י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מכת בחירות

מכתב ששלח המרא דאתרא של אלעד, הרב שלמה זלמן גרוסמן, לראש המועצה חושף את הנעשה מאחורי הקלעים: תוקף את יו"ר סיעת 'דגל התורה' בביטויים קשים, דורש תפקיד בשכר לאחיינו, מספר איך הגיש עברו בג"צים, ואיזה דילים נרקחו לפני הבחירות

הרב שלמה זלמן גרוסמן
הרב שלמה זלמן גרוסמן

הימים, ימי המו"מ הקואליציוני באלעד, עם תום מערכת הבחירות המוניציפאלית. צבי כהן, ראש המועצה שאך זה נבחר, מקבל לידיו מכתב, שנשלח ממיטת חוליו של המרא דאתרא הרב שלמה זלמן גרוסמן. בכתב יד צפוף, על פני לא פחות מחמישה עמודים, מעמיד המרא דאתרא את ראש המועצה על מקומו, ותוקף את יו"ר סיעת 'דגל התורה' בעיר בביטויים חריפים. הכל במסמך שהגיעו לידינו ומתפרסם לראשונה.

את מכתבו האישי לראש המועצה, פותח המרא דאתרא ב"הקדמה קצרה על השתלשלות הדברים, ההסכמים והפעולות שנעשו לבחור בך כראש המועצה":

"כשליחו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל, וכדי לקיים סור מרע כנגד השלטון הקודם שביקש להרוס את הרוחניות של העיר שלא תהיה עיר חרדית ולאחר שביררנו, נפגשנו ושוחחנו על עניני העיר והמטרות העומדים לפנינו הגענו להבנה עמוקה משותפת בכל הענינים ודרכי הפעולה שנפעל במשותף ולא היה שום ספק בינינו שתפעל על פי מה שאומר לך וב"ה מצאנו בך איש המתאים לכך מכל הבחינות ולאחר שסיכמנו את הענין עשיתי מאמצים רבים להגיע להסכמת מועצת החכמים וראשי ש"ס למהלך הענין".

אלא שגם לאחר הסיכום, הדרך, על פי תיאורו של הרב, לא הייתה סוגה בשושנים: "קשיים רבים ומרים התעוררו מהחתימה על ההסכם עד הבחירות, והוצרכנו לפעול בכל כוחנו במסירות נפש ממש והכל בשל החטא הגדול הניסיון להביא אותך כראש המועצה. ואנשי הרשע פעלו במשך כשנה שלימה לשבור את ההסכמה וההסכם על הבחירות, בכל הדרכים והאמצעים שעמדו בפניהם, ולא בחלו בשום אמצעי ובשום לשון הרע ושפיכות דמים כנגדי, הן כנגד המועצה השולטת שנלחמה בנו באופן אישי כולל במשכורתי, והן כנגד כל המשטינים הקנויים שרצו בחורבן העיר ובטובת עצמן".

כאן עובר הרב ומתאר כיצד מאחורי הקלעים, פנה המועמד צבי כהן למרא דאתרא בבקשה להגשת עתירות, באמצעות אנשי הרב, לבתי-המשפט: "ועוד עשרות פעולות מהסוג הזה שעולים עשרות אלפי שקלים, שאם ח"ו לא היו עושים זאת הרי היה סכנה מוחשית שהשלטון הקודם היה נשאר בשלטון".

ולגבי דידו של המרא דאתרא הרי ש"לא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו". נאמן ביתו של הגראי"ל שטיינמן יו"ר סיעת דגל-התורה בעיר ר' צבי הרבסט, נמנה גם הוא על "ציר הרשע", אותו מתווה הרב במכתבו: "לאחר שראו שמזימתם לא עלתה החליטו לשבור את קהילת בני התורה ולגזול את הנהגתה וקבוצת אנשים הקוראים לעצמם "מודרניים" מבית כנסת מסויים (בית הכנסת של ר' צבי הרבסט – א.מ.), שהיו שותפים ומחוברים ביחד עם השלטון הרשע ונהנו ממנו, כשראו שהשלטון נופל החליטו להשתלט על נציגות הקהילה התורנית בכסף רב ובדברי שקרים וחנופה ולשון הרע, כדי לקבל את חלק בני התורה במועצה שבראשותך".


מעשי 'המודרניים' בראשות הרבסט צלחו "ולאחר רדיפות רבות חמורות כנגדי, בהוראת מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א, הגענו לפשרה שנכניס את נציגם (הרבסט – א.מ.) לרשימה ולתפקיד מסויים במועצה בתנאים שאסכם". בהמשך מכתבו, מפרט המרא את מהות התנאים: העברת משרת סגן ראש המועצה בשכר לידי אחיינו שמואל גרוסמן, ולא לידי יו"ר הסיעה צבי הרבסט, לו מייעד המרא דאתרא תפקיד נטול שכר.

מכאן ואילך, מתנה המרא דאתרא את צערו: "וע"כ אני פונה אילך כעת כשאני שוכב בבית חולים, בצער רב וזעזוע גדול כאילו יש צד שלא לקיים את ההסכמים מכל סיבה שהיא, ויש צד להפר את הסיכומים שלנו בעקבות כל ההסכמים. וכל פעולה שלא על פי הסכם זה היא גזילה של הציבור, וכן היא גזילה ממונית כפשוטו ודבר זה ניתן להיתבע בכל בי"ד שבעולם, ובאין ברירה נאלץ לעשות כן".

וראש המועצה כהן, אינו משמש כ'נתבע פוטנציאלי' יחידי, גם כנגד יו"ר סיעת דגל-התורה צבי הרבסט מאיים הרב בתביעה לבית-דין, עקב מה שהוא מכנה כ"הפרת ההסכם": "ואם נצטרך לתבוע ולירד לדין עמן על קיום ההסכם נצטרך לעלות גם עניין זה לדין".

את מכתבו הנרגש, מסיים הרב בדברי מוסר ותוכחה: ואינך רשאי לשנות את הסיכומים וההסכמים בינינו, ואין לך לחשוש ממקבלי השוחד הפועלים במחשך מעשיהם ואם לא תעשה כן ולא תשמע לי לקיים ההסכמים ותהיה שותף ח"ו למעשה הגזילה, לא אסלח לך לא בזה ולא בבא על כל המשתמע מכך".

את תגובותיהם של המרא דאתרא, ראש המועצה וממלא מקומו, לא ניתן היה להשיג. מקורבי ממלא-המקום ר' צבי הרבסט ביקשו להדגיש כי בסופו של דבר, בהוראתו הישירה של מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א, לא נתקבלה דרישתו של המרא דאתרא, ור' צבי הרבסט (ולא אחיינו של הרב) מונה כממלא-מקום בשכר מטעמה של סיעת 'דגל התורה'.

תגובת איש "השלטון הקודם", ראש המועצה לשעבר הרב צוריאל קריספל: "נראה כי מדובר במכתב בעל היבטים פליליים והדברים מדברים בעד עצמם, יראה הציבור וישפוט. אני מאחל לתושבי אלעד היקרים לליבי, שיזכו לצאת משעבוד לחירות".

קישורים:
למכתב המלא - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד