כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

'החורבה' חוזרת לחיים

מחזירים עטנה ליושנה: הגר"ש קוק הוכתר כרבו של בית הכנסת 'החורבה' בעיר העתיקה בירושלים. רב הכותל: מקווה שעיכובי הבנייה יפסקו

הגר"ש הכהן קוק במעמד ההכתרה
הגר"ש הכהן קוק במעמד ההכתרה

בשנים האחרונות נעשים מאמצים לשקם את בית הכנסת 'החורבה' בעיר העתיקה בירושלים, לאחר שנחרב בתש"ח. עתה גם הוכתר רב לבית הכנסת.

במעמד נרגש הוכתר בשבוע שעבר הגאון רבי שמחה הכהן קוק שליט"א, רבה של רחובות, כרבה של בית הכנסת 'חורבת רבי יהודה החסיד'. על כתב ההכתרה חתמו גדולי ישראל שליט"א, ובראשם מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א וגדולי תורה נוספים.

בית הכנסת 'החורבה' הוקם לפני קרוב ל-150 שנה, על שרידיו של בית הכנסת שהקימו תלמידיו של רבי יהודה החסיד לפני למעלה מ-300 שנה, אולם עם כיבוש העיר העתיקה על-ידי הערבים בתש"ח, נחרב עד היסוד.

את מעמד ההכתרה נערך ביום חמישי בלילה, הנחה ר' יצחק פינדרוס, ראש עיריית ביתר-עילית. הרב מנחם פרוש, ציין באירוע כי זוכר הוא את בית הכנסת בתפארתו, הביע את שמחתו של החלום שכל השנים לא נשכח - לראות את החורבה בבניינה.

רבה הספרדי של הרובע היהודי, הגאון רבי אליהו מדינה שליט"א, הודה על הזכות העצומה לקבל אישיות מיוחדת ונפלאה, לסייע ולעודד את בניינה ושכלולה של ירושלים העתיקה.

הראשון לציון הגאון רבי משה שלמה עמאר שליט"א דיבר על ענין החזרת העטרה ליושנה, בבחינת "קמה אלומתי וגם נצבה", המסמל באופן מיוחד את ביהכנ"ס החורבה ההולך ומוקם לתפארת ירושלים.

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ שליט"א, הביע את תקוותו כי עיכובי הבניה ייפסקו וכי מעמד זה יסמל את הנחת האבן הרוחנית לביהכנ"ס שתגרור אחריה גם את כל האבנים האחרות בבניינן.

חתם את המעמד חתן השמחה, רבו של בית הכנסת החורבה, הגר"ש קוק שליט"א, באומרו כי אירוע זה הינו בבחינת "דרישה לציון", היא הכיסופין שלנו לבנין ביהמ"ק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד