כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

מי יחליט בנושאי דת ומדינה? מועצת יש"ע ושמאלנים

חברי הכנסת החרדיים שימו לב: אולמרט מתכנן "פיוס היסטורי" בין דתיים וחילוניים וחקיקה בנושאי דת ומדינה. את עמדת המגזר החרדי הוא לא ממש מעוניין לשמוע

קדימה רוצה שינוי. אולמרט
קדימה רוצה שינוי. אולמרט

יהדות התורה כבר לא תהיה בקואליציה, וזה סופי. זה כנראה מאפשר לראש הממשלה לנהוג ביד חופשית בכל הנושאים הרגישים של דת ומדינה, מבלי להתחשב בעמדת המגזר החרדי.

בעיתון 'מעריב' פורסם היום כי בכוונת אולמרט לחדש את הדיון הציבורי בסוגיית היחסים שבין דת ומדינה, ולבחון הצעות שמיועדות לקדם "פיוס היסטורי", כך על-פי הדיווח, בין חילונים לדתיים בסוגיות המרכזיות.

דיון ראשון של הפורום החדש כבר התקיים ביום רביעי שעבר בלשכת ראש הממשלה.

בוודאי גם אתם שואלים את עצמכם מיהם האישים החשובים שראויים לייצג את המדינה, לפחות מצד ה'דת'. על פי הפרסום, מדובר בחברי מועצת יש"ע בנצי ליברמן ושאול גולשטיין, וכן הרבנים הדתיים לאומיים הרב יואל בן-נון והרב יובל שרלו. מהצד השני, הצד שמאלי של המפה הפוליטית, יהיו אלו הד"ר פניה עוז, בתו של הסופר עמוס עוז והסופרים והעיתונאים דוב אלבוים והד"ר גדי טאוב.

מרכז הפורום הוא ח"כ לשעבר מטעם המפד"ל נחום לנגנטל.

מטרת הדיונים היא לא רק ליצור דו-שיח חסר מסקנות. על-פי הפרסום, אנשי מועצת יש"ע והאקדמאים החילוניים אמורים להגיע להסכמות בענייני דת ומדינה על מנת להמליץ לממשלה לאמץ התקנת תקנות ותיקוני חקיקה בנושאים אלו. את המסקנות הם אמורים להציג עד חודש מאי.

לנגנטל אמר בשיחה עם 'מעריב' כי "צריך לקבוע קווים מסוימים לפיהם יש להתייחס לחגים, לשבת וכן להסדיר חשיבה משותפת על דמותה של המדינה היהודית והדמוקרטית. דבר נוסף שחשוב לדון בו זהו האופן שבו יש לראות את חגי ישראל".

חברי הכנסת החרדיים שיקראו ידיעה זו וודאי יתמהו לעצמם מדוע בחר ראש הממשלה לקיים דיונים בנושאי דת ומדינה עם גורמים דתיים לאומיים בלבד, ובלי לשמוע את עמדת המגזר החרדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד