י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

4 חנויות, רחוב אחד

בטיול לאורך רבי עקיבא תוכלו להיתקל 4 פעמים בחנות חליפות של 'אביב'. למה ארבע חנויות לחברה אחת? החנות הרביעית ל"בגדי מעצבים" נפתחה השבוע

הרה"ר הרב יונה מצגר בהשקת הסניף. לידו: אביב כהן
הרה"ר הרב יונה מצגר בהשקת הסניף. לידו: אביב כהן

איך קורה שחברה אחת מחזיקה ב-4 חנויות לאורך רחוב רבי עקיבא בבני ברק? תשאלו את אביב כהן, הבעלים של אופנת 'אביב' – חליפות ועניבות לגברים. את החנות הרביעית הוא פתח השבוע, ובה הוא מציע בגדים ייחודיים בעיצובים אישיים שלו.

הכל החל לפני כארבע וחצי שנים. עד אז היה אביב כהן נציג מכירות בחנות היוקרתית לחליפות 'אופנת סגל'. שם הוא היה אחראי במשך 5 שנים על הלקוחות מהמגזר הדתי והחרדי.

בשיחה עם 'מרכז העניינים' הוא מספר כי "היו מגיעים לשם גם אנשי עסקים דתיים וחרדים, השכבה העליונה היתה מגיעה לרכוש שם חליפות להם ולילדיהם".

לפני כארבע וחצי שנים הוא יצא לדרך עצמאית ופתח חנות קטנה ברחוב רבי עקיבא 'אביב'. אט אט התרחבה הרשת ונפתח עוד שני סניפים חדשים – 'אביב קלאסיק V2', 'אביב עניבות' ו'ג'וניור' (בחנות אחת). בכל חנות הוא מציע סחורה נפרדת, כאשר החנות הראשונה הפכה ל'אביב עודפים'.

השבוע התקיים טקס פתיחת החנות הרביעית, שבה ימכרו בגדים בעיצובים מיוחדים ובכמויות קטנות. החנות הזאת היא לא עוד חנות לחליפות, אלא הפעם מדובר על "בגדי מעצבים". את החליפות בחנות החדשה יעצב אביב כהן עצמו, הבעלים של 'אביב'.

"זה יהיה מותג שלי, עם בגדים שאני מעצב בעצמי", אומר כהן. "תמיד היתה לנו התמחות בחליפות חדשניות לצעירים, אבל הפעם ההתמקדות היא יותר על עיצובים מיוחדים, כאשר הדוגמאות מתחלפות כל הזמן. זה לא יהיה משהו המוני, אלא בכמויות קטנות".

* יש דרישה בציבור לחליפות מעוצבות?

"בוודאי שיש דרישה. היום הצעירים רוצים דברים שאין לאף אחד אחר, בגדים לא המוניים. מה שהיה עד היום נקרא בשפת הטכסטיל קונפקציה – ייצור בכמויות. הדברים שאני אמכור כאן אין בכמויות. נגמר? מתחלף הדגם".

* מאיפה אתה שואב את ההשראה לעיצובים?

"גם על פי האופנה עולמית, אבל אני כמובן נזהר שיהיו דברים יותר רגועים שיתאימו לבחורי ישיבות ולהופעה המכובדת שלהם המקובלת בעולם הישיבות".

* ברור לך שיפנו אליך הרבה חיצי ביקורת על מהלך כזה. יגידו שזה נוגד את ההשקפה שלנו.

"אני לא הולך להיות כמו בעולם החילוני. כולם יודעים את זה. זה לגיטימי שיש בחור ישיבה שרוצה שהחליפה תשב עליו טוב ושלא יהיה משהו שבלוני, שהבדים יהיו שונים. בשביל זה צריך שתהיה תחלופה, ושלא הכל יראה אותו דבר. לכן אנחנו עושים גימיק בכל חליפה שקצת תהייה שונה".

*איזה גימיקים?

"למשל, יש חליפות מחוטבות שרואים את פס החיטוב גם מקדימה וגם מאחורה. יהיו גם פסי 'לורקס' - פס כסף עדין שמתאים לחתנים. יש חליפות כפתור אחד, שני כפתורים, ארבעה כפתורים בגרסה מרובעת. לאחרונה גם חליפות הדבל מתחילות להיכנס חזרה, ואני משווק אותן באופן בלעדי".

כהן מדגיש כי ברשת החנויות שלו הוא מציע חליפות לכל שכבות האוכלוסייה – ממחיר 290 שקל עד כמעט 2,000 שקל. לדבריו, המטרה העיקרית שלו היה לא להיות שבלוני, אלא לחדש כל הזמן. לשוק הכללי הוא לא ממהר להיכנס, זאת לדבריו על-פי הוראה של רב אליו הוא נשמע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד