 'פרסום גל' הנתונים בין שני היומונים דומים, אולם ב'מימד', 'מקאן אריקסון', 'פרסום חן' - שוב ישנו פער (קטן אמנם) לטובת 'יתד נאמן'.

המשמעות של הדברים היא כי נתח הפרסום שגורם ל'המודיע' להוביל על פני 'יתד נאמן' אינו מגיע מהחברות הגדולות במשק, שכביכול מאמינות יותר בפרסום בעיתון של הפלג החסידי. אלא הגורם העיקרי להובלה של 'המודיע' הוא הפרסום של חברות קטנות, או מוסדות וארגונים, שהיקף הפרסום של המודעות קטנות שלהם בא לידי ביטוי יותר בעיתון 'המודיע' מאשר ב'יתד נאמן'.

עם זאת, ההובלה של שני העיתונים היומיים על שני השבועונים באה לידי ביטוי גם בחלוקת היקפי הפרסום של המשרדים הגדולים. היקפי הפרסום של משרדי הפרסום ביומונים גבוה לפעמים בעשרות אחוזים מהיקף הפרסום בשבועונים.

גם ההובלה של עיתון 'משפחה' על 'בקהילה' נובעת ברובה מאופן חלוקת היקפי הפרסום של המשרדים הגדולים. כך לדוגמה, 'בולטון פוטנציאל' הקדישו ל'משפחה' 20 אלף אינטש לעומת 18 אלף ל'בקהילה'. ב'פרסום חן' הפער הוא גבוה בהרבה – למעלה מ-10 אלף אינטש ל'משפחה', לעומת מעט יותר מאלף אינטש ל'בקהילה'. ב'מקאן אריקסון' הקדישו ל'משפחה' 29 אלף אינטש, לעומת 10 אלף ל'בקהילה', זאת בעקבות מבצעים שונים בשיתוף פעולה בין 'סלקום' ו'משפחה'.

לעומת זאת, בין עשרת משרדי הפרסום הגדולים יש גם כאלה שהפנו ל'בקהילה' היקף פרסום נרחב יותר, כמו 'מימד' (פער של כ-3,000 אינטש לטובת 'בקהילה') ו'פרסום גל' (פער דומה).

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד