י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עיריית ב"ב: "מכבי האש אשמים"

השריפה אמש בבני ברק: בתגובה לטענות מכבי האש כי העיכוב בכיבוי נגרם מחוסר לחץ מים בצינורות, טוענים בעירייה כי הלחץ היה מעל לנדרש ואילו מכבי האש התרשלו ולא הביאו מפות

היום שאחרי. צילום: HNN
היום שאחרי. צילום: HNN

השריפה אמש ברחוב אבטליון בבני ברק ממשיכה לבעור: בעיריית בני ברק דוחים את הטענות כי מחדל של העירייה הוא זה אשר גרם לעיכוב הארוך בכיבוי האש, וכתוצאה מכך לקריסת קומה בבנין.

ראש עיריית בני-ברק ר'ישכר פרנקנטהל ור' ישכר דב ביגל, חבר הנהלת העירייה ויו"ר איגוד ערים כיבוי-אש אזור בני-ברק, פנו למר שמעון רומח, נציב כבאות ראשי במשרד הפנים בבקשה לבדוק את מכלול פעילות הכיבוי שבוצעו בשריפה אתמול.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר, כי בניגוד לפרסום על חוסר בלחץ מים לכיבוי הדליקה, הגיש אינג' שלום דניאל, מנהל מח' המים של העירייה דו"ח גרף ממחשב ממגדל המים העירוני משעות הדליקה, ובו מופיע כי לחץ המים בזמן האירועים היה של 30 מטר, שהם שלוש אטומספירות, כשעל-פי הנהלים העירייה מחוייבת לספק מים בלחץ של 2 אטומוספרות באזורים הגבוהים של העיר. כידוע, רחוב אבטליון הוא מהמקומות הגבוהים בבני-ברק.

היום גם התקיימה פגישה רבת-משתתפים של נציגי עיריית בני-ברק והנהלת כיבוי-אש. בפגישה נאמר כי הבוקר נבדקה על-ידי חוקר דליקות סיבת הדליקה, והכיוון הוא, כנראה, קצר חשמלי בארון החשמל שבבית. בדליקה זו נשרפו ארבע דירות. קומת העץ מעל גג רגיל התמוטטה מיידית והאש התפשטה לעבר קומות אחרות.

בשל היות הרחובות צרים ומעוקלים באזור, היה קושי בהעמדת סולמות והיה צורך בהכנת משטח ישר מעץ. בגלל תנאי השטח גם היה קושי בהכנסת מכונת הכיבוי בעלת הסולם הגבוה.

בעיריית בני ברק אומרים כי היה לאחד הכבאים קושי באיתור הברזים, הואיל ולא היתה בידו מפת הברזים של התחנה. במפה זו מופיעים ברזי כיבוי ברחוב אבטליון פינת רחוב רבי יהודה הלוי וברחוב מימון. איתור הברזים נעשה על-ידי אשר ויספיש, עובד מח' המים של העירייה, שהוזעק למקום.

אשר לנושא פינוי וקליטה של המשפחות שדירותיהן עלו באש, מסרה גב' ארלט מויאל, מנהלת האגף לשירותים חברתיים של העירייה, שבוצע רישום של כל הדיירים, כדי לוודא קורת-גג למפונים. כיום, כל המשפחות מסודרות בדיור חלופי, והאגף ימשיך בפעולות סיוע למשפחות בכל מידת האפשר ובשיתוף-פעולה עימן.

אינג' ישראל קשטן, מהנדס העירייה מסר כי לאחר בדיקה של מהנדס קונסטרוקטור נמצאו הדירות, כולל חדר המדריגות, תקינות בלא סכנה, להוציא קומה ג' שבה קרסה התקרה. בד בבד, נאסר, בשלב זה, על כניסה לקומות העליונות והוצבו, למטרה זו, שומרים ומאבטחים, וכמו"כ יוסרו תריסים ומזגנים שיש סכנה בהם והחשמל נותק מהבית.

קישורים:
בני ברק: אין מים לכבות את האש
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד