י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

MBD נגד 'גל פז': מי לא מציית לבית דין?

בית המשפט הפך היום את צו המניעה הזמני לקבוע ואסר על 'גל פז' לשווק את דיסק האוסף של הזמר מרדכי בן דוד. 'גל פז': זימנו אותו לדיון בבית דין והוא לא הגיע. עו"ד לביא: 'גל פז' הוכרזו כמי שלא מצייתים לבית דין

"לא ראה שום זימון". מרדכי בן דוד
"לא ראה שום זימון". מרדכי בן דוד

בית המשפט אישרר היום את צו המניעה הזמני שהוציא נגד 'גל פז' לאסור את שיווק דיסק האוסף של מרדכי בן דוד. בנוסף, בית המשפט קבע כי 'גל פז' תשלם למרדכי בן דוד 20 אלף שקל הוצאות משפט.

את מרדכי בן דוד מייצג עו"ד אברהם לביא, השותף גם בצוות עורכי הדין של הנשיא משה קצב.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', הזמר מרדכי בן דוד הגיש תביעה כנגד חברת 'גל פז הפקות' על-סך 720 אלף שקל, בטענה שהוציאו לאור תקליט אוסף שלו בשיתוף חברת 'אורנג' שלא כחוק.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר עו"ד לביא כי "צו המניעה הזמני שניתן בעבר הופך עכשיו לצו מניעה קבוע. בית המשפט אסר עליהם להפיץ עוד את התקליטים וקבע שתוך שלושה ימים הם צריכים לאסוף מהחנויות את כל התקליטים של דיסק האוסף".

עוד אומר עו"ד לביא, כי בית המשפט דרש מ'גל פז' לתת רישום מדויק על כל הרווחים מדיסק האוסף.

התביעה עצמה של בן דוד תידון בהמשך בבית המשפט. בהחלטה היום נכתב כי "סיכויי הזכייה של מרדכי בן דוד טובים בהחלט".

בתוכניתו של מרדכי לביא 'המהדורה המרכזית' ברדיו 'קול חי' אמר יהודה זילבר, מבעלי 'גל פז' ואחד הנתבעים, כי הם יכבדו את החלטת בית המשפט ויאספו את התקליטים מהחנויות.

זילבר האשים בשידור את מרדכי בן דוד כי לא נשמע לזימון של בית דין להגיע היום לדיון. לדבריו, נשלח לבן דוד זימון לבית דין 'יראים' בירושלים במהלך אירוע אמש וכן לתיבת האי-מייל שלו. "מוזר שאדם ששר לציבור החרדי לא הולך על-פי דרכיו", אמר זיבלר.

בתגובה לטענה זו אומר עו"ד לביא כי "בידי מרדכי בן דוד גושפנקא הלכתית ללכת לבית משפט, וזאת לאחר שהוכרז עליהם שהם לא מצייתים לפסק דין בארה"ב, שם נידונה פרשת שיווק הדיסק החדש של יעקב שוואקי בישראל".

"הם עשו שימוש לרעה בבית דין", אומר לביא. "הם באו לבית משפט וראו שהם הולכים להפסיד, אז הם רצו לבית דין רבני להוציא צו לקרוא לו".

מקורב לזמר מרדכי בן דוד מדווח כי מרדכי בן דוד כלל לא קיבל את הזימון לבית הדין. "אתמול בלילה לאחר המופע הוא טס לחו"ל והוא לא ראה שום זימון ולא ידע על שום זימון. כשיגיע לביתו ויראה את תיבת האי-מייל אז הוא יגיב".

בכתב התביעה נאמר כי בשנות ה-80 מכר בן דוד ל'גל פז' את זכויות ההפצה על מספר אלבומים שלו. חלק משיריו הופצו באמצעות גורמים אחרים. הוסכם בין הצדדים כי מדובר בזכויות להפיץ אלבומים שלמים ומבלי שלנתבעים תהיה הזכות ליצור מהשירים המצויים באלבום אוסף.

לאחרונה יצאה חברת 'אורנג' במבצע במשותף עם 'גל פז' שבמסגרתו הוענק למצטרפים לרשת אוסף עם 36 להיטים מן העבר של מרדכי בן דוד.

לטענת התובעים, זכויות ההפצה בחלק מן השירים לא הועברו מעולם ל'גל פז'. בכתב התביעה נאמר כי "הנתבעים פשוט עשו דין לעצמם והחליטו להוציא אלבום אוסף לתובע, אלבום אליו העתיקו שירים שכבר הופצו על ידם במסגרת האלבומים הנ"ל וכן שירים נוספים שמעולם לא הועברו להפצתם בדרך שהיא. התובעים מעולם לא קיבלו את הסכמתו של התובע ואפילו לא יידעו אותו על כך".

לטענת בן דוד דיסק האוסף יצא ברמה ירודה ביותר, וגרם לפגיעה בשמו הטוב, במוניטין שלו ובפופולריות שלו. מה גם שמרדכי בן דוד עצמו התכוון להוציא באותו זמן אלבום אוסף שכזה אשר היה מתוכנן להיות מוקלט כולו ברמת איכות גבוהה יותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד