ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הממשלה אישרה הצעת תקצוב בתי הספר החרדיים

הממשלה קיבלה הצעת חוק של משולם נהרי לתקצוב מוסדות החינוך החרדיים. שרת החינוך נמנעה בהצבעה. אולמרט: "שנים התעלמנו מצרכיהם - ועוד הטפנו להם מוסר"

ילדים בתלמוד תורה. צילום: ארכיון
ילדים בתלמוד תורה. צילום: ארכיון

הממשלה אישרה היום את הצעת החוק של השר משולם נהרי מש"ס, לתקצוב מוסדות החינוך החרדיים. כל שרי הממשלה תמכו בהצעה, למעט שרת החינוך יולי תמיר, שנמנעה.

לפי החוק, השרה תמיד תנסח יחד עם הרשויות המקומיות את הקריטריונים, עד להשלמת תהליך החקיקה בכנסת.

הדיון בממשלה עלה לטונים גבוהים במיוחד כאשר השרה תמיר השמיעה את עמדתה בסוגייה. "אם החוק יעבור היום", הזהירה, "משמעו שאנו לא נממן רק את ש"ס - אלא גם את החמאס והתנועה האיסלאמית. יש כאן פירצה למימון החינוך הפרטי, כולל זה האיסלאמי".

בסופו של דבר החליטו השרים לאמץ את הצעת ש"ס ולפעול לחקיקה שתחייב את הרשויות המקומיות בישראל להתחיל לתקצב בצורה שווה מוסדות חרדיים של החינוך העצמאי. השרה תמיר נמנעה וטענה כי מדובר בהחלטה לא הוגנת.

הצעתה של תמיר לחייב את איחודם של הזרמים השונים בציבור החרדי נדחתה על ידי הממשלה.

בש"ס הביעו תרעומת על דברי השרה, ובעיקר על ההשוואות שכללו דבריה. "כשנגמרים הטיעונים האינטליגנטיים, את מתחילה להלך אימים על הציבור", הטיח בה השר יצחק כהן. השר אלי ישי, אמר: "התלמידים החרדים אינם סוג ב´. יש לקיים את ההסכם הקואליציוני ככתבו וכלשונו". יוזם החוק, נהרי, תקף את תמיר: "היא תביא להמשך ההפליה בין תלמידי החינוך הממלכתי לבין החרדים".

גם ראש הממשלה אולמרט התייחס לסוגייה הטעונה: "במשך שנים מקפחים אותם, מתעלמים מצרכי המגזר החרדי. בסופו של דבר אנו גם מטיפים להם מוסר. צריך להפסיק עם זה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד