י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נצחון ל-MBD: 'גל פז' יפסיקו לשווק

פרסום ראשון: בעקבות תביעה של הזמר מרדכי בן דוד, בית המשפט המחוזי בתל-אביב הוציא צו מניעה זמני האוסר על 'גל פז' למכור תקליטים של הזמר

תובע מיליון שקל. מרדכי בן דוד. צילום: ישראל ברדוגו
תובע מיליון שקל. מרדכי בן דוד. צילום: ישראל ברדוגו

נצחון זמני לזמר מרדכי בן דוד בתביעה נגד 'גל פז': בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו מניעה זמני האוסר על חברת 'גל פז' לשווק תקליטים של הזמר מרדכי בן דוד. פסק הדין ניתן על-ידי סגן נשיא בית המשפט, השופט יהודה זפט.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', הזמר מרדכי בן דוד הגיש תביעה כנגד חברת 'גל פז הפקות' על-סך מיליון שקל, בטענה שהוציאו לאור תקליט אוסף שלו שלא כחוק. ב'גל פז' טוענים כי הכל נעשה כחוק, ואילו מרדכי בן דוד הוא זה אשר חייב להם כספים.

כאמור, היום הוגש צו מניעה זמני האוסר על 'גל פז' לשווק את תקליטי האוסף של בן דוד. דיון נוסף נקבע יתקיים בעוד כשבועיים במעמד הצדדים.

מרדכי בן דוד מיוצג בתביעה על-ידי עורך הדין אבי לביא.

בכתב התביעה נאמר כי בשנות ה-80 מכר בן דוד ל'גל פז' את זכויות ההפצה על מספר אלבומים שלו. חלק משיריו הופצו באמצעות גורמים אחרים. הוסכם בין הצדדים כי מדובר בזכויות להפיץ אלבומים שלמים ומבלי שלנתבעים תהיה הזכות ליצור מהשירים המצויים באלבום אוסף.

לאחרונה יצאה חברת 'אורנג' במבצע במשותף עם 'גל פז'שבמסגרתו הוענק למצטרפים לרשת אוסף עם 36 להיטים מן העבר של מרדכי בן דוד.

לטענת התובעים, זכויות ההפצה בחלק מן השירים לא הועברו מעולם ל'גל פז'. בכתב התביעה נאמר כי "הנתבעים פשוט עשו דין לעצמם והחליטו להוציא אלבום אוסף לתובע, אלבום אליו העתיקו שירים שכבר הופצו על ידם במסגרת האלבומים הנ"ל וכן שירים נוספים שמעולם לא הועברו להפצתם בדרך שהיא. התובעים מעולם לא קיבלו את הסכמתו של התובע ואפילו לא יידעו אותו על כך".

לטענת עו"ד של בן דוד, דיסק האוסף יצא ברמה ירודה ביותר, וגרם לפגיעה בשמו הטוב, במוניטין שלו ובפופולריות שלו. מה גם שמרדכי בן דוד עצמו התכוון להוציא באותו זמן אלבום אוסף שכזה אשר היה מתוכנן להיות מוקלט כולו ברמת איכות גבוהה יותר.

קישורים:
תביעת ענק במוזיקה החסידית - MBD נגד 'גל פז'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד