י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גאידמק יתרום לבית החולים באשדוד

ליצמן וגאידמק ביקרו במתחם בו יוקם בית החולים באשדוד. גאידמק התחייב בשלב הראשון לתרום חצי מיליון דולר ו"להתקדם הלאה לפי הקצב"

ליצמן וגאידמק בביקור בבית החולים
ליצמן וגאידמק בביקור בבית החולים

איש העסקים ארקדי גאידמק וח"כ יעקב ליצמן ביקרו בשבוע שעבר במתחם בו יוקם חדר המיון הקדמי באשדוד. גאידמק התחייב לתרום בשלב ראשון חצי מיליון דולר להקמת המבנה.

"עד עתה כבר יצקנו במבנה הנוכחי 4 אלפים קוב בטון, שילבנו 500 טון ברזל, וכל זאת רק במשך ששת החודשים האחרונים. כל חודש 'צומחת' עוד קומה", אמר הקבלן המבצע באתר, מר יצחק חסן.

עד עתה הושקעו בפרויקט למעלה מחמישה מיליון דולר. זהו השלב הראשון הקמתו בעתיד של בית החולים הראשון באשדוד עבור למעלה מ-­220 אלף מתושבי העיר.

ראש עירית אשדוד, צבי צילקר, אמר כי "95 אחוז של תושבי העיר, שנזקקים לטיפולים רפואיים, יוכלו בעתיד להימנע מלבזבז זמן יקר בעת חירום על שהות בנסיעה מחוץ לעיר. במקום להילחץ בפקקי ­התנועה הרבים עד שיגיעו לבית החולים 'קפלן' ברחובות, או לבית החולים 'ברזילי' באשקלון, הם יקבלו את הטיפול הרפואי הנדרש להם במקום זה, בחדר המיון הקידמי, ההולך ונבנה במהירות".

היו"ר המודח של ועדת הכספים, ח"כ הרב יעקב ליצמן ניצל את ההזדמנות להתנגח בחברי הכנסת שהדיחו אותו מראשות ועדת הכספים. ליצמן סיפר בישיבת מועצת העיר כי כי רק לאחרונה הקים את ועדת המשנה שליד ועדת הכספים לענין הקמת ביה"ח באשדוד, שם הוא מתמודד עם בעיות ביורוקרטיות בלתי­רגילות המונעות עדיין את הקמתו של ביה"ח באשדוד, למרות שכבר לפני חמש שנים עבר סופית החוק בכנסת שחייב את הממשלה לבנות בי"ח בעיר, ביוזמת ח"כ סופה לנדבר.

בינתיים, נטלה על עצמה אגודת 'רפואה וישועה' של חסידי גור את המשימה הכספית להקמת חדר מיון על עצמה. בראש מימון הפרויקט הרפואי ניצבים הרב נחמן וידיסלבסקי והרב יונתן בורנשטיין.

בסיום נאומו התייחס הרב ליצמן אישית במילים חמות אל התורם הנדיב גיידמאק. "נמצא אתנו ארקאדי גיידמק, שהוא יהודי יקר. הוא עושה הכל בכדי לעזור ולסייע לאנשים הזקוקים לסיוע. כך הוא עשה בעבר למען תושבי הישובים שפונו מגוש קטיף - וכך הוא עשה גם למען תושבי ערי וישובי הצפון בעת מלחמת לבנון".

גיידמאק שיבח את הפרוייקט החדיש והזכיר: "לפני 35 שנים עבדתי בנמל - והיום אני שותף להקמתו של פרוייקט רפואי חדש ומרכזי, שיתנוסס במרכז העיר אשדוד שאני מתגאה בה - והוא יהפוך תוך זמן קצר לדוגמא בעולם המודרני, בתחום הרפואה". גאידמק התחייב בשלב ראשון לתרום חצי מיליון דולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד