א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

צוות של 'בקהילה' נעצר בירדן

חיילים ירדנים פתחו במרדף אחר הצוות, לאחר שלא שעו להוראות לעצור. החשד היה כי מדובר במרגלים. לאחר חקירה ממושכת הם שוחחרו

מעבר הגבול בירדן
מעבר הגבול בירדן

צוות של עיתון 'בקהילה', שנסע לירדם לצורך הכנת כתבה, נעצר על-ידי המשטרה החשאית הירדנית, בחשד כי אנשי הצוות הינם מרגלים. לאחר מספר שעות של חקירה, החוקרים החלו להאמין לטענתם כי הגיעו למטרות עיתונאיות בלבד - והצוות שוחרר.

הכל החל היום (ד') בשעות הצהריים. צוות של 'בקהילה', שכלל את עורך מוסף 'קולות' יצחק הורוויץ, העיתונאית שרה גוטליב והצלם עזרא לנדאו, עבר את הגבול לירדן. מטרת הנסיעה היתה לצורך הכנת כתבה למוסף פסח של העיתון, על מחנה השבויים הממוקם בירדן, באזור העיר מפראק, בן שהה בעבר הרב שאר ישוב הכהן, רבה הראשי של חיפה.

הצוות התייעץ לפני הנסיעה עם שגרירות ישראל, והוחלט שלא לצרף למסע את הרב שאר ישוב, וזאת במטרה לא למשוך תשומת לב מיותרת.

לדברי אנשי הצוות, ככל הנראה מרגע כניסתם לירדן התבצע מעקב אחריהם. לאחר שסיימו את הביקור במחנה השבויים לשעבר, התכוונו להמשיך במסע ולבקר למקומות נוספים.

במהלך נסיעתם בכביש, עברו בסמוך למפקדה צבאית. לפתע יצאו מן המפקדה מספר חיילים לבושים אזרחית והורו להם בסימני ידיים ובשריקות לעצור בצד. הנהג הבחין בהוראות לעצור, אבל לא שעה להוראות היות והחיילים היו לבושים אזרחית.

החיילים פתחו במרדף, כשלמרדף הצטרפו בהמשך גם רכבים נוספים וניידות משטרה ירדניות. בשלב מסוים חסמו את נסיעתם נגמ"שים ומכונית של שירות הבטחון הירדני, והם עצרו את אנשי הצוות.

הצלם עזרא לנדאו נותר דבק במשימתו העיתונאית ומיהר להחביא את כרטיס הזיכרון של מצלמתו בתוך הנעל, מחשש שהירדנים יחרימו את התמונות שצילם. הם נחקרו במשך כ-4 שעות, כאשר החוקרים הירדנים מתייחסים אליהם בזלזול ובחוסר אמון.

לקראת שקיעת השמש ביקשו העיתונאים להשהות את החקירות במטרה להתפלל מנחה. רק לאחר בקשות רבות הסכימו הירדנים ואישרו להם לצאת להפסקה. תפילתם של העיתונאים לוותה בפרצי צחוק של השוטרים הירדנים.

אנשי השירות החשאי הירדני היה משוכנעים כי הם עלו על צוות מרגלים מסוכן, ולא האמינו "לסיפורים" של העיתונאים. העיתונאית ניסתה לשכנע אותם בצדקת טענותיהם והציגה להם דפי טיוטה של ראיון עם הרב שאר ישוב, המספר על שהיתו במחנה השבויים. הירדנים עיינו היטב בטיוטות וביקשו תרגום.

לאחר חקירה ממושכת הירדנים החלו להשתכנע כי אכן מדובר בעיתונאים תמימים ולא במרגלים. הם נלקחו למטה המרכזי של המשטרה, נחקרו שוב וצולמו בוידאו, ורק לאחר מכן הורשו לחזור לישראל.

אנשי הצוות אמרו ל'בחדרי חרדים: "לא היינו לחוצים, לקחנו את זה בהומור והאמנו כל הזמן שנסתדר. גם לא פנינו בבקשת עזרה לגורמים בישראל. למען האמת, הסיפור הזה הוא מה ש'עשה' לנו את הכתבה...".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד