ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

פישר לא יהיה מעורב בניהול 'אלף'

למרות כניסת קבוצת ברונפמן - פישר כשותפים ב'שופרסל', ר' שלום פישר לא יהיה מעורב בניהול הרשת החרדית 'אלף', בעקבות חוזה לניהול בלעדי של מקימי הרשת מרגלית ובוים

מעוניין לקדם את עסקיו באמצעות הרשת. שולם פישר. צילום: מאיר דהן - שירו לו
מעוניין לקדם את עסקיו באמצעות הרשת. שולם פישר. צילום: מאיר דהן - שירו לו

למרות כניסת קבוצת ברונפמן - פישר לשותפות ברשת 'שופרסל', איש העסקים החרדי שולם פישר לא יהיה מעורב בשלב הראשוני בפעילות במגזר החרדי ובניהול הרשת החרדית 'אלף'.

היום (ד') הודיעה דסק"ש, שבשליטת נוחי דנקנר, כי תמכור 19.8% מ'שופרסל' למתיו ברונפמן ושולם פישר בתמורה לכ-214 מיליון דולר. העסקה היא לפי שווי של 1.08 מיליארד דולר - סכום הגבוה בכ-30% מהערך בו נסחרת הרשת בבורסה.

העסקה תתבצע בשני חלקים: בחלק הראשון, שיתבצע בתוך 90 יום מההתקשרות, ימכור דנקנר כ-13.9% משופרסל ב-150 מיליון דולר, ובחלק השני, שיבוצע ביוני 2008, ימכור עוד 5.9% ב-64 מיליון דולר.

במסגרת העסקה מונה שולם פישר ליו"ר 'שופרסל'.

רשת 'שופרסל' שותפה ב-50% ברשת החרדית 'אלף', שהוקמה בשנה האחרונה. השותפים הנוספים הם אלו שהקימו בעבר את רשת 'זול פה' - אנשי העסקים החרדים אברהם משה מרגלית ואריה בוים.

עם סגירת העסקה היום, שותף שולם פישר למעשה ב-10% ברשת 'אלף'. אולם למרות זאת, בשלב הראשוני הוא לא יהיה מעורב בפעילות במגזר החרדי. זאת מפני שבחוזה בין השותפים החרדים ל'שופרסל' סוכם כי לא תהיה כל התערבות של 'שופרסל' בניהול השוטף של הרשת החרדית, והוא יהיה באופן בלעדי בידיהם של מרגלית ובוים.

בנוסף, בחוזה גם סוכם כי 'שופרסל' לא תוכל לפעול במקביל במגזר החרדי ברשת נוספת מעבר ל'אלף', ולכן לפישר אין אפשרות לפעול במגזר החרדי ללא שיתוף פעולה עם מנהלי הרשת החרדית.

למרות זאת, יצוין כי בהודעה לעיתונות רמז מתיו ברונפמן כי בכוונתם כן להעמיק את הפעילות במגזר. "שותפי שולם פישר יתרום לקבוצה את הידע והנסיון הרב שצבר בתחום הקמעונאות בישראל בכלל ובסקטור הדתי החרדי בפרט, בתקווה להביא לפיתוח מואץ של הרשת בתחומים אלו", אמר ברונפמן.

ככל הנראה, בכוונתו של פישר להיכנס בעתיד למשא ומתן מול מנהליה החרדים של רשת 'אלף' בכדי להגיע להבנות ולהסכמה בדבר פעילות משותפת במגזר החרדי.

יש לציין כי עבור שולם פישר ישנה חשיבות רבה למעורבות בשוק החרדי. הן בגלל ניסיונו והיכרותו עם השוק, בעת שהיה שותף ברשת 'הריבוע הכחול' וכיהן כיו"ר 'שפע שוק', והן למען קידום עסקים נוספים שבבעלותו באמצעות העוגן הכלכלי של הרשת וכוח האדם העומד לרשותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד