י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

וולפסון ורנרט מצטרפים לרכישת השליטה בבנק לאומי

הבעלים של חברת נס טכנולוגיות ומייסד 'קרן וולפסון' ואיירה רנרט נמנים על המיליארדרים הזרים שיצטרפו לקרן סרברוס ברכישת השליטה בבנק לאומי

הבן, משה וולפסון. צילום: נס טכנולוגיות
הבן, משה וולפסון. צילום: נס טכנולוגיות

קבוצת סרברוס־גבריאל השלימה את רשימת ששת המשקיעים שיצטרפו לרכישת גרעין השליטה בבנק לאומי. מדובבר בשישה אילי הון יהודים זרים, שחלבקם השקיעו גם באופן פרטי בקרנות
ההשקעה של סרברוס וגבריאל. כך מדווח הבוקר (א) עיתון מעריב.

המשקיעים הם בשנות השבעים או השמונים לחייהם, ומעוניינים לרכוש את לאומי ממניעים עסקיים וציוניים.

הרשימה שנחשפת לראשונה במעריב הועברה לפיקוח על הבנקים ואושרה על ידו.

השם החם ברשימה הוא איש העסקים האמריקני זאב וולפסון, בעל השליטה בנס טכנולוגיות. וולפסון, יהודי אמריקני חרדי, מתגורר בניו יורק ומנהל גם עסקי נדל”ן ונפט.

משקיע נוסף הוא דניאל אברמס, שעשה את הונו בחברת סלים פאסט (מוצרי הרזיה).‬ אברמס, המתגורר בניו יורק, מכיר היטב את המערכת העסקית בישראל. הוא תרם כסף למשנה לראש הממשלה שמעון פרס, והוא מקורב לראש הממשלה אהוד אולמרט. שמו הוזכר בפרשת מכירת הבית בירושלים.

משקיע נוסף, הידוע כתומך גדול של מוסות תורה וחסד בישראל, הוא איירה לאון רנרט, הבעלים של קונצרן תעשייתי ענק ולשעבר פעיל בשוק ההון האמריקני.

מורט צוקרמן נמנה אף הוא עם קבוצת המשקיעים. הוא מתגורר בניו יורק, ולשעבר כיהן כיו”ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה”ב. צוקרמן הוא מולטי מיליונר והבעלים של העיתונים האמריקניים ניו־יורק פוסט ויו.אס ניוז אנד וורלד רפורט. כמו כן ברשותו שפע נדל”ן בניו יורק.

סרבורס גבריאל תחזיק באמצעות חברת ברנע ‭ 10%‬ממניות גרעין השליטה בלאומי, וששת המשקיעים הפרטיים יחזיקו בב‭10%‬ נוספים, אם כי לא בחלקים שווים.‬ מקורות בקבוצת סרבורס אישרו כי אכן זו רשימת המשקיעים, והעריכו כי הקבוצה תאושר על ידי בנק ישראל.

זאב וולפסון, מייסד נס טכנולוגיות, עומד בראש קרן התומכת בפרויקטים הקשורים לחינוך יהודי ברחבי העולם. בישראל, ארצות הברית, צרפת, ומדינות אחרות. אחד הפרויקטים המפורסמים בישראל הוא, פעילות אברכים בקרב האוכלוסייה החילונית בישראל. התמיכה השנתית של הקרן בפרויקטים השונים מגיע לעשרות מיליוני דולרים בשנה.

הקרן תומכת בעשרות כוללים הנמצאים ברובם בערים חילוניות. האברכים הנתמכים מהקרן נדרשים לגור עם משפחתם בעיר, ללמוד במשך היום בכולל ובערב ללמוד עם בעלי בתים חילוניים ומסורתיים. בנוסף הקרן תומכת בפרויקטים שונים בקרב יוצאי מדינות חבר העמים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד