י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

"בפורים ובפסח רמת המכירות כמעט זהה"

רשתות השיווק ירשמו גידול של 22% במכירות בערב החג, אבל מנהל התפעול של רשת 'שפע שוק' מגלה כי המגוון הנמוך של מוצרי המזון בפסח גורם לירידה בהיקף המכירות

"המותג של 'שפע שוק' תמיד יזכה לבולטות". סניף של הרשת
"המותג של 'שפע שוק' תמיד יזכה לבולטות". סניף של הרשת

במהלך החודש הנוכחי בו חל חג הפסח צפוי גידול של כ-22% במכירות רשתות השיווק. כך עולה מסקירה שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר. נתח השוק של רשתות השיווק החרדיות מחזיקות עומד על 12%, והן נערכות כבר מחג הפורים לקראת מסע הקניות של הלקוחות לפסח.

"ההיערכות שלנו לחג הפסח החלה מיד לאחר חג הפורים", אומר אורי קמינסקי, מנהל התפעול של רשת 'שפע שוק' בראיון ל'מרכז העניינים'. "בחנויות באזורים החרדיים התחלנו להוציא את מרבית מוצרי החמץ למקום מרוכז ופרשנו חומרי ניקוי וכל החומרים הנלווים להם. בר"ח ניסן פרשנו כבר את כל מוצרי המזון הכשרים לפסח וצמצמנו את מוצרי הניקוי. אנשים מתילים לחפש את מוצרי המזון כבר מר"ח".

* בימים אלו נשאר עוד חמץ בחנויות?

"מסוף השבוע שעבר מוצרי החמץ נמצאים ממש בצמצום, כמו לחם ועוד ממש פריטים מועטים".

* יש הבדלים בביקוש למוצרים בין הסניפים בחרדיים לסניפים הכלליים?

"במגזר החרדי עיקר הביקוש הוא במסירי שומנים, מוצרי ניקוי לחלונות, אבקות כביסה ומרככי כביסה, וגם מוצרי אקונומיקה. במגזר הכללי אין אבחנה בין שלל מוצרי הניקוי. אצלנו מקפידים יותר על ניקוי שומנים בתנורים ולכן הכמויות הגדולות הולכות יותר בזה".

* היו השנה מוצרים חדשים בתחום מוצרי הניקוי?

"כל מוצר חדש שנכנס לשוק היה גם אצלנו. בתחום תכשירי ניקוי היו המון חידושים, כמו סוגי מסירי שומנים. היתה פריסה של כל החברות כדי שכל אחד יוכל לבחור מה שמתאים לו. אם אחד אוהב 'סנו' הוא מוצא את 'סנו', ואם 'יעקובי' הוא מוצא 'יעקובי'. הכל תלוי בספקים, ולא כולם מספקים בזמן".

* מה השיקול שלכם במתן הבולטות לחברות מתחרות?

"הפרישה היא גדולה ויש בה את כל הסוגים, לאו דווקא בצורה מתחכמת כדי שהלקוח יקנה. צורת הסידור שלנו על המדפים היא לפי איך שהלקוח חושב. המותג הפרטי של 'שפע שוק' תמיד יזכה לבולטות, וזה לגיטימי".

* אנשים לא יודעים מה זה בדיוק המותג הפרטי. האם חברה אחת משווקת את מוצריה תחת השם שלה וגם תחת המותג הפרטי שלכם?

"אני לא יכול לנקוב בשמות, אבל יש כל מיני חברות שמייצרות עבורנו. המוצרים של מותג הבית באים להוציא את המוצר מתחרות, ולמרות זאת לתת מוצר איכותי. ברגע שיש לנו מותג הבית אני יכול להיות תחרותי כי אני קונה בכמויות ואז המחיר זול".

* יש הבדל ברמת הביקוש למותג הפרטי בין החנויות במגזר החרדי והכללי?

"במגזר החרדי יש ביקוש גבוה הרבה יותר, מסיבה פשוטה, כי למוצרי מזון שלנו יש הכשר בד"צ העדה החרדית בכשרות הגבוהה ביותר ולא התפשרנו על זה".

* גם לפסח?

"אין בד"צ העדה החרדית לפסח. לכן מוצרי המזון של מותג 'שפע שוק' הם בכשרות בד"צ בית יוסף, כמו במבה. מיונז או שמן סויה".

* אתם מתכוונים לפתוח את החנות בערב החג 24 שעות?

"לא, זה לא מוצדק. יש לזה עלויות גבוהות. הארכנו את שעות הפתיחה, הוספנו אורזנים כדי שיארזו וישחררו את הלחץ בקופות, אבל לא נפתח 24 שעות. אין הצדקה לזה".

* רמת המכירות בפסח היא הגבוהה ביותר בכל השנה?

"תתפלא לשמוע, אבל ערב פורים וערב פסח כמעט זהים. אנשים לא קונים הרבה בערב פסח, משום שבפסח יש פחות מוצרים, לעומת פורים שהמגוון בו הוא ענק".

* אבל ישנה מגמה של הוספת מוצרים לפסח.

"כל שנה מתווספים מוצרים חדשים. הבד"צ מוסיף כל שנה בין 2-3 מוצרים חדשים, אבל כשאתה משווה לפורים ולמהלך השנה אין הרבה מוצרים עם כשרויות מהודרות. מה גם שרבים מחזיקים במסורת שלא להניח מוצרים חדשים על השולחן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד