י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נס חג הפסח

מכונית תופת ובה 100 ק"ג חומר נפץ הוחדרה לעיר ת"א אך מסיבות לא ברורות חזרה לקלקיליה והתפוצצה שם בתאונת עבודה

נעצרו 19 פלשתינים פעילי חמאס
נעצרו 19 פלשתינים פעילי חמאס

הבוקר הותר לפרסום כי פיגוע גדול נמנע לאחרונה, כשמחבל מתאבד חדר עם רכב עמוס ב-100 ק"ג חומר נפץ ללב ת"א, ומסיבה שלא ברורה חזר על עקבותיו. 19 פעילי חמאס נעצרו

מחבל מתאבד עם רכב העמוס ב -100 ק"ג חומר נפץ הצליח לחדור ללב גוש-דן, ומסיבה כלשהי חזר על עקבותיו ושב לקלקיליה – כך הותר הבוקר לפרסום. זמן קצר קודם לכן נעצרו על ידי השב"כ וצה"ל 19 פלשתינים, המהווים חלק מתשתית החמאס בקלקיליה.

תוכניתם של פעילי החמאס בקלקיליה לבצע פיגוע רב-נפגעים במרכז הארץ בתקופת חג הפסח נחשפה במסגרת גל מעצרים שבוצע לאחרונה בעיר. כוחות הביטחון, שסיירו באזור, קיבלו דיווחים לפיהם בחמאס מבקשים להוציא לפועל פיגועים קשים בעורף ישראל, לאחר תקופה ארוכה אותה ניצלו להתעצמות.

המעצרים שהביאו לסיכול הפיגועים המתוכננים התבצעו עוד לפני חג הפסח, במטרה לבלום את תוכניות החמאס לביצוע פיגועים במהלך ימי החג.החגורות אותרו, הפיגוע סוכל
בפשיטה שערך צה''ל בשכם נמצאו 3 חגורות נפץ מוכנות להפעלה שיועדו כנראה לפיגועים בישראל


עוד עלה מתוך החקירות שניהלו השב"כ לאחר המעצר, כי כוונת הפעילים היתה לבצע כמה פיגועים רצחניים במתווים שונים במרכז הארץ, בהם פיגוע התאבדות באמצעות רכב תופת מסחרי עמוס בכ-100 ק"ג של חומר נפץ.

כמו כן גילו החוקרים כי רכב התופת כבר וכן, חומרי הנפץ כבר הוטמנו בו, והוא אף הוחדר לישראל. הפעילים שנעצרו גילו כי המחבל המתאבד הגיע עם רכב התופת למרכז גוש דן, אבל הפיגוע לא יצא לפועל בסופו של דבר, והרכב הוחזר לקלקיליה והתפוצץ במהלך "תאונת עבודה" במקביל לגל המעצרים שבוצע בעיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד